ח"כ מולא ל'JDN': "עם ישראל יבכה על עזיבת נתניהו, הממשלה מסוכנת" • צפו

הח"כ מהליכוד קורא ליו"ר לא לפרוש "לך עד הסוף תילחם על חפותך, כולנו מאחוריך" ומשגר מסר לבכירי הליכוד: "עוד יהיה זמן למריבות" • תוקף את חוק החשמל: "בחוקים שאני קידמתי לא היו את כל הגזירות שהכניסו בחוק הזה"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

ח"כ פטין מולא, שזאת הכנסת השלישית בה הוא מכהן, הוא לא כל כך צעיר, מאחוריו רקורד עשיר של עשייה. הוא סגן אלוף במיל', בכיר לשעבר בביטוח לאומי, וכיום נציג המיעוטים בליכוד. הוא דרוזי, מתגורר בירכא, שימש בממשלה האחרונה כסגן שר במשרד ראש הממשלה, ומוביל את התמיכה הדרוזית בליכוד.

מולא שומע כמו כולנו את החדשות מהגזרה המשפטית של נתניהו, ולא מתלהב, בלשון המעטה: "בלעדיו אנחנו לא נרגיש בנח", הוא אומר לנו אמש בלשכתו, בראיון ל'חדשות JDN' ו'שחרית', אבל מבהיר: "אנחנו תנועה חזקה שיש לה נבחרי ציבור ויבוא העת ואנחנו נתגבר על הכל".

אתה חושב שנכון בשביל נתניהו לחתום על עסקת טיעון?

"זאת החלטה שלו ואנחנו מחזקים אותו, אנחנו מאחוריו בכל מהלך, אנחנו מאחלים לו כל טוב והוא מספיק חכם ויודע מה שהוא עושה".

"אני בעד שלא יחתום על עסקת טיעון ויילחם על חפותו, נגד הרדיפה ש'זכו' לה הוא ובני משפחתו. הוא חף מפשע, לא היה לישראל ראש ממשלה כמו בנימין נתניהו, הוא מנהיג שהוביל את מדינת ישראל לשמיים ויום אחד עם ישראל יבכה על כך שנתניהו לא פה. אנחנו רואים את המנהיגים שיש לנו היום…"

אתה לא רוצה שנתניהו יחתום על עסקת טיעון גם אם ישב בכלא?

"אם נתניהו מתייעץ איתי, אני אומר לו: 'אדוני הולך להיות ראש הממשלה הבא של ישראל, לך עד הסוף תילחם על חפותך, כולנו מאחוריך'. החכי"ם מהליכוד ועוד חכי"ם מהימין, הציבור הרחב שנתן בו אמון, 2 מיליון איש מאחוריו, ריסקו אותם ברדיפה פוליטית נגד מנהיג הימין שאי אפשר לערער את המעמד שלו. זו הייתה האפשרות היחידה שלהם להזיז אותו מהזירה הפוליטית. אנחנו מאחוריו בכל מהלך שיעשה ובכל מה שנדרש".

בימיו בצה"ל

בינתיים, למרות המשמעות המסתמנת של פרישת נתניהו מהפוליטיקה, מולא לא ממהר לדבר על היורשים: "נחכה ונראה. אנחנו בהיערכות, נראה איך יתפתחו הימים הבאים עלינו, נקווה לטוב".

ישראל כץ, ניר ברקת, יולי אדלשטיין, אמיר אוחנה, מירי רגב, כל כך הרבה מועמדים ואף אחד לא מועדף עליך?

"כל החבורה הזו מופלאה, יש להם את היכולות ואת הכוחות. יבא העת ואנחנו נחליט. אני חושב שמוקדם עוד לדבר על כך. חברים, נתניהו עוד ראש המפלגה, בנימין נתניהו עוד קיים, בואו תחכו, עוד יבאו ימים והכל יתבהר, נשקול כל צעד וצעד בעת ובזמן הנכון".

הם טועים שהם ממהרים להכריז על מועמדות אפשרית?

"כל אחד זכותו לומר מה שהוא רוצה ומתי שהוא רוצה, אבל יש עוד זמן רב לכל הדבר הזה ואני מציע לכולם לקחת אוויר ולעמוד מאחורי המנהיג שהביא אותם לאן שהביא אותם, בזכותו אנחנו פה, בזכות הכח שלו, בזכות העשייה שלו, זה לא הזמן של המריבות, יש לזה זמן".

"ממשלה מסוכנת"

גם ח"כ מולא, כמו חברים אחרים בליכוד, דוחה את הטענות שנשמעות במפלגות החרדיות על התנהלות המפלגה כלפי החרדים, שמשלמים את עיקר המחיר על הישיבה באופוזיציה. "כל עם ישראל הפסיד, אנחנו לא מדברים על שרים, תפקידים ותיקים, אנחנו מדברים על מה הפסיד עם ישראל כשהימין לא נמצא בשלטון".

"אתה רואה שהקואליציה הזו לא מצליחה להעביר כלום, הם בורחים מהמליאה, לא יכולים להעביר חוקים עקב אולטימטום של רע"ם ועוד מפלגות אחרות. הכניסו אותנו למצב של וואקום ואני מקווה שתוך תקופה קצרה זה יתפוצץ, הדבר הזה שנקרא ממשלת שינוי. איזה שינוי?".

גם בנושא הדאגה למיעוטים הוא תוקף את הממשלה בחריפות: "התוכנית שהכינו לחברה הדרוזית והצ'רקסית זו תוכנית? זאת התוכנית הכי גרועה שיכלה להיות מאז קום המדינה עד היום וגם לחברה הערבית, לא נתנו להם שקל יותר ממה שאנחנו נתנו".

על רע"מ הוא אומר: "לא זה לא מפלגה של בני מיעוטים, זה מפלגה של קבוצה שסימנה את עצמה להיכנס לשלטון ולהיכנס לממסד ושם לעשות מה שהיא רוצה, והמבין יבין… אני בן מיעוטים, אני חייל משוחרר, אני סגן אלוף במיל', אני נכה צה"ל, ממשפחה שכולה, יש הבדל ביני לרע"מ מפה ועד לשמיים. מאיפה אני בא ומאיפה הוא".

בדיון בוועדות הכנסת

"אני רואה את סגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן, ואת השר בר לב, איפה אתם, לאן אתם הולכים עם הממשלה הזו? בשביל להחזיק בכיסא, לקבל לשכה, אוטו, אבטחה. הביטחון של המדינה הזו והכלכלה שלה בסכנה, הממשלה מסוכנת לכל מי שחיי במדינה הזו".

הוא דוחה את האחריות של הליכוד, מפלגת השלטון עד לפני חצי שנה, לאלימות בחברה הערבית: "בעיית האלימות בחברה הערבית היא לא של הליכוד, היא של החברה עצמה, ככה זה בכל חברה שהיא. לא חסכנו בגיוס המשטרה והמנהלות, הכנסנו שוטרים, פתחנו נקודות משטרה, מצלמות בישובים, תוכנית העיר ללא אלימות. כספים הוזרמו, הבעיה היא שהחברה נמצאת במצב קשה, אין תעסוקה, אין עבודה, אין חינוך, אין תשתיות, אין אזורי תעשייה, הילדים רוצים לעבוד".

הוא דוחה הטענה הרווחת שהמשטרה היא אלימה, ולדבריו מדובר בקומץ קיצוני שנענש כנדרש. "אם שוטר מתנהג באלימות לא חוקית ובלי הצדקה צריך להיענש ולתת את הדין, אבל אנחנו במדינה דמוקרטית ולכל אחד יש את הזכות להפגין ולהביע דעה, אבל בצורה נכונה, שהצד השני יבין אותה ולא באלימות".

"חוק החשמל – חוק עם גזירות"

לגבי חוק החשמל, מולא מפתיע ולא מייצג את המעדה הרשמית של הליכוד, אלא דווקא תוקף אותו כי הוא לא מספיק טוב: "החוק הזה הוא לא חוק טוב, זה לא מטיב עם החברה הערבית, זה מקשה עליהם, בחוקים שאני קידמתי לא היו את כל הגזירות שהכניסו בחוק הזה, לא היה צריך ערבות בנקאית, לא היה תשלום של כל האגרות, לא היה חוק שמי שיש נגדו צו מנהלי או הריסה לא יכול לקבל חשמל, רצו להביא הישג לרע"מ, אבל זה לא הישג, זה הרס. שקד, עבאס וואליד טאהא וכל החבורה שלהם הביאה חוק אכזרי על החברה הערבית".

"אדם שיש לו קרקעות פרטיות מירושה, אחרי שהפקיעו חלק מהם הוא לא יכול ללכת לבנות כי לא עשו תוכניות מפורטות, שילמו כספים לרשויות המקומיות והם לא הצליחו להגיש את זה, אין לי איפה לבנות, מה אני ילך לבנות בקרקעות של המדינה?"

"עשו חסם במנהל של הרשויות לתכנון ובניה, אנשים שאין להם מצפון, דוחים כל הזמן תוכניות, במקום לבוא לקראת האזרחים ואז נחסוך את כל הבניה הבלתי חוקית, תקל על אנשים ותיתן להם, וזה לא קורה, זה החובה של משרד הפנים והמשפטים לבוא ולעשות".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture