צילום: דוברות המשטרה

הירי באום אל-פחם – במשטרה מבהירים: "לא ירתיע אותנו מלפעול בחברה הערבית"

לאחר אירוע דריסת לוחמי משמר הגבול באום אל-פחם הגיעו לזירה בכירי המשטרה. המפכ"ל התייחס לאירוע: "האירוע הבוקר לא ירתיע אותנו מלהמשיך ולפעול בנחישות אל מול ארגוני הפשיעה והעבריינים בחברה הערבית"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד


צילום: דוברות המשטרה.

לאחר אירוע דריסת לוחמי משמר הגבול הבוקר (שישי) באום אל-פחם הגיעו לזירה מפקד מחוז חוף, ניצב יורם סופר ומפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן לתחקור ראשוני עם הלוחמים שפעלו בזירה והערכת מצב בשטח.

במשטרה אומרים כי לא ייכנעו לטרור שמפעילים כלפיהם העבריינים במגזר הערבי: "משטרת ישראל וכוחות משמר הגבול ימשיכו בפעילות הנחושה למיגור הפשיעה בחברה הערבית בנחישות, חתירה למגע ומקצועיות תוך סיכון חייהם".

המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי קיים הבוקר שיחת ועידה עם מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן ועם הלוחם מג"ב י' שנפצע באירוע הדריסה באום אל פחם. המפכ"ל ומפקד מג"ב שמעו ממנו על פרטי האירוע מהזווית שלו ועל פעילות הלוחמים והשוטרים.

במהלך השיחה אמר המפכ"ל ללוחם מג"ב י': "אני מגבה אתכם ומחזק את ידיכם על התגובה המהירה והנחושה אל מול הניסיון לפגוע בכם." המפכ"ל התייחס לאירוע והוסיף: "האירוע הבוקר לא ירתיע אותנו מלהמשיך ולפעול בנחישות אל מול ארגוני הפשיעה והעבריינים בחברה הערבית. לשוטרים סמכות לפעול עם כל האמצעים שעומדים לרשותם בכדי לסכל ניסיונות לפגוע בהם ובאזרחים. בפעילותם מנעו הבוקר השוטרים והלוחמים עוד אירוע ירי בהמשך לאירועים אמש. אנו מתגברים בכוחות גדולים את גזרת אום אל פחם ונערכם לכל תרחיש."

צילום: דוברות המשטרה.

מפקד מחוז חוף, ניצב יורם סופר הגיע הבוקר בדבריו מהערכת המצב בזירת האירוע: "המשטרה נמצאת עם כוחות גדולים בעיר אום אל פאחם בעקבות אירוע הרצח והפרות הסדר שהתרחשו אמש. אנחנו רואים את האירועים בחומרה ופועלים באפס סבלנות והמטרה שלנו היא להחזיר את השקט לעיר ולהביא את הפורעים למעצר. כך פעלנו בכל שעות הלילה. כחלק מההיערכות הוצבו כוחות בחסימות בעיר והבוקר רכב חשוד פגע בלוחמי מג"ב שהגיבו בירי ולמעשה מנעו בגופם אירוע פלילי חמור כנגד תושבים. השוטרים פעלו בלילה וגם כעת בנחישות ואומץ בביצוע המשימה. נמשיך לפעול בכוחות גדולים על מנת לשקט בעיר. מאחל רפואה שלמה ללוחמים."

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן הגיע גם הוא לזירה ואמר ללוחמים: "אני נותן לכם גיבוי מלא ותומך בכם, פעלתם כנדרש תוך גילוי נחישות וחתירה למגע. לוחמי החיל פועלים בכל הגזרות ובכל זמן נתון בכוחות גדולים ומקצועיים שערוכים לכל תרחיש. אנחנו נמשיך להגיב במלוא העוצמה והנחישות בדיוק כפי שהיה באירוע הבוקר בכדי לתת ביטחון ושירות לאזרחים ולמנוע פגיעה בחיי הלוחמים והשוטרים. בפעילות שלכם מנעתם את האירוע הבא והגנתם בגופכם על אזרחי המקום. נמשיך לפעול למתן שגרת ביטחון וחיים נורמטיביים לאזרחים בשגרת יומם בדיוק כפי שהם מבקשים ומצפים מאיתנו."

מוקדם יותר היום קיים ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים התייעצות בעניין האירועים באום אל-פחם ואמר כי הוא "מגבה את השוטרים בשטח, שפועלים בתנאים לא קלים על מנת להעניק לכולנו ביטחון".

בהתייעצות השתתפו השר לביטחון פנים, מפכ"ל המשטרה, ראש המטה לביטחון לאומי (מל"ל), המזכיר הצבאי לראש הממשלה וגורמים נוספים. ראש הממשלה הדגיש את חשיבות המשילות והשמירה על הסדר הציבורי, בכל הערים והיישובים בישראל. בנוסף , בנט הנחה למקד מאמץ באכיפת החוק ע"י עיבוי משמעותי של הכוחות. עוד הנחה רה"מ לקיים שיח עם מנהיגי החברה הערבית במטרה להרגיע את הרוחות.

כזכור, האירוע התרחש בסביבות השעה 08:20 הגיע רכב חשוד לעבר כוח לוחמי משמר הגבול שפעל באזור החיכוך בעיר. כאשר הרכב החשוד זיהה את הלוחמים הוא נסע במהירות לעברם ופגע בשני לוחמים. כתוצאה מהפגיעה לוחם אחד נפצע באורח קל עד בינוני ופונה לקבלת טיפול רפואי בהלל יפה, לוחם נוסף נפצע באורח קל וטופל במקום.

לוחמי מג"ב ביצוע ירי לעבר הרכב, כתוצאה מהירי חשוד אחד (שנות ה-20, תושב אום אל-פחם) נפגע ופונה באורח אנוש לבית החולים העמק ובהמשך נקבע מותו. החשוד השני (שנות ה-20, אום אל-פחם) שהיה ברכב נפצע באורח קל, קיבל טיפול רפואי במקום ונעצר לחקירה במשטרת ישראל.

בחיפוש של הלוחמים ברכב נתפס אקדח עם מחסנית, כדורים וכפפות. חבלן משטרה ושוטרי הזיהוי הפלילי הגיעו למקום זיכו את הזירה ואספו ממצאים. מסתמן כי הרקע לאירוע הינו פלילי, מדובר בחשודים המוכרים למשטרה בתחום סכסוכי המשפחות בעיר.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture