Olivier Fitoussi/Flash90

ליברמן עולה להתקפה על רשתות השיווק וחושף כמה הרוויחו המתלוננים

"ראיתי את מנכ״ל המשביר שהוא מתלונן על טיפול הממשלה וכמה קשה. מכיוון ש״המשביר״ זו חברה שנסחרת בבורסה אז מאוד קל לבדוק את המאזנים. ב-2019 הפסידו 20 מליון שקל וב-21 הרוויחו 18 מליון שקל", סיפר שר האוצר בישיבת סיעה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

שר האוצר איווט ליברמן מגיב היום (שני) לביקורת נגד התנהלותו הכלכלית. בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו אמר, "אני אתחיל מהשאלה "מה הממשלה עושה למען העסקים, הכלכלה והאזרחים?". אני רוצה להיות צמוד לעובדות, למרות שאני חוזר עליהן יום-יום. אנחנו כממשלה ממשיכים עם מתווה של פיצויים לכל אלה שיושבים בבידוד, גם לעובדים וגם במקרה של הורים שנשארים בבית עם הילדים, המתווה נמשך מחודש אוגוסט".

"הדבר החדש הוא לגבי העצמאיים, אנחנו פרסמנו להערות הציבור וביום ראשון הצעת חוק עולה לוועדת שרים לחקיקה, אותו מתווה של פיצויים על בידוד יחול על עצמאיים ויהיה רטרואקטיבי מחודש יולי 2021. דבר נוסף, מתווה ההלוואות בערבות המדינה לעסקים ימשך עד חודש פברואר ואם יהיה צורך נמשיך אותו מעבר לכך".

ליסרמן הוסיף, "לגביי הבדיקות, כל תלמיד וכל מורה יקבלו 3 ערכות הביתה, ללא צורך בתשלום ויוכלו להבדק בבית. אנשים מעל גיל 60 יכולים לעשות בדיקות בתחנות המוסדרות כמו מד״א בדיקת אנטיגן וpcr חינם".

"באופן כללי אנחנו הוכחנו שאנו קשובים ומבינים שכשיש צורך, ומי שזכאי לעזרה הוא מקבל אותה. לדוגמה ענף התיירות הנכנסת, בתי מלון וחברת אל על – מאות מליוני שקלים המדינה העמידה לאותם עסקים בצורה אחראית והגונת גם לעסקים אחרים, מי שזכאי יקבל את מה שמגיע לו. אני חוזר ואומר, אני אקבל החלטות אך ורק על בסיס שיקולים כלכליים, אצלי לא יהיו שיקולים פופוליסטים או אלקטורליים".

בהמשך עלה למתקפה: "ראיתי כמה וכמה אנשי עסקים מופיעים בתקשורת והופתעתי מאוד, למשל כשראיתי את מנכ״ל המשביר שהוא מתלונן על טיפול הממשלה וכמה קשה. מכיוון ש״המשביר״ זו חברה שנסחרת בבורסה אז מאוד קל לבדוק את המאזנים. ב-2019 הפסידו 20 מליון שקל וב-21 הרוויחו 18 מליון שקל. בעלי הקניונים, ארבע החברות הגדולות בשנת 2021 הרוויחו 2.6 מיליארד שקל ואני מדבר על שלושת הרבעונים הראשונים, בלי הרבעון האחרון שהיה חזק ורווחי. שמעתי את שחר תורג׳מן יו״ר התאגדות לשכות המסחר, שדיבר על כך ששנת 2021 הייתה שנה טובה והסתכלתי במאזנים וראיתי שגם ״בריל״ מהפסד של שני מליון שקל ב-2019 עברו לרווח של 34 ב-2021 מליון שקל".

"שנת 2021 היא בוודאות השנה הכי טובה במאה 2021 מבחינה כלכלית. היום החשב הכלכלי נתן נתונים וסיכום של שנת 21, הגרעון ירד ל-%4.5 מ-%11.4, הרבה מתחת לכל התחזיות הכי אופטימיות וזה אומר שהמשק נמצא בתנופה. הכנסות המדינה, לשנת 2021 עמדו על 413 מיליארד שקלים, 19 אחוזים יותר בהשוואה לשנת 2019 שהיא שנת טרום הקורונה שזו אינדיקציה נוספת למה קורה במשק".

לדבריו, "אני ער לזעקה, אני קצת מופתע מכלי התקשורת שמנסים להביא את הציבור לחרדה. מחכים לנו חודשי ינואר-פברואר מאוד לא פשוטים, אך אנחנו ערוכים וזה לא סוף העולם. אנחנו עוקבים במעקב יומי אחרי כל ענף ואחרי כל התפתחות במדינה. אנחנו ב-10 בינואר, כלומר פחות משליש חודש, להגיע למסקנות אפוקליפטיות תוך 10 ימים זה פשוט לא אחראי. אני חוזר ואומר, אנחנו נעזור לכל עסק שזכאי לסיוע ואנחנו נעשה את זה באופן שקול ואחראי".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שמו את החתול לשמור על השמנת, ברור שלא ישאר לאחרים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture