דובר צה"ל

צה"ל סיים את תרגיל הפתע הגדול בשנים האחרונות; "משמעותי" • צפו

הסתיים התרגיל להגברת מוכנות המערך הטכנו-לוגיסטי וכוחות היבשה לחירום • הרמטכ"ל אמר אחרי התרגיל כי מדובר ב"תרגיל משמעותי למוכנות למערכה הבאה. במרכזו המעבר משגרה לחירום, אשר חייב להיות לשריר החזק והבסיסי של צה"ל"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

דובר צה"ל מעדכן כי היום (רביעי) הסתיים התרגיל להגברת מוכנות המערך הטכנו-לוגיסטי וכוחות היבשה לחירום. התרגיל דימה תרחישי לחימה במטרה לשפר את מוכנות צה"ל למלחמה הבאה.

את התרגיל, הוביל אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בשיתוף זרוע היבשה, אגף המבצעים ופיקוד הדרום. תרגיל זה, שהוא תרגיל הפתע הגדול מסוגו בשנים האחרונות, התקיים כחלק מגרף האימונים המתוכנן לשנה זאת.

בימים האחרונים תרגלו מרכזי אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, מחסני החירום בפיקודים השונים וכן כוחות המשטרה הצבאית, יחידות הרפואה, הטכנולוגיה והאחזקה במרחבים השונים את שינוע הכוחות הלוחמים ואת תמיכת המאמץ היבשתי באמצעות מרכזי ההספקה המטכ"ליים.

בנוסף, השתתפו בתרגיל כוחות יבשה אשר תרגלו את המעבר משגרה לחירום, כשבסיומו תרגיל פתע באש, בסיוע כוחות ארטילריים, ביניהם עוצבת הפלדה, כוחות הלוגיסטיקה האוגדתיים, כוחות עוצבת בני-אור, וכוחות נוספים מעוצבת עמוד האש.

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, ביקר אתמול (שלישי) והתרשם מהישגי התרגיל, ביניהם הצגת יכולות וכשירות גבוהה בשינוע כוחות וכלי מלחמה, פעילות האגף בתחומי פריסת הרשת הלוגיסטית והספקת ציוד לחימה. כמו כן, בלטה לחיוב כשירותם ומסירותם של המתרגלים.

לדברי הרמטכ"ל, "תרגול מבצעי בתחום הלוגיסטי במטה ובשטח הינו קריטי למערכה הבאה – קיום תרגיל בסדר גודל של התרגיל שביצענו השבוע מהווה אירוע גדול ומשמעותי במוכנותינו למערכה הבאה. המעבר משגרה לחירום מהווה יכולת בפני עצמה ואנו מתרגלים אותה בכל הזדמנות. אין תחליף לתרגילים ולהקפצות – אם לא נקיים כאלה שעוסקים בנושאים האלו, לא נמצא פתרונות לוגיסטיים מתאימים לאתגרים שלנו בזמן חירום".

"אנחנו צריכים להיות ביקורתיים כלפי עצמנו בסוגיית הרציפות התפקודית, בדגש על הרציפות האנרגטית והמוכנות הלוגיסטית של צה"ל. נמשיך ונטפל בכל הפערים הקיימים עד שנשלים אותם ונקבע יעדים חדשים. התברכנו במשרתים טובים ומקצועיים בתחומם, הערכתי הרבה על עשייתכם. בהזדמנות זאת, אני רוצה גם להביע הערכה על פרויקט ההיסעים שהחל בראשון האחרון – ראיתי את עבודתכם בתחילת השבוע וזהו צעד נוסף בטיפול בפרט. אתם לוקחים כל אתגר ומנצחים אותו והכל נעשה גם עם פערים נוספים. זה – האדם יקר".

מדברי ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, אלוף מישל ינקו: "חשיבות המערך הטכנו-לוגיסטי בעת לחימה היא קריטית, וכשירותו תשפיע על הכרעת המערכה הבאה בכלל הזירות. על מנת לתרגל את הכוחות בתרחישים המבצעיים ללא מוכנות מוקדמת, ביצענו הפעלת פתע של כלל מערכי אט"ל, ושל אלפי משרתי מילואים. כלל יכולות האגף באו לידי ביטוי בתרגיל, וזאת תוך חיבור לקצה המבצעי, במטרה לתרחש באופן אמיתי ככל הניתן, את האתגרים שיפגשו אותנו בתחומים אלה. ממה שראיתי בימים האחרונים, אני יכול לומר שקבלתי לידי מערך מאומן, שמבוסס על אנשים מוכשרים שמסורים לעבודתם. את המסקנות נבחן ונלמד לעומקן, ונעבוד כדי לשפר ולשדרג כל תחום שידרש לכך. בהמשך התהליך, נחדד ונדייק את התכנית הרב-שנתית שלנו בהתאם ללקחים שנפיק. אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה מוכן לתמוך את המאמץ המלחמתי, ואנו נמשיך לפעול לכך שיהיה מוכן, ושידע לספק מענה רחב ומקיף אל מול האיומים המשתנים, בגזרות השונות".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture