רבים באו לנחם: בנש"ק ר' אהרן אבוחצירא ז"ל שר הדתות לשעבר ומייסד תנועת תמ"י

המונים ובראשם אדמור"י ורבני למשפחת אבוחצירא המעטירה ליוו למנוחות את בנש"ק ר' אהרון אבוחצירא ז"ל השר לשירותי הדת לשעבר שהשיב את נשמתו לבוראה ביום חג הסוכות כשהוא בן פ"ג שנים. רבים ובראשם רבנים ואישי ציבור הגיעו לנחם את בני המשפחה.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מרדכי כהן

המנוח נולד בעיר ארפוד במחוז תאפילאלת שבמרוקו, להוריו הק' האדמו"ר הגה"צ רבי יצחק אבוחצירא הבבא חאקי זצוק"ל רבה של רמלה-לוד ורבם של יוצאי צפון אפריקה ואימו הרבנית הצדקנית מרת מרים ע"ה, בבית קדוש זה של תורה וחסד גדל יחד עם משפחתו הגדולה אחיו ואחיותיו.

בגיל 11 עלה לארץ הקודש יחד עם הוריו שנכספו לחונן את עפרה כל ימי חייהם. עם הגיעם לארה"ק שוכנו בעיר רמלה ותוך זמן קצר שהרבנים הראשיים דאז ראו שניצב לפניהם ארי שעלה מבבל, מינוהו לרבה של הערים רמלה-לוד וברבות השנים לחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל ורבם של יוצאי צפון אפריקה. ביתם היה בית ועד לחכמים, גדולי תורה לצידם של אישי ציבור מכל גווני הקשת פקדו את ביתם לעיתים קרובות לקבל עצה ותושיה וברכה.

המנוח התחנך בישיבה התורנית כפר הרוא"ה. ובהגיעו לפרק האיש מקדש נשא את רעיתו תבלחט"א ביתו של הגאון האדיר הגה"צ רבי מכלוף אבוחצירא זצוק"ל ראב"ד מארכש שבמרוקו ובשנות חייו האחרונות התגורר בעירנו אשדוד עד יומו האחרון.

לאחר נישואיו עסק רבות בצורכי ציבור וכאב את כאבם של עולי צפון אפריקה שהופלו לרעה ע"י הממסד באותם שנים וכפי שינק מבית אביו זצוק"ל, המשיך באותה דרך לפעול על מנת לעזור ליהודים רבים שנתקלו בבעיות קשות עם הקליטה לאחר עלייתם ארצה. לאחר פטירת אביו האדמו"ר הבבא חאקי זצוק"ל בתאונת דרכים מחרידה בכה' באדר תש"ל כשחזר מביקור אצל אחיו האדמו"ר הבבא סאלי זצוק"ל, המשיך המנוח ביתר שאת ובייתר עוז בעזרה למען הקהילה, אך הפעם תוך כדי שהשתלב בתפקידים ציבוריים בכירים, לשם כך קיבל את ברכתו ועידודו של דודו האדמו"ר הבבא סאלי זצוק"ל שאמר לו שהוא נועד לעזור לזולת ולשרת את הציבור ובירכו שיראה הצלחה בתפקידיו.

בשנת תשכ"ט ובשנת תשל"ב נבחר לראש העיר רמלה עד תשל"ז. לאחר מכן נבחר להיות חבר כנסת מטעם המפד"ל וכבר בקדנציה הבאה מונה לשר לשירותי הדת ה-9. בשנת תשמ"א פרש והקים את תנועת תמ"י – ת'נועת מ'סורת י'שראל ולאחר הצלחה גדולה מונה לתפקידים בכירים כמו שר הקליטה ושר הרווחה.

לאחר הסכם השלום עם מצרים הוא הראשון שקיבל אישור רשמי בנשיא מצרים אז סאדאת לנסוע להשתטח על קברו של סבו הגדול בעל האביר יעקב זיע"א הטמון בדמנהור ומאז במשך עשרות שנים היו מגיעים להילולא מאות להתפלל על קברו.

באותם שנים יזם את חוק הרבנות הראשית. רבנים ודיינים רבים מעידים על שהמנוח ז"ל עבד ללא ליאות בכל הארץ ודאג למנות רבני ערים, רבני מושבים, דיינים ולכבדם בכבוד הראוי לתורה וללומדיה. היה בקשר עם הרבנים הראשיים דאז מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל ומרן הגאון רבי מרדכי אליהו זצוק"ל וכך עד היום רבים זוכרים לו לטובה שדאג לעליתה של הרבנות ובפרט בקרב יוצאי עדות המזרח.

יצויין עוד כי סייע לשכבות החלשות כשהעלה שורה של חוקים חשובים בכנסת, בין ההישגים הבולטים שהצליח להעביר במהלך כהונתו את חוק זכויות הביטוח לאומי הכולל את קצבת זקנה, קצבת ילדים ודמי אבטלה שעד היום נהנים ממנה אזרחי ישראל.

עם השנים עזב את פעילותו הפוליטית ועסק בנדל"ן, אבל תמיד נותר קול בולט במרחב המזרחי בישראל. הוא הוזמן לכנסים מרכזיים על יהדות מרוקו בארץ ובעולם שם נשא דברים וסיפר באופן מקיף על משפחתו העניפה שושלת הצדיקים לדורותיה.

את תפילותיו קבע בבית הכנסת "מגן אברהם" ברובע ד' שאותו הקים ויסד אחיו הרב פנחס אבוחצירא זצ"ל שכיהן בעבר כיו"ר המועצה הדתית.

היה בקשר מתמיד עם כל אדמור"י ורבני משפחת אבוחצירא והיה נפגש עימהם בשמחות ובארועים שונים ותמיד כיבדוהו כאות ההערכה על פעליו והמהפכה הגדולה שעשה בתחום הרבנות והדיינות באותם שנים מתוך הקרבה, אחריות ומסירות מיוחדת ללא ליאות.

בזמן האחרון חלה הידרדרות במצבו הבריאותי ואושפז בבית החולים איכילוב בת"א. ביום חג הסוכות החזיר את נשמתו לבוראה כשבני משפחתו סביב מיטתו כשהם קראו "שמע ישראל".

עם צאת החג לבקשת בני המשפחה להביאו לאשדוד, יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן ארגן באופן בהול שמירה וקריאת תהילים במשך כל הלילה ולמחרת בבוקר הגיע בן דודו האדמו"ר רבי דוד חי אבוחצירא מנהריה והשתתף בטהרה שנעשתה בבית העלמין באשדוד ומשם יצא מסע ההלוויה באמבולנס של בית העלמין אשדוד לרמלה, שם, לאחר דברי התעוררות בהלוויה מפי הרבנים והאדמור"ים שליט"א, נטמן  למנוחת עולמים בחלקה המשפחתית בבית העלמין הישן לצד אביו, האדמו"ר סידנא בבא חאקי זצוק"ל.

מיד לאחר צאת החג, הוקם אוהל ענק ברחבת בית הכנסת "מגן אברהם" כשבמשך ימי השבעה אלפים רבים מהארץ ומחו"ל פקדו את המקום לנחם את המשפחה והשמיעו תיאורים ועדויות על מעשי חסד גדולים והעלו על נס את מידותיו המופלאות שבין אדם לחבירו שבהם ניחן במיוחד כאשר היה יודע לכבד כל אדם באשר הוא.

ח"כ ר' אריה דרעי יו"ר תנועת ש"ס הגיע כשהוא מלווה ברב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית, ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי שהיה ידיד אישי למנוח ז"ל השתתף והיה בקשר עם המשפחה בכל ימי השבעה כאשר גם בשבת התפלל במנין שהתקיים בביתו של המנוח ז"ל.

הותיר אחרי את רעיתו תחי', אחיו האדמו"ר רבי יחיאל אבוחצירא רבה של רמלה, רבי שמעון אבוחצירא רו"מ "נר יצחק" אחיו אחיו, אחיותיו, ילדיו ונכדיו הממשיכים בדרכו המופלאה.

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture