דוברות המשטרה

לא ייאמן: הלוחמים שחיסלו את המחבל שפצע חרדי נחקרים באזהרה

סערה פרצה בעקבות התיעוד בהם נראים לוחמי מג"ב מחסלים את המחבל השוכב על הקרקע • בחמאס ובשמאל הקיצוני, כולל חברים בממשלת בנט, גינו את הירי לעבר המחבל שדקר צעיר חרדי וניסה להסתער ולדקור גם לוחם שהגיע במהירות לזירה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

מלחמה משפטית נגד הרתעת מחבלים: לוחמי מג"ב שחיסלו היום (שבת) את המחבל שביצע את פיגוע הדקירה סמוך לשער שכם בירושלים, נחקרים כעת באזהרה במח"ש, אחרי פרסום סרטון בו נראה כיצד הם יורים במחבל השוכב על הקרקע.

בארגון הטרור חמאס גינו את חיסול המחבל ומסרו: "הוצאתו להורג של מבצע פיגוע הדקירה בירושלים אכזרית ומשקפת את הפנים הפליליות והמכוערות של ישראל, והיא רק תחזק את עמנו".

בשמאל הקיצוני הצטרפו וגינו אף הם. השר עיסאווי פריג', החבר בממשלת בנט, כתב: "אל מול ניסיון רצח, יש לירות בתוקפים כדי להציל חיי אדם, לא כדי לקחת את חייהם שלהם כשאינם מהווים עוד סכנה. אם התמונה המשתקפת מהסרטונים משער שכם נכונה, לא מדובר רק בהפרה של הוראות הצבא והמשטרה, אלא גם במעשה שמבטא אדישות לחיי אדם שראוי להיחקר".

מנגד, ראש הממשלה נפתלי בנט גיבה את הלוחמים: "הלוחם והלוחמת פעלו באופן מהיר ונחוש מאוד, כמצופה משוטרי ישראל, אל מול מחבל שניסה לרצוח אזרח ישראלי. אני מבקש למסור להם את מלוא הגיבוי. כך היה מצופה מלוחמינו לפעול וכך הם פעלו. אסור לנו לאפשר לעיר הבירה שלנו להפוך למוקד של טרור".

שר החוץ יאיר לפיד גיבה אף הוא את הלוחמים, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "מחזק את כוחות הביטחון ולוחמי מג"ב שפעלו הערב מהר, חתרו למגע בנחישות והביאו לסיום אירוע הטרור הנפשע בשער שכם, ולהצלת חיים. מגבה לחלוטין את הלוחמות והלוחמים שלנו. לא ניתן למחבלים להשתולל ברחבי ירושלים ובכל מקום אחר בארץ".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב מסר: "הסרטון מזירת הפיגוע הערב מציג 50 שניות שבהן חוצה מחבל מעבר חצייה, תוקף מספר פעמים חרדי, ממשיך ונע אל עבר שוטר מג"ב, תוקף אותו עד הרגע שהשוטרים יורים עליו. שנייה או שתיים לאחר הירי הראשוני היה על השוטרים לקבל החלטה אם המחבל שנפגע עומד להפעיל חגורת נפץ. כשיש ספק אין ספק".

כאמור, בשמאל הקיצוני גינו. ח"כ עופר כסיף כתב: "עוד הוצאה להורג ללא משפט שנקלטה בעין המצלמה. ירי באדם פצוע או שרוע שאינו מהווה סכנה, יהיה מעשהו אשר יהיה, הוא פשע מלחמה בעליל".

ח"כ עאידה תומא-סלימאן: "פעם דיברו על 'נטרול'. הוא על האדמה ומבצעים בו וידוא הריגה. הוצאה להורג של אדם שלא מהווה יותר איום – היא פשע איום ונורא. זו המציאות שהכיבוש מייצר".

במפלגות הימין באופוזיציה דחו את הביקורת וגיבו את לוחמי מג"ב. ח"כ אמיר אוחנה: "לוחמי מג"ב שחיסלו את המחבל בירושלים צריכים להיות מוזמנים ללשכת השר לביטחון הפנים לקבלת תעודת הערכה, כפי שעשיתי פעמים רבות במשך כהונתי. אני משבח אותם ואת כל השוטרים והלוחמים החותרים למגע ומחסלים את המחבלים בזירת הפיגוע, כך בדיוק צריך להסתיים אירוע".

ח"כ איתמר בן גביר: "לכל המצקצקים, גם כשמחבל שוכב על הרצפה הוא מהווה סכנה ויכול להפעיל מטען חבלה. אני משבח את לוחמי מג"ב על פעילותם המהירה בנחישות ובמהירות, שהרגו את המחבל המתועב, וצריך שיהיה ברור לכולם, שמחבל שיוצא לרצוח יהודי יהרג במקום".

גם במשטרה מגבים את הלוחמים. מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן על הפיגוע בכיכר שער שכם: "בימים האחרונים נעשו מספר ניסיונות ע״י מחבלים לפגוע בלוחמים ובאזרחים. הלוחמים והלוחמות פעלו בצורה נחושה, חתרו למגע וסיימו את האירוע בכך שמנעו פיגוע גדול יותר באזרחים ובלוחמים".

"אני מגבה באופן מלא את הלוחמים שהגיבו כנדרש לאירוע והביאו לניטרולו של המחבל ומנעו ממנו פגיעה נוספת בלוחמים ואזרחים שהיו במקום. הלוחמים ימשיכו לעמוד על המשמר באופן מקצועי ונחוש. כחיל מקצועי נלמד את הפרטים המדוייקים כמו בכל אירוע".

מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי: "הלוחמים הללו לא לבד. אני נותן גיבוי מלא לפעילותם ואנו כמשטרה נעמוד לצידם, נסייע ונעזור בכל שנידרש".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
3 1 הצבעה
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ממשלת 10 מעלות ימינה (360 מעלות ימינה)
שרים וחכים בה מוצאים גינוי יחד עם החמס לאן עוד אפשר לרדת?!

מדינת חלם. שבכלל מדברים על זה

חובה מוסרית לבטל מיידית את ההוראות המרושעות לאי-פתיחה באש.
יש להוציא במקומן הוראות לפתיחה באש שמחייבות כל נושא נשק לירות ולודא הריגה של מי שברור שפועל במסגרת המאמץ הערבי להשמיד אותנו.
המוני יהודים נרצחו בידי מחבלים ש"נוטרלו".
מהניסיון רואים שמחבל שמומת מפסיק את פעילותו.
עיסאווי פריג' הוא תעמלן בלוחמה נגד קיומנו. חובה לשלול את אזרחותו ולהעיף אותו מארצנו.

גינוי לחמאס ששולח מחבל להרוג אזרח תמים.
האם כל מיני עופר כסיפים למיניהם מסוגלים להוציא גינוי כזה?
די לצביעות של השמאל!!!

אז בוא נגדיר את זה כך:
כמו שהמחבל לא עוצר כשקורבנו רק "נוטרל" אלא ממשיך עד הסוף לרצוח, כך שלא יצפה שיעצרו כשרק "מנטרלים" אותו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture