Yonatan Sindel/Flash90

אמסלם בראיון ל'JDN': "אני והחרדים נאבקים יחד על המדינה היהודית" • צפו

הח"כ מהליכוד מתגאה על חלקו בסיכול מתווה הכותל • על הממשלה עם רע"מ: "בישראל קמה ממשלה יהודית-פלסטינית" • משבח את הציבור החרדי: "בלי לומדי התורה עם ישראל היה נכחד" • וגם: מהיכן המקור ל'בדיחות של אמסלם'

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

דודי אמסלם הוא אולי חבר הכנסת הכי רועש בכנסת, הוא לא מפספס הזדמנות לתקוף את הממשלה במילים הכי חריפות, ולמרות זאת גם דוחף בין-לבין בדיחות משעשעות. רגע לפני עוד יממה סוערת בכנסת התיישב אמסלם לראיון נרחב בלשכתו לאתר 'חדשות JDN' ועיתון 'שחרית'.

בפתח הראיון הוא מתייחס לפיגוע הרצחני בתחילת השבוע בעיר העתיקה ומאשים את ראש הממשלה נפתלי בנט: "מעולם לא הייתה ממשלה שנשענה על האחים המוסלמים, זה הגורם הפלסטיני הכי עוין. זה שרצח, המחבל המתועב הזה, הוא אימאם במסגד. אני רואה בחומרה עצומה שממשלת ישראל נשענת על תומכי מחבלים, מבחינתי תומכי מחבלים הם ארכי-מחבלים, בסוף מי שמתדלק את המחבל הבודד בכסף ובאידיאולוגיה הוא הבן אדם הכי גרוע, אני בספק אם השייח יאסין עשה פיגוע באופן אישי, הוא היה איש נכה, אבל הוא היה ראש הנחש".

מנסור עבאס הוא ראש הנחש?

"בוודאי. אני רואה את מנסור עבאס ראש התנועה האסלאמית בכנסת, שהיא תנועת בת של האחים המוסלמים, יש סרטון שהוא ליווה בכניסה לבית סוהר את ראש התנועה הצפונית של התנועה האסלאמית ראאד סלאח, האידיאולוגיה לא השתנתה, זה אותם אנשים, אותם דעות, רק השיטה".

אבל הוא גינה את הפיגוע…

"הוא תמיד יגיד "אני נגד פגיעה בחפים מפשע". זו אמירה כללית שתמיד הם אומרים אותה. אבל ברור לך שהצבא לא פוגע בחפים משפע. זאת טענה מגוחכת, מה בכלל ההשווה בין חיילי צה"ל למחבל שבא להרוג".

עבאס משווה בין חיילים למחבלים?

"ווליד טאהא, מספר 2 שלו, אמר שהוא קורא לחיילים צה"ל מחבלים, ולמחבלים הוא קורא לוחמי חופש. מספר 3 אצלו, 'איש מתון', אומר שכל מוסלמי בעולם שם את 'השהידים' על הראש, מה זה 'שהיד' אתה יודע".

"פעם ראשונה במדינת ישראל קמה ממשלה יהודית-פלסטינית. רע"מ שייכים לזרם של האחים המוסלמים, ברוב מדיניות ערב הם מחוץ לחוק, חוץ ממדינת ישראל ואולי בטורקיה. במצרים הדיחו את מורסי והם בבתי סוהר. אצלנו הם בממשלה".

"הכלאה של צבוע וזאב"

בימים האחרונים עמד אמסלם בעין הסערה, שוב, בעקבות עיוות דבריו נגד מערכת המשפט. הוא מנצל את ההזדמנות לחזור ולהבהיר את דבריו, אך חלילה לא חוזר בו: "יש בפרקליטות אנשים שהם כמו זאבים שטורפים כל היום וצריך לעשות להם סייגים, זאב שטורף אתה מכניס אותו למכלאה כדי לסמן לו את הטריטוריה שהוא צריך לנוע בה ולא מעבר לכך. ברור שלא התכוונו לזאבים אמיתיים ולא לגדרות אמיתיות, אבל האנשים השטחיים האלה לקחו את זה לשם כדי לפגוע בי".

"אני לא יודע מה זו שפה בוטה, הם ממציאים דברים. המציאו מושג שנקרא שומרי סף. הם ממציעים לעצמם כל מיני דברים שמתאמים להם. חלק מחברי הכנסת פה היו חלק מההפגנות בבלפור, השתתפו, דיברו, צעקו, קיללו שם קללות איומות ונוראות, התפלאתי איך מביאים ילדים לשם, ברמה החינוכית. לי הם מטיפים מוסר? זה הכלאה של צבוע וזאב ביחד".

לגבי החוק להגבלת כהונת ראש הממשלה הוא אומר: "הנושא של הגבלת כהונה נולד במוחו של סער מתוך שנאה, קנאה ותאוות שלטון. הנושא של תאוות שלטון כבר ירד כי הוא כבר מתחת לאחוז החסימה והוא יודע שהוא סיים את תפקידו הפוליטי. מה שנשאר זה הנקמה והשנאה".

אתם שוב ושוב משווים את החוק הזה לאיראן, חברך חבר הכנסת דוד ביטן תומך בחוקים איראניים?

"זכותו. יש פה שאלה ערכית, צריך לאזן. הטענה שלהם היא לעשות ונטילציה, ההחלפה אצלם מקודשת. מצד שני, אתה מייצר משהו שהוא אנטי דמוקרטי. יכול להיות שדוד ביטן חושב שזה אפשרי, זכותו לבוא ולנמק. אני אומר את העמדה שלי, לא עמדת המפלגה".

לוחם היהדות

לקראת סיום הראיון אנחנו משוחחים עם אמסלם על הדבר שהוא נושא הדגל שלו מבין חברי הליכוד, המאבק על צביונה היהודי של מדינת ישראל. מי שישמע את אמסלם בלי לראות אותו יכול לחשוב שהדברים נאמרים על ידי חבר כנסת משורות שס.

"המאבק על המדינה כבר לא נמצא בין המפלגות החרדיות למסורתיות. הוויכוח הוא לא אם אתה אוכל גוש קטיף ואני אוכל רבנות. היום הוויכוח הוא על דמותה של מדינת ישראל, האם אנחנו בהגדרה יהודים, או שמדובר באיזה ערב-רב ועוד חמישים-שבעים שנה יספרו שפעם היו כאן יהודים ויישאר מוזיאון של חרדים בירושלים. אנחנו באנו לארץ ישראל כדי להקים מדינה יהודית. דמוקרטית, עם חופש לכל אחד, אבל כמדינה יש לנו צביון יהודי, אנחנו לא צרפתים, אנחנו לא אמריקאים, זו המדינה היחידה בעולם שבה הלאום והדת זה אותו דבר. החרדים לא נאבקים על עצמם ואני לא נאבק על החרדים, שנינו נאבקים ביחד על המדינה היהודית.

"בכנסת רוצים לחוקק תחבורה ציבורית בשבת, ברית הזוגיות, לבטל את הגיורים – אלו דברים של הלכה, אנחנו לא רפורמים. כשאני שומע רפורמים, 'רפורמה בדת', זה כואב לי מאוד. אם הדת ניתנה על ידי הקדוש ברוך הוא אז איך אתה יכול לשנות אותה.

"אני רואה את זה כדבר הכי חמור, זה חיסולה המעשי של מדינת ישראל, זה גם יהיה החיסול הפיזי, אין לך זכות קיום בלי הרוח היהודית".

שמענו את ליצמן אומר השבוע, אם נצטרך, 2 מיליון איש יבואו להפגין ולשמור על קדושת הכותל, אנשי הליכוד יתייצבו להפגנה כזאת?

"בוודאי".

אמסלם מנצל את ההזדמנות להזכיר נשכחות, כיצד היה בין אלה שסיכלו את מתווה הכותל. "אני כיו"ר ועדת הפנים אז עשיתי בלגן במתווה הכותל. הוא כמעט נסגר, קרא לי הרב עמאר ודיבר איתי על כך. לא הכרתי את הפרטים, הלכתי ולמדתי את זה, סיירנו בכותל, באנו לכנסת ואמרנו שלא יעבור מתווה הכותל. אני ונגוסה היינו המנדטים ה-60-61  ואמרנו: חברה, זה לא יעבור, לא יעזור כלום".

אתה אמנם מביע עמדה מאוד מסורתית בליכוד, אבל לא כולם במפלגה חושבים כמוך…

"הליכוד היא מפלגת העם. היא בנויה מספקטרום של צבעים, אם כולם יהיו דודי אמסלם אז אני מניח שלא נקבל 30 מנדטים. אבל אני מרגיש ומעריך שרוב הציבור הליכודי מזדהה עם העמדות שלי".

זה אומר שדודי אמסלם יתמודד יום אחד על ראשות הליכוד?

"זה לא קשור. אני מדבר על תפיסות עולם", הוא מתחמק.

ח"כ ישראל אייכלר אמר לאחרונה בראיון אצלנו "לימין אף פעם לא הייתה בעיה שהחרדים סובלים. החרדים משלמים את כל המחיר של ממשלת הזדון זאת, והימין כלום ושום דבר". זאת האשמה חמורה מאוד כלפיכם…

"אני רואה את הדברים בדיוק הפוך ממנו. אנחנו בליכוד אין לנו בייס, אנחנו לא מפלגה צרה שדואגת למישהו, אנחנו דואגים לכל עם ישראל. החרדים דואגים לבייס שלהם. מדוע יש לנו חיבור איתם? בגל המוסרת, בלי זה למה. מי שמקבל את הריקושטים זה אנחנו, תוקפים את הליכוד שהם שותפים של ציבור שלא משרתים בצה"ל, ועוד כל מיני טיעונים, כולל טיעונים כמעט אנטישמים, ואנחנו צריכים לענות. מי שנמצא בקו האש, המפלגה שסופגת מהשמאל את רוב המטחים, זה הליכוד. ההבדל ביננו לשמאל הוא רק במסורת ישראל. אנחנו עומדים בקו האש ומצדיקים את הדרישות החרדיות. הליכוד משלם את כל המחירים, אני רואה את זה בגאווה גדולה, בגלל שהחרדים הם אחי ואני רואה אותם מחזיקי הלפיד, בלי לומדי התורה עם ישראל היה נכחד".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
5 1 הצבעה
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תותח!!! אלוףף!!!

ראיון מצוין

עבודה עיתונאית מקצועית. כל הכבוד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture