Yossi Aloni/Flash90

נתניהו: "ההסכם עם פייזר מאפשר לחסן את כל אזרחי ישראל עד סוף מרץ" • צפו

ראש הממשלה ושר הבריאות הודיעו על משלוחים נוספים של חיסוני קורונה, שיגיעו לארץ כבר מיום ראשון הקרוב. "ישראל תהווה מדינת מודל לחיסון", הכריז נתניהו. על הסגר שיחל בחצות אמר: "הניצחון במרחק נגיעה ולשם כך דרוש מאמץ אחרון של כולם"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז הערב (חמישי) על מבצע "חוזרים לחיים", שבמסגרתו תקבל ישראל משלוח גדול של חיסונים מחברת פייזר, שיספיק לכל האוכלוסייה בגילי 16 ומעלה. "בשבועות האחרונים קיימתי 17 שיחות עם ידידי מנכ״ל פייזר אלברט בורלא. השיחה האחרונה התקיימה ביממה האחרונה. הערב אני נרגש לבשר לכם על פריצת דרך אדירה. פריצת דרך שתוציא אותנו מהקורונה ותחזיר אותנו לחיים. אנחנו נהיה המדינה הראשונה שיוצאת מהקורונה", פתח נתניהו.

"ההסכם שהבאתי עם פייזר מאפשר לנו לחסן את כל אזרחי ישראל מעל גיל 16 עד סוף מארס, ואולי אף לפני כן. כלומר, אנחנו נחסן את כל האוכלוסיה הרלוונטית, וכל מי שירצה בכך יוכל להתחסן. מבצע החיסונים ההיסטורי ייקרא ״חוזרים לחיים״ ובימים הקרובים אנחנו נפרסם את סדר החיסונים של מבצע ״חוזרים לחיים״".

"המטוס הראשון מתוכנן להגיע כבר ביום ראשון, ויהיו עוד ברצף. כחלק מההסכם עם פייזר, קבענו שישראל תהווה מדינת מודל עולמי לחיסון מהיר של מדינה שלמה. לשם כך הקדמנו את הגעת החיסונים ואף הגדלנו את מספרם. ישראל תחלוק עם חברת פייזר ועם האנושות כולה את הנתונים הסטטיסטיים שיעזרו לפתח אסטרטגיות להבסת נגיף הקורונה".

"אנחנו יכולים לעשות זאת כי מערכת הבריאות שלנו היא מהמתקדמות בעולם, ממש אור לגויים. בליל הסדר הקרוב נוכל בעזרת השם להסב סביב שולחן החג עם סבתא וסבא, אבא ואמא, הילדים והנכדים. כשנשאל מה נשתנה הלילה הזה, התשובה תהיה: הכל השתנה, הלילה הזה כולנו מסובים. באמצעות מבצע ״חוזרים לחיים״ נפתח את הכלכלה, נחזור למקומות העבודה, לבתי הכנסת, למסעדות ולפאבים, למגרשי הכדורגל והכדורסל, לאירועי התרבות, לחיים שאנחנו כל-כך אוהבים ומתגעגעים אליהם".

"אבל כדי שכל זה יקרה, אסור לשכוח לרגע שהמגפה משתוללת בעולם, והיא משתוללת ביתר שאת. המוטציה הביאה מדינות כמו אנגליה ומדינות אחרות לסגר שלישי מלא ולשיאים של תמותה ותחלואה, אבל אצלנו הניצחון במרחק נגיעה. לשם כך דרוש מאמץ אחרון של כולם. אני קורא לכולם לשמור על כללי הסגר – כל המגזרים, בלי יוצא מן הכלל. אנחנו נדאג זה לזה, נקפיד על הכללים, כי הקורונה לא מבדילה בינינו, ואסור לנו להבדיל אחד מן השני. כולם צריכים להקפיד על הסגר, במאמץ גדול אחרון. בקרוב מאוד, עד סוף מארס, באמצעות מבצע "חוזרים לחיים", כל אזרחי ישראל יוכלו להתחסן, נוכל לחבק אחד את השני ולחזור לחיים", אמר נתניהו.

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין אמר בתדרוך לתקשורת עם ראש הממשלה: "היום אני גאה במיוחד להיות שר הבריאות. רק תחשבו על זה: מדינת ישראל היא המדינה הראשונה בעולם שבה כמעט שמונה עשר אחוז מאזרחיה התחסנו. אנחנו המדינה הראשונה בעולם שרוב הצוותים הרפואיים קיבלו את החיסון הראשון".

"שכשבעים אחוז מאוכלוסיית הסיכון שלה התחסנו. הבשורה של הגעה לא רק נותנת זריקת חיסון, אלא זריקת עידוד. במוצאי שבת נתחיל כבר בחיסון המנה השניה – בימים הקרובים נתחיל לחזור לקבוע תורים, ולא רק לבני 60 אלא גם לאוכלוסיות נוספות. אני גאה להיות שר הבריאות, אבל יותר מכל גאה להיות ישראלי. להיות אזרח של מדינה שלא חוסכת כל מאמץ כשזה מגיע לבריאות אזרחיה".

"אני נשאל הרבה מעמיתיי בעולם ומכלי תקשורת בעולם מה הסיבה שישראל מובילה בחיסונים. הסיבה היא בדיוק אותה הסיבה שכל ישראלי וישראלית יודעים שלא משנה מה יקרה להם, מדינת ישראל תמיד תעמוד לצידם, בכל מקום בעולם. להיות ישראלי, זה להיות חלק מקהילה שלא תוותר עליך, שתאבק בעבורך וזה בדיוק מה שאנחנו עושים היום".

"אנחנו נאבקים על כל חיסון. אנחנו נלחמים בעבור הישראלים. ישראל היא המדינה המובילה בעולם במחויבות שלה לאזרחיה. מדינה ש"ערבות הדדית", היא לא סיסמא בעבורה, אלא דרך חיים. חלק מאותה ערבות הדדית היא גם ההקפדה על הסגר ההדוק שיתחיל הלילה בחצות. אם נעשה כך נגיע למצב שונה. יש לנו אפשרות לשנות את הכל ולחזור לחיים".
 
"אני מודה לראש הממשלה על הסיוע בהקדמת החיסונים, לראש המל"ל מאיר בן שבת, לשגריר רון דרמר. אני מודה לצוותים הרפואיים שנמצאים שם כל הזמן למען אזרחי ישראל", חתם אדלשטיין את הצהרתו.

ממשרד הבריאות נמסר כי "לאור הצלחת מבצע החיסונים בישראל וההענות הגבוהה של הציבור להתחסן, וכדי להמנע ממחסור בחיסונים בארץ, פנה משרד הבריאות לחברת פייזר בבקשה להקדים את משלוחי החיסונים. אנו שמחים לבשר שנחתם הסכם עם חברת פייזר להקדמת משלוחי החיסונים החל מחודש ינואר".

"מערכת הבריאות הישראלית היא מהמובילות בעולם הודות למנגנונים המקצועיים של קופות החולים, בתי החולים, המעבדות ומ.ד.א. אנו מנטרים באופן רציף את תוצאות מבצע החיסונים. הניטור כולל נתונים כלליים אודות נתוני התחלואה במגיפה – מס׳ מאומתים, חולים קשים, נפטרים ומס׳ מחוסנים. ידע זה חשוב לצורך הבנה של נתוני ״עולם אמיתי״ לגבי השפעת החיסון על התמודדות עם המגיפה".

"נתונים אלו משותפים עם הציבור על בסיס יומי, ואותו המידע יועבר גם לחברת פייזר. ישראל היא המדינה המובילה בעולם בקצב ההתחסנות. ההסכם עם חברת פייזר יסייע לנו להמשיך לחסן ביעילות את כל מי שמעוניין בכך ולחזור לשגרה המיוחלת במהרה", לשון ההודעה.

:

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איך הוא קורא לזה חיים שיש אנשים שגוועים ברעב??

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture