לאחור ערעור: הפרקליטות תגיש כתב אישום נגד תוקפי יהודים בשמעון הצדיק • צפו

בעקבות ערר של ארגון 'חוננו' - הפרקליטות פתחה מחדש את תיק התקיפה נגד תושב שכונת שמעון הצדיק. התיק נשלח למחלקת התביעות לצורך הגשת כתב אישום נגד התוקפים. התקיפה התרחשה לפני כשנה, בשבת

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

פרקליטות המדינה פתחה מחדש את תיק החקירה נגד בני מיעוטים שתקפו בני זוג יהודים תושבי שכונת שמעון הצדיק לפני כשנה, זאת לאחר שארגון חוננו הגיש ערר בנידון. התיק נשלח ע"י פרקליטות המדינה ישירות למחלקת התביעות במשטרה, לצורך הגשת כתב אישום נגד התוקפים.

נזכיר כי התיק נסגר למרות סרטון תיעוד של התקיפה, ורק לאחר שעו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את הזוג הגיש ערר – החליטה הפרקליטות לפתחו מחדש. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו ברך על פתיחת התיק "אנו מקווים שהלקחים ילמדו על ידי המשטרה ולהבא תמנע סגירת תיקי תקיפה מסוג זה, בהם יש חשיבות רבה למיצוי דין עם התוקפים על מנת להרתיע ולמנוע תקיפות נוספות של יהודים, דבר שלצערנו נהפך לשגרה באזור זה".

יאיר קהתי, תושב השכונה שהותקף עם אשתו, מסר "הזוי שבמדינת ישראל, אירוע תקיפה ברור, שמצולם במצלמות האבטחה, נסגר בלחיצת כפתור. המגמה הזאת מעודדת את הטרור, ואכן רק שלשום (מוצ"ש), הוצת רכב – השמיני במספר – של תושב השכונה. מישהו צריך לעורר את משטרת ישראל מהתרדמה הקשה שלה, לפני שיהיו גם אבידות בנפש. אני מודה לארגון חוננו שבלעדיו התיק היה נקבר, והתוקפים היו נמלטים ללא עונש".

בערר שהוגש נגד סגירת התיק נכתב כי סרטון האבטחה מתעד באופן ברור את האירוע, כי עדותו של קהתי במשטרה תואמת היטב את התיעוד, כי עדות החשוד בתקיפה שקרית ולא תואמת את הסרטון ועוד. בסוף הערר נכתב "המשטרה מסיבה שאינה ברורה בחרה לסגור את התיק.. הסרטון מספק ראיה חד משמעית לתקיפה חמורה בלא שהחשוד נתן כל הסבר הסותר ראיה זו. אבק לפתוח את התיק מחדש ולהעמיד לדין את החשוד ואחיו".

נזכיר כי התקיפה אירעה לפני כשנה, ביום השבת. קהתי שאל את שכניו, בני מיעוטים, היכן נמצא שולחן השייך לו, אותו גנבו השכנים שבוע קודם לכן באירוע שתועד גם הוא במצלמות האבטחה. בתגובה לשאלתו החל אחד החשודים לרוץ לעבר קהתי על מנת לתוקפו.

קהתי הצליח לסגור את דלת ביתו, אולם החשוד שבר בידיו את חלון הדלת על מנת לתקוף את קהתי. קהתי שחש סכנה לו ולאשתו השתמש בתרסיס גז פלפל כדי להרחיק את התוקף. התוקף התרחק, אולם חשוד נוסף זרק לעבר קהתי מסגרת ברזל ענקית שסחב עימו, והחל לתקוף אותו בפתח ביתו.

קהתי ואשתו ניסו להימלט מהדלת האחורית לעבר מאבטחים הנמצאים בסמוך, בעוד החשוד נטל שוב את מסגרת הברזל והשליכה לעברם בעת שנמלטו. המאבטחים הם אלו שסייעו לבני הזוג מפני התוקפים. קהתי הגיש תלונה עוד באותו הערב, ואף הראה לחוקר המשטרה את תיעוד האירוע. למרות התיעוד החליטה המשטרה לסגור את התיק. כאמור, כעת נפתח התיק מחדש בעקבות ערר שהגיש עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture