Yonatan Sindel/Flash90

ח"כ מלכיאלי בראיון ל'JDN': "בנט לא שפוי, מסוכן לביטחון ישראל" • צפו

יו"ר סיעת ש"ס מבהיר שבמפלגה לא נפגשים עם שרים ("לא ניתן לגיטימציה"), יוצא נגד רפורמת הכשרות ("יהודים תמימים יאכלו טרף"), יורד על 'הנורבגים' ("קבוצת פועלים בכנסת"), ומזהיר מההסתה של ליברמן: "המרחק לרצח קצר"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

יו"ר סיעת ש"ס ח"כ מיכאל מלכיאלי, לצד ניהול הסיעה בכנסת וברחבי הארץ, צבר לא מעט ניסיון בכנסת, מה שהפך אותו בחודשים האחרונים לאופוזיציונר בולט ומגדולי הלוחמים החרדים בממשלה, בעל שפה חריפה מאוד נגד העומדים בראשה. פגשנו אותו אתמול בלשכתו בכנסת לראיון ל'חדשות JDN' ול'שחרית'ץ

גפני טוען שצריך כבר לחלק את הוועדות, נתניהו בינתיים דוחה את הקץ, איפה אתם בסיפור הזה?

"הדיון הזה צריך להיות מוכרע בדיון בין ראשי המפלגות, יישבו ראשי הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית ויקבלו החלטה משותפת. אף אחד לא רוצה החלטה חד צדדית של אחד הצדדים. החרם הזה לא נעשה כי אנחנו פגועים שאנחנו באופוזיציה, הם הלכו ודרסו את האופוזיציה, מעולם לא היה פער של 61-59 עם פערים כאלה בוועדות".

"צריך להבין, זה לא שיש כאן ממשלה שהיא פעילה בכנסת, רוב הממשלה פה מעופפת, היא בכלל לא קיימת פה, יש להם 'נורבגים', קבוצת פועלים שהם הביאו לכנסת, שאין לה שום אמירה מול הממשלה, הם מפרנסים אותם. לא נשתף פעולה עם הקרקס הזה".

נפגשת עם שרים בממשלה?

"לא".

מישהו אחר בש"ס נפגש עם שרים בממשלה?

"לא נראה לי"

מתן כהנא אומר שאם יישבו איתו הוא יוותר על חלקים ברפורמת הכשרות, לא שווה לנסות?

"זה בדיחה. הכינסו שם אלפי עיזים ומציעים לעשות לנו טובה ולהוציא חלק מהדברים. יש עיקרון, קודם כל שהחוק הזה לא יהיה בחוק ההסדרים שלא מאפשר דיון אמיתי בחוק. על מה נדבר? על מחיקת זהותה של הרבנות הראשית? על יוקר המחיה? על קומבינות שיהיו בעקבות הרפורמה הקשה הזאת? על זה שיהודי תמים הולך לאכול בשר טרף עם חותמת 'בהשגחת גלעד קריב ובנט'? על מה נדבר? נקודת המוצא כל רחוקה שלא ניתן לו לגיטימציה, הוא יגיד שישבנו, אנחנו לא במשחק של שקר. אתה חושב שיש מה לקדם בכשרות? גש לרבנות הראשית, כהנא מעולם לא פגש משגיח כשרות והעמיק".

"המרחק בין אלימות לרצח הוא מאוד קצר"

אנחנו מדברים ביום השנה לרצח רבין, אתה וחבריך משתמשים בשפה מאוד חריפה נגד הממשלה והעומד בראשה, יש שיאשימו אתכם שאתם מתירים את דמם?!

"אם אנחנו מדברים על התרת דם, אז שילכו לאביגדור ליברמן שקרא להריץ אותנו במריצות למזבלה, ולכל הממשלה שלא טרחה לגנות אותו, ולבנט שמרוב טיפשות מדבר באמירויות שלא היו מעיזים לומר באירופה כלפי יהודים, בוא נראה אותו מעז לומר את זה כלפי הערבים, פה זה עובר בשקט. אם יש מישהו שצריך לחשוש זה בוודאי אנחנו, אני מצפה מהממשלה שתעשה הכל לרסן את חרצובות לשונם, שיכולות לגרום לאלימות".

אתה חושב שהתירו את דמם של החרדים?

"אני חושב שהממשלה מתנהגת בצורה מאוד לא ממלכתית. אני חושב שבנט, מרוב טיפשות ורצון לגרד את אחוז החסימה, אומר אמירות מאוד קשות כלפי הציבור שלנו, אני חושב שהגיע הזמן לחשבון נפש".

אתה חושש מהיום שחרדי ייפגע מאלימות?

"כבר נפגעו אלימות. יש מספר חרדים שכבר חוו אלימות ברחובות, אין ספק שזה תוצאה ישירה מההסתה של ליברמן ועכשיו גם בנט מצטרף למקהלה. בפוליטיקה מותר להיות יריבים, אבל גם בתוך היריבות צריך איזו שהיא מסגרת שלא פורצים אותה. לצערי בנט וכל הקבוצה שסביבו, אחרי שהם פרצו את מחסום הבושה של הגניבה וההונאה והרמאות, עברו למסע הסתה".

זה יכול להגיע לרצח?

"המרחק בין אלימות לרצח הוא מאוד קצר. המטורף נוהג באלימות, אנחנו לא יודעים איפה הוא עוצר, אנחנו כנציגי ציבור צריכים מראש לגדוע כל אמירה מילולית קשה. כשהממשלה וראשיה משתמשים במילים קשות נגד ציבור שלם, שלא יתפלאו לכל מקום".

"בנט הוא בן אדם שלא שפוי"

מלכיאלי מאשים את בנט, לצד השיכון זאב אלקין ויתר חברי הממשלה, ברדיפה אישית נגד הציבור החרדי: "זה או אישי או מקצועי. שמישהו ינסה להסביר לי את מדיניות הממשלה. מצד אחד היא רוצה להוריד את גיל הגיוס, לאפשר לחרדים גברים לצאת לעבוד, אם אתה מעודד עבודה במגזר החרדי, למה אתה גורם ל-6,000 נשים שמתפרנסות להתפטר בגלל הילדים שבמעון? הרי אבא שבכולל לא הולך לעזוב בגלל המעון, האישה תעזוב את העבודה ולא יהיו מי שיעבוד. הממשלה רוצה שהנשים יהיו בבית? מה זה אם לא אישי".

"כל עוד שהממשלה לא מתכוונת למעט את הילודה של הציבור החרדי בחוק, לא יודע מה עוד הם מתכננים לעשות", הוא אומר ספק בהומור, ספק בדאגה רצינית, "אבל כל עוד שברוך ה' יש ילדים בציבור החרדי, צריך לתת להם מקומות לגור. אז מצאו פתרון בממשלה הקודמת, שפיר ליד קריית גת, באה הממשלה ואומרת לא – זה יהיה לציבור אחר, נזרוק אותם לכסיף. מה זה אם לא רקע אישי. שמישהו ייתן לי הסבר הגוני ומקצועי לסיפור הזה".

בדיון סוער בכנסת. צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"רפורמת הכשרות תגרום ליוקר מחיה, להעלאה במחירי המזון, להעלאה במחירי המשגיחים, הבד"צים החרדים הולכים להתעשר מזה. מה האסטרטגיה פה?".

"הולכים להעמיס מס גוש במרכז על הפריפריה. הפריפריה, שבכל מקרה אין לה בתי חולים, אין לה תעסוקה, יבנו לתושבי המרכז מטרו שלא יהיה להם צפוף. מה עומד מאחורי זה?"

"מישהו יכול להגיד לי שיש מדיניות אחרת, אם לא הוכח שיש מדיניות אז זה אישי", קבע מלכיאלי.

מה הסיבות האישיות שלהם?

"בנט הוא בן אדם שלא שפוי, ברור שהוא מתנהג לא נורמלי, אין אדם נורמלי שיכול להסביר לי מה בנט עשה פה, אדם שהיה בימין מכר את כל הערכים שלו בשביל להיות על כסא ראש הממשלה, אדם שהולך על במת האו"ם ובמקום לתקוף את האיראנים תוקף את משרד הבריאות, נתן ל-4 מנדטים 50 מיליארד שקל וקורא לי סחטן, מנוהל על ידי אנרכיסטים בנושא הקורונה, מאות אנשים מתים פה, אני לא יכול להסביר את זה לוגית".

"אין מכנה משותף אמיתי שהממשלה יכולה להסכים עליו, אם ילכו על משהו ימני השמאל יקפוץ, וכן ההיפך, אין שם שום דבר שמאחד אותם. רק כשבאים לנושא דתי, רפורמת הכשרות, חוק הדיינים, שבת, רפורמים, כל מה שקשור למחיקת זהותה יהודית של מדינת ישראל – פתאום כולם מסכימים".

"בנט מסכן, ראש הממשלה עם שיירה ואפס יכולות השפעה. הוא כלום, אני לא מקנא בו, הוא מסכן, הוא קם בבוקר עם אאודי, נוסע לחו"ל, מגלה ששר החוץ שלו עשה לו פיגועים.  זה לא מצחיק, זה נושאים שייכים לביטחונה של מדינת ישראל".

הממשלה הזאת פוגעת בביטחון ישראל?

"כן. בנט מסוכן לביטחונה של מדינת ישראל. כשהיו צריכים לתקוף בעזה, בנט נמנע כי הוא פחד מרע"מ, או ממר"צ או ממפלגת העבודה. בכירים בממשלה במירוץ להיפגש עם מחבלים ברמאללה, אבו מאזן מכחיש שואה, עד לאחרונה איש לא רלוונטי ועכשיו יש עלייה לרגל. בנט לא אומר עד כאן, הוא מסכן את ביטחונה של מדינת ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

JDN
בעקרון יש לכם תכנים טובים
אבל חסר לכם במקצועיות

תראה תסרטון שמע לא משהו
וכן תסדר תמשרד שלך
תשפרו תצילום

חבל יש לכם פוטנציאל

מי זה מלכיאלי האם שרת בצבא מהי השכלתו הבטחונית בקיצור פח אשפה בכלל לא עם ישראל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture