ירו לצורך הגנה עצמית בשכונת שייח ג'ארח: השופטת קיצרה את הגבלות המשטרה

שופטת ביהמ"ש השלום בירושלים קיבלה את הערעור שהגיש עו"ד נתי רום מטעם ארגון חוננו וקיצרה את ההגבלות שהטילה המשטרה על יהודים שנאלצו לירות לצורך הגנה עצמית מפני תוקפים ערבים בשכונת שמעון הצדיק • "במקום לעצור את הפורעים, משטרת ישראל חוקרת את אלו שהצילו את חייהם וחיי הסובבים"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

שופטת בית משפט השלום בירושלים קיבלה את הערר שהגיש עו"ד נתי רום מטעם ארגון חוננו המייצג שני צעירים שנעצרו לאחר שירו בנקשם לצורך הגנה עצמית, נשלחו למעצר בית והורחקו מירושלים ל15 יום. בנוסף נשקם נלקח מהם. בהחלטתה קבעה השופטת כי ההרחקה מהעיר תסתיים מחר, וכי יש להשיב להם את נשקם בכפוף למשרד הפנים.

התקיפה אירעה ביום שישי האחרון, עת הותקפו צעירים יהודים ע"י המון ערבי בשכונת שייח ג'ראח בירושלים. ניסיונותיהם להזעיק את המשטרה לא צלחו, ולאחר חצי שעה נאלצו לירות ירי חי לעבר הפורעים לצורך הגנה עצמית.

עו"ד נתי רום שייצג את הצעירים מטעם ארגון חוננו טען בדיון כי הצעירים הינם לוחמי צה"ל, מלח הארץ, שהגיעו לשמור על נכס בשכונת שייח ג'ראח לבקשת הבעלים. הם הותקפו בבקבוקי תבערה וזיקוקים, אחד מהם אף נפצע, ובמשך חצי שעה ניסו להזעיק את משטרת ישראל.

"במשך חצי שעה משטרת ישראל לא מגיעה. בסוף האירוע משתמשים בנשקם האישי על מנת להדוף את הפורעים ומצליחים בכך, ומצילים בכך את חייהם ואת חיי הסובבים.. הרחקתם מירושלים פוגעת בחירותם ובפרנסתם ומשדרת מסר פסול כי כל מי שמגן על עצמו ייענש", אמר.

עוד הוסיף עו"ד רום בפני השופטת כי "משטרת ישראל מפקירה את ביטחונם. העוררים הם גיבורים שהגנו על רכוש יהודי שכמעט התלקח כתוצאה מבקבוקי תבערה, סכנה ממשית. אבקש לאפשר להם להמשיך בחייהם ולמצות את הדין עם הפורעים".

כאמור, השופטת חוי טוקר החליטה לקבל את הערר ולקצר את הרחקת הצעירים מירושלים עד מחר בצהריים. השופטת ביקרה את המשטרה "אין ראיה בתיק הסותרת את גרסת העוררים כי השימוש בנשק על ידם היה לצרכי הגנה עצמית.. לא ברור מהי תכלית ההרחקה מירושלים".

לגבי החרמת נשקם של הצעירים אמרה השופטת כי לא מצאה בתיק החקירה החלטה על תפיסת הנשק, ושעל המשטרה להחזירו לצעירים בכפוף לסמכויות משרד הפנים.

עו"ד נתי רום שייצג את הצעירים מטעם ארגון חוננו מסר "בימים האחרונים אנו עדים למגמה פסולה במשטרת ישראל, שבמקום לעצור את הפורעים עוצרת לחקירה מי שהשתמש בנשקו האישי על מנת להגן על חייו ועל רכושו, ואף מחרימה את הנשק לתקופות ארוכות ומנסה להרחיק אותם לתקופה ארוכה , 15 יום, מירושלים".

עו"ד רום תיאר את התקיפה "2 בחורים שהצילו את חייהם ואת חיי הסובבים אותם, כאשר במשך חצי שעה פורעים ערבים תוקפים אותם עם בקבוקי תבערה וזיקוקים. חלקם נפצעים. במקום לעצור את הפורעים, משטרת ישראל חוקרת את אלו שהשתמשו בנשק לצורך הגנה עצמית, מחרימה להם את הנשק ומרחיקה אותם ל15 יום מירושלים".

"אנחנו שמחים שבערר שהגשנו היום לביהמ"ש השלום בירושלים כבוד השופטת טוקר החליטה לקצר את ההרחקה לעוד יום אחד בלבד, והורתה להחזיר את הנשק מחר – ככל שהסמכות נתנוה לשר לביטחון פנים ולא למשטרת ישראל. אנו מקווים שתופעת החרמת הנשקים בידי משטרת ישראל תיפסק לאלתר, והפורעים יעצרו – ולא מי שהגן על עצמו ועל חיי אחרים".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture