אבוטבול ל'JDN': "באירופה ריחמו על בעלי חיים ורצחו 6 מיליון יהודים" • צפו

הח"כ הש"סי בתחזית: "עד חג הפסח ניפטר מהממשלה הרעה" • במתקפה חריפה: "איווט האיום נועץ את הסכין, השרים שונאים אותנו" • על הפריימריז הצפויים בליכוד: "ביבי ייקח, עדיף ראש ממשלה בלי כיפה מאחד עם כיפה שדוקר אותנו"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד


ח"כ משה אבוטבול הוא אמנם פרלמנטר יחסית טרי, אבל אחרי חצי יובל בעיריית בית שמש, כולל כהונת ראש עיר במשך עשור, הוא יודע דבר או שנים על פוליטיקה. אבל בכנסת הוא דווקא מתבלט בסגנונו החריג, הישיר, וגם לא מעט בפשטותו. כל צעיר שניגש אליו בכנסת או ברחוב נענה בסבר פנים יפות, מה שלא ממש שמור לנאומים התוקפניים נגד ראשי הממשלה החדשה, לפעמים במבט ישיר לעיניהם במליאת הכנסת.

בראיון אמש בלשכתו בכנסת ל'חדשות JDN' ו'שחרית' הוא כצפוי לא מתייאש מאישור התקציב ומסביר: "התקציב זה סוג של חלוקת דמי חנוכה, חילקו לכל חבר הכנסת מה שהוא רוצה, אבל אחרי שכל אחד מתיישב על כורסתו, מתחילים להיות ערעורים, או יש שפגועים שלא קיבלו מספיק בתקציב או שלא יקבלו את מה שהבטיחו להם. הם יודעים שהם נמצאים שם בתור סיכת ביטחון אבל לא מתייחסים אליהם, אני מאמין שהאפשרויות מאוד מגוונות".

אבוטבול מספק הערכה למועד הפלת הממשלה: "אני אמרתי בעבר ואני עדיין חושב שזה אקטואלי, בעזרת ה' עד חג הפסח נבער את החמץ ונוכל להיפטר מהממשלה הרעה".

"ליברמן פעל מרגשות נקמה, אני לא רואה שום תועלת בגזירות שלו. קח את המעונות, הוא יורה לעצמו בראש, אנשים יזנחו את התוכנית שהמדינה מנסה לעשות במשך שנים לרתום את הציבור החרדי לשוק העבודה".

במהלך הנאום של בנט שלפת חתול דמה, זה לא קצת ילדותי מידי?

"אני לא חושב כך, לפעמים צריך להסית את דעת הציבור לדבר האמיתי, בנט דיבר דיבורים גבוהים על ספר התקציב שעוזר לכולם, בוא, אנחנו יודעים שאין שום קשר בין האמירה שלו לאמת. היינו צריכים להזכיר לו, אולי בצורה קומית, אני מכיר את התחום הזה, הופעתי גם בכמה סרטים חינוכיים, אז ניצלתי את הכישרונות האלה כדי להמחיש את זה בצורה אחרת. יזכרו את היללה החתולית עד הרבה אחרי הפלת הממשלה".

שמענו שדרעי פחות אהב את זה…

"דרעי הוא אדם רציני, היה שר בישראל, זה לא מתאים לו לעשות את זה. הוא לא אמר שהוא לא אוהב, זה היה נראה לו קצת חריף מדי הצעד הזה. הסברתי לו באהבה רבה את המעלות שיש בלמקד את דעת הקהל בנושא, הוא קיבל את זה בהבנה ואפילו היה מרוצה. הוא הבין שאנחנו עושים פה עוד מהלך להביך ולבזות את הממשלה".

"גם באירופה ריחמו על בעלי חיים"

"אני רוצה לומר משהו אולי מעט חריף, כדי לבוא ולהמחיש את הכאב מותר להגיד הכל, לפני 70-80 שנה, היו במספר מדינות עשרות ארגונים של צער בעלי חיים, דאגו שם לסוסים, דאגו שם לחתולים, דאגו שם לכולם, באותן מדינות באירופה שחטו 6 מיליון יהודים. כלומר, במקום שיש יותר רחמנות כלפי החיות מאשר כלפי בני האדם, זה מתחיל להיות מדרון מסוכן,  כל המרחם על החתולים בסוף מתאכזר לאזרחים".

למה לא נענעתם להצעה של עבאס לתת לחרדים עוד תקציב של 100 מיליון ש"ח, זה כסף שיכל לעזור לחלשים ולמוסדות התורה?!

"מנסור עבאס יכול לומר הרבה דברים, יש כאן בעל הבית שבוודאי לא ייתן להעביר את התקציב הזה, קוראים לו איווט ליברמן. הוא גם אותו אחד שעוצר את השאלטר בכל הדברים של החרדים. במסיבת עיתונאים במוצ"ש שאלו את בנט 'אמרת שאתה עוזר לחרדים, למה אתה לא מכניס אותם לקואליציה?' ואז התערב לתוך השיחה איווט ליברמן ואמר שלא ייתן לצרף אותם. זה אולי נחמד שעבאס אמר, אבל זה מגיע עד פתח לשכת שר האוצר, הוא לא ייתן להעביר אפילו שקל אחד למגזר החרדי".

במליאת הכנסת עם חתול הצעצוע. צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש90

"תעודת העניות הכי קשה של מדינת ישראל, של הממשלה הנוכחית, שנגמרו לה הרחמים וצריכים לקבל רחמים מאחינו המוסלמים. הערבים צריכים לרחם על העולם החרדי, זה מראה בדיוק באיזה רמה הממשלה הזו, הם לא נותנים ובא ערבי לתת לך צדקה, זו בושה גדולה, הפרצוף של הממשלה הזאת".

ביהדות התורה אנחנו שומעים קולות של ביקורת נגד נתניהו, מה חושבים על זה בש"ס?

"על מה יש לבקר אותו? הוא עשה את המקסימום. הוא הביא את מירב המנדטים שהיה אפשר להביא. אנחנו מעולם לא מתערבים למפלגה את מי לשים בראש, זה דבר איום ונורא לבוא ולהגיד. אנחנו צריכים חלילה להראות לביבי נתניהו את הדלת החוצה? אנחנו, ש"ס ויהדות התורה? איזה מין דבר זה, אנחנו צריכים לקבל החלטה אם נלך עם מי שיחליף אותו או עם מפלגה אחרת זה כבר עניין אחר, אבל כשאתה רואה בסקרים שהוא רק עולה, השיתוף פעולה איתו למעלה מעשור הייתה הצלחה ופריחה, אני לא חושב שאנחנו צריכים לבוא לקבל החלטות כאלה בקשר למפלגה אחרת. העולם הוא מאוד עגול, אני לא רואה אותו כשבר כלי, אני לא חושב שיש מי שיכול לבוא לבן אדם שהוא פעיל ועושה את הכל להפיל את הממשלה – לך עכשיו הביתה".

"מה יש לנו לחפש בממשלה?"

באופן מפתיע הוא חורג מהקו המפלגתי ונותן הערכה, כפרשן מהצד, לקרב הצפוי בליכוד: "יש כללים בליכוד, בוא נראה אותם יוצאים לפריימריז, יכול להיות שעד סוף השנה (הלועזית) הם יעשו את זה. אתה רוצה לשמוע ממני? להערכתי, למרות ברקת, למרות ישראל כץ, למרות יולי אדלשטיין, אני אומר לך שביבי ייקח שם, הוא בא עם הרגש והאהבה של הציבור".

בימיו כראש העיר עם השר דאז דרעי. צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

"נגיד ששמנו אותו בצד, נראה לך שיש לנו מה לחפש בממשלה הזאת עם גלעד קריב ולפיד? ואיווט האיום שמתנהג בצורה כזאת כלפי החרדים ועוד נועץ את הסכין, עושה את זה עם ליצנות, איך נשב עם אותם אנשים האלה? ברירת המחדל שלנו זה להישאר במצב הזה ולהתפלל להפלת הממשלה".

אתה מגדולי הלוחמים למען השבת, יו"ר השדולה למען השבת, אתה לא אמור להיות הראשון שיברך על כך שסוף-סוף יש ראש ממשלת שומר שבת?

"לאורך כל השנים לא התערבנו לבן אדם מה קורה אצלו בבית, גדולי ישראל אמרו בזמנו ללכת עם יצחק שמיר למרות שלא בטוח שאכל כשר בבית. פחות רלוונטי אם הוא מסמס או מוציא הודעות. יותר מדאיג מה הוא אומר על הדרישה של ראש העיר תל אביב להפעיל את הרכבת הקלה בשבת. אנחנו לא צריכים שראש הממשלה יחבוש כיפה, אנחנו צריכים שיהיה לנו כיפת ברזל נגד אלה שרוצים לנגח את הזהות היהודית של המדינה, בנט לא תורם לדבר הזה למרות הכיפה שנמצאת עליו, זה לא נותן לנו שום דבר. עדיף ראש ממשלה בלי כיפה עם ערכים יותר חמים ליהדות מאשר ראש ממשלה עם כיפה שדוקר אותנו בגזירות".

לסיום מבקש אבוטבול לנצל את הבמה המכובדת לדבר לא שגרתי לאישי ציבור, להתנצל: "זאת ההזדמנות להתנצל בפני הציבור היקר שהיו מסתייעים בפעילות שלנו, זה נגמר, תשכחו מזה, השרים החדשים שונאים אותנו. האשמה שלנו היא שאולי לא עבדנו מספיק קשה בבחירות, עוד מנדט אחד וזה לא היה קורה".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture