צילומים: עמוס בן גרשום /לע"מ

נתניהו והשר הבחרייני: "אנחנו מודים לממשל האמריקני בהובלת הנשיא טראמפ" • צפו

ראש הממשלה נפגש עם שר המסחר, התעשייה והתיירות של בחריין והתייחס לנושא החיסונים: "הם גם יגיעו לישראל בקרוב, אבל אנחנו צריכים לשמור על הכללים עד אז". השר הבחרייני אמר לנתניהו: "קצב ההתקדמות מהיר למדי משום שעלינו לפצות על זמן רב שהלך לאיבוד"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר עם שר המסחר, התעשייה והתיירות של בחריין השייח' זאיד בן רשיד אלזיאני. "ברוכים הבאים, כבוד השר זאיד אלזיאני והמשלחת המכובדת. אלה ימים נפלאים. זה היום שבו אנו ממשים את השלום, בזכות ההחלטה האמיצה שקיבל המלך חמד. בזכות האנרגיה יוצאת הדופן והיוזמה של בחריינים וישראלים שרוצים מאוד לחבק זה את זה, להכיר זה את זה, ולעשות עסקים זה עם זה בתיירות, במסחר, בתעשייה. עליי לומר שיש לך כמה תחומים, ואתה מצליח בהם מאוד", קיבל נתניהו את פניו.

"חתמנו על מספר הסכמים, ויש עוד בקנה. אך חשובה מזה היא ההבנה שזה שלום אמיתי בין עמינו. שלום שיביא ליתרונות כלכליים שאי אפשר היה אפילו לדמיין רק לפני מספר חודשים, אך עתה הם קורמים עור וגידים. זה ירחיב את מעגל השלום לא רק לעמינו אלא לכל מדינות המזרח התיכון ואולי מעבר. אז ברוח השלום, השגשוג, שיתוף הפעולה והידידות, אני מברך אותך – ברוך הבא".

עוד הוסיף רה"מ נתניהו: "הנשיא טראמפ וצוות השלום המוכשר שלו ראויים לקרדיט על שהביאו את הסכם השלום הזה. הייתי אומר שהוא פורח בהרבה דרכים, כולל בנושא נגיף הקורונהֿ – נדון גם בשיתוף פעולה בנושא הזה, משום שגם כאן, דברים זזים בקצב מהיר מאוד. כפי שאתה יודע, התחילו לחסן בבריטניה. אנחנו צופים להתחיל בחיסונים בעתיד הקרוב מאוד גם".

נתניהו הוסיף בעברית "אמרתי עכשיו לשר הבחרייני שאנחנו מצפים לקבל חיסונים בהקדם. כפי שאתם יודעים, בבריטניה מתחילים את החיסונים היום. הם גם יגיעו לישראל בקרוב. אנחנו נתחיל את הפעולה, זה עוד ייקח זמן עד שנוכל להשלים אותה באופן משמעותי, אבל אנחנו צריכים לשמור על הכללים עד אז. זה עוד לא 'סוף הקורס', לא להיכנס לאווירת סוף קורס, אבל הסוף נראה בעין".

השר הבחרייני אמר לנתניהו: "תודה על קבלת הפנים החמה. אנחנו שמחים להיות פה בלשכתך ובמדינתך. חווינו הרבה רצון טוב מאז שהגענו. נפגשנו כבר עם משלחות ישראליות בבחריין לפני הגעתנו לכאן. כפי שאמרת בצדק, העולם כולו מביט בנו. הצעדים שאנו בונים היום, הם צעדים לנצח עבור הדורות הבאים. זה היה צעד אמיץ של הוד מעלתו ושלך ואנו מודים לך על כך. אנחנו מודים לממשל האמריקני, בהובלת הנשיא טראמפ, שקידם ואיפשר את זה. אנחנו חשים שאנחנו סוללים עתיד חדש עבור דורות העתיד ומשאירים להם עולם טוב יותר מזה שאנחנו ירשנו".

"השלום נחתם, התשתית הדיפלומטית הונחה. עלינו לקדם את זה, לעצב את השלום על ידי קיום אינטגרציה קבועה וישירה בין קהילות העסקים, ואנו מאמינים שזה יחלחל למטה, גם לכל האזרחים בבחריין ובישראל. אנחנו כנים בעניין הזה, אנחנו מחוייבים לגמרי. קצב ההתקדמות מהיר למדי משום שעלינו לפצות על זמן רב שהלך לאיבוד ויש פה הזדמנות גדולה לקדם את זה אף יותר לא רק בנושאי עסקים, אלא גם בענייני תרבות, ספורט, חילופים, תיירות – וזה יקרה מהר מאוד".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture