שִׁירַיִם עם החשיפות המרתקות: המשפיע שהרקיד את האלפים וההילולא בנתיבות

כמידי שבוע יעקב מלמד מביא תיעודים וסיפורים בלעדיים שיספקו הצצה אל מאחורי הקלעים לנעשה בחצרות הקודש, היכלי הישיבות ובמעונם של גדולי הדור • השבוע: התיעודים של הרבי מגור, השמחה בסאדיגורה והילולת ה'בת עין'

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו

כהרגלו בקודש ׳שיריים׳ פותח את המדור הנחשק במגזר החרדי במיני סיכום על הנעשה בחצרות הקודש במהלך השבוע האחרון. רגע לפני הוא נזכר כי הוא שכח לספר לכם את דרמת הענק שהתרחשה במכשירו רק לאחרונה. הסיבה לשכיחה הייתה השמחה הגדולה שהתרחשה במעונו בהולדת בנו שיחיה לאורך ימים טובים.

כך או כך, היה זה עוד יום רביעי סתמי כאשר ׳שיריים׳ לפתע מבחין שמכשירו הנאמן הפסיק לרטוט, תחילה הוא חשב שמא מדובר בעוד בוקר יבש ודיווחים אין, אלא שלאחר חצי שעה הוא שם לב ששקט מדאיג שורר במכשיר. בלב הולם הוא ניגש למכשיר שהיה בהטענה ולחרדתו כי רבה הוא הבחין שהמכשיר שבק חיים לכל חי.

הדרמה הייתה חסרת תקדים, יודעי דבר יספרו כי המכשיר של ׳שיריים׳ שווה מיליוני שקלים בזכות האוצרות שהוא טומן בחובו, אוצרות רבים שטרם נחשפו לעולם. בצר לו מיהר ׳שיריים׳ לעיר התורה והחסידות שם הוא רכש מכשיר חדש אצל ידידו הטוב הרב שלמה יהודה קליין – איש חסידות סאטמאר מתלמידי ראש הישיבה הגרח״צ מייזליש אשר מנהל את חנות המכשירים ״היימיש״.

׳שיריים׳ רק יעדכן את רבבות הקוראים כי אם מי מכם זקוק לחסד במקרים שכאלה בעל ה״היימיש״, ר׳ שלמה יהודה יהיה שם כדי לתת יחס חם ואדיב, במיוחד אם תספרו לו ששלחתי אתכם. בדרך אגב יציין ׳שיריים׳ כי קליין התפנה מכל עיסוקיו ונכנס למשרדו בכדי לתקתק את העניינים במהירות המרבית למען יוכל ׳שיריים׳ לשוב למלאכתו ולעדכן על הנעשה במגזר החרדי.

ומכאן לתיעודים שעשו את השבוע החולף שהיה מלא עד אין סוף בביקורי אדמורי"ם ומסעותיהם. תחילה הגיע 'שיריים' למעמד ה'צאתכם לשלום' שערכו חסידי סאדיגורה לרבם בבית המדרש של החסידות בליקווד לקראת חזרתו ארצה. כשהוא הגיע למקום הוא הבחין במספר חסידים שבאו להיפרד מהרבי תוך כדי סיום מסכת ברכות שערך אחד מהחסידים המתגוררים במקום.

אבל השמחה האמתית השבוע הייתה שמחת הברית לבנו של כ"ק האדמו"ר מסאדיגורה י-ם שערך את הברית בבית המדרש של החסידות בירושלים בהשתתפות מאות חסידים שבאו לשמוח בשמחת רבם. 'שיריים' שמאוד רצה להגיע למעמד נאלץ לוותר על הזכות זאת מפאת אילוצי לו"ז. מה שכן, מכשירו של 'שיריים' רטט כל העת עם עדכונים מהשמחה הגדולה שנערכה בשילוב סיום מסכת של אברכי החסידות. הרבי העניק לבנו את השם "ישראל" על שמו של הסבא קדישא מרוזי'ן זיע"א. מזל טוב חסידים.

לילה קודם הברית הגיע 'שיריים' לבית המדרש הגדול של החסידות בירושלים שם הוא ראה כיצד הרבי במאור פנים מחלק 'פאקעלע'ך' לילדי החסידות שהגיעו למעמד ה'קריאת שמע'. 'שיריים' התרגש לשמוע את שירת עשרות ילדי החסידות ששוררו במשך שעה ארוכה שירי רגש לקראת המעמד המיוחד.


'שיריים' שכידוע מקושר בכל חצרות הקודש נפעם עד למאוד שעה שהוא הביט בתיעודים חסרי התקדים של הרבי מגור שזרמו במהלך השבוע האחרון. ההפתעה הייתה רבה שכן מעולם לא יצאו תמונות של הרבי כה ברורות וכה מיוחדות. 'שיריים' שהתרגש למראה התמונות הללו הביט בהם שעה ארוכה והפטיר כי "חכמת אדם תאיר פניו" פשוטו כמשמעו.

אפרורפו גור, במהלך השבוע האחרון ערך הרבי מעמד 'לחיים' לכבודו של נגיד החסידות שלמה (סול) ורדיגר שהגיע ארצה לכבוד שמחת הבר מצווה לנכדיו. הרבי שמעריך עד למאוד את ורדיגר ערך עמו סיור בבית המדרש הענק והחדש ואף שוחח עמו בחביבות נדירה שלא רואים כל יום. במהלך השיחה השניים נלכדו בעין המצלמה והתיעוד הוא בהחלט תיעוד נדיר.

בהמשך השבוע הגיע האדמו"ר לשמחת הנישואין בבית הנגיד הרבני ר' יצחק שפירא שם הוא אף ערך 'לחיים' לרגל השמחה הגדולה.


בנו של האדמו"ר מצאנז שמונה זה לא מכבר לאב"ד החסידות בארצות הברית המריא לתפוח הגדול בכדי לחרוש את המקום. השבוע הוא תועד כשהוא משוחח באריכות עם ראש ישיבת "בית מדרש גבוה" בליקווד הגאון רבי מלכיאל קוטלר שליט"א אשר קבלו במעונו במאור פנים ובחביבות מיוחדת.

בנו הצעיר של האדמו"ר מפיטסבורג זצ"ל נצפה במהלך השבוע האחרון כשהוא מוסר שיעור מיוחד עם כל ההתלהבות. 'שיריים' בדק וגילה כי מדובר בבן אשר יש לו כח השפעה אדיר בעולם ה'קירוב' ורבים חבים לו את חייהם הרוחני. כך או כך, 'שיריים' מאחל שתמיד יזכו עוד רבים לגלות את האור ולהתקרב לאבא שבשמים, אבינו האב הרחמן.

גאב"ד מאקאווא תועד השבוע כשהוא סועד בסעודה לרגל הילולת הרה"ק ר' מאיר מאלמאש חותן הרה"ק מטשענגער בעיר ביתר.

האדמור ממכנובקא בעלזא הצפין השבוע לאתרא קידשא מירון זאת לרגל שמחת הברית אצל אחד מחסידיו. האדמו"ר תועד על ידי שליח 'שיריים' כשהוא יצא מרחבת הציון הקדוש.

האדמו"ר מסערט ויז'ניץ שהמריא עם נגידי החסידות לקברי צדיקים מעבר לים הגיע במהלך השבוע האחרון לתפילה מיוחדת ול"מעמד הישועות" בציון הדברי חיים מצאנז זי"ע. 'שיריים' יודע לספר כי הרבי העתיר שם במשך שעה ארוכה בדמעות שליש לישועת הכלל והפרט.

הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח שליט"א, בנו של כ"ק האדמו"ר מבעלזא הגיע השבוע לביקור פתע מפתיע בהיכל הישיבה של החסידות בביתר. לתדהמת עשרות הבחורים, בנו של הרבי עבר בין שולחנות הלומדים ועקב מקרוב אחר סדרי הלימוד וההספק.

הרבי ממבקשי השם שנוסע כל כמה שבועות לארצות הברית לצורך ביסוס מוסדות החסידות שטרם הוקמו, נצפה כשהוא יוצא ממעונו של הרבי מסאטמאר בליווי ה'הויז בחור' הנאמן והמסור ר' דודי וייס אשר ידו לא משה ואפילו לא לרגע מידי האדמו"ר אשר לוקח אותו לכל מסעותיו בניכר.

'שיריים' התרגש עד דמעות שעה שהוא ראה אלפים רבים רוקדים וקופצים במעמד הילולת ה'בת עין' שערך המשפיע האגדי רבי מיילך בידרמן בבית המדרש של חסידות באיאן בירושלים. הטיש שנערך מידי שנה במירון הועתק השנה לירושלים כפי שנחשף על ידי כותב השורות וזאת בשל האיסור לקיים אירועים בהר מירון מאז האסון הנורא שהתרחש בל"ג בעומר האחרון.

'שיריים' שהדרים לנתיבות הרחוקה ראה שם את המקובל הצדיק רבי משה אבוחצירא נושא דברים במעמד סעודת ההילולא לרגל יום היארצייט לעטרת ראשנו רבי דוד אבוחצירא זיע"א.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
5 1 הצבעה
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רבי משה אבוחצירא מעורר התרגשות כל פעם מחדש

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture