שִׁירַיִם עם אירועי השבוע: הרבי שהתקשה בפיצוח הקוקוס והשמחה בסאדיגורה

כמידי שבוע יעקב מלמד מביא תיעודים וסיפורים בלעדיים שיספקו הצצה אל מאחורי הקלעים לנעשה בחצרות הקודש, היכלי הישיבות ובמעונם של גדולי הדור • השבוע: החתונות בחצרות הקודש והילד שריגש את האדמו״ר מגור

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו

השבוע שהיה שבוע יבש למדי היה שמח במיוחד זאת לאור אירועי ראש השנה לאילנות שנערכו השנה ברוב פאר והדר זאת לאחר שבשנה שבערה המעמדים הושבתו לחלוטין זאת בעקבות הנחיות משרד הבריאות המחמירות בשל התפשטותה המהירה של נגיף הקורונה. ׳שיריים׳ שעבר מטיש לטיש נהנה עד למאוד לחזות בפניהם של האדמורי״ם כשהם מחלקים בחביבות את פירות הט״ו בשבט לחסידים הרבים שמילאו את בלי הכנסת ואת הפרענצע׳ס למיניהם. רבים המליצו ל׳שיריים׳ להישאר בביתו מחשש להידבקות בזן האומיקרון אך הוא ענה להם כי אם גדולי ראשי בישיבות נדבקו בנגיף אזי אין שום בעיה שידבק אף הוא. הפלא העצום היה שמלבד שיעולים פה ושם ׳שיריים׳ נותר בריא וחזק בחסדי שמים מרובים.

השבוע האחרון היה מלא וגדוש בשמחות של חצרות הקודש, זה התחיל בחתונת הענק לבית גור עם נכדת הנגיד הרבני ו״הולרד״ הרב יצחק שפירא, המשיך לשמחת בית קרעטשניף ירושלים ונדבורנה ירושלים, המשיך הלאה לשמחת בית זוטשקא ובסיום שמחת חתונת הענק בחצרות ויז׳ניץ וביאלא בני ברק. מרוב שמחות לא ידע ׳שיריים׳ היכן להתמקם ובסופו של יום הוא החליט להישאר בבית ולצפות מרחוק בכל החתונות גם יחד. רבים יתמהו היכן היה שידור חי בו הוא יכל לצפות אך תסמכו עליו שהוא מצא את המקום הסודי והוא צפה בחתונות הרבות מרישא ועד גמירא.

בשמחת החתונה בחצר הקודש ויזניץ ראה ׳שיריים׳ כיצד אלפי החסידים משוררים בשמחה עצומה בשיאו של המעמד כאשר הרבי נעמד באמצע בית המדרש ורקד יחד עם בני המשפחה בשמחת נישואי נכדו עם ביתו של כ״ק האדמו״ר מביאלא ב״ב. הריקודים נמשכו שעה ארוכה ו׳שיריים׳ יודע לומר כי החסידים התרגשו עד עמקי נפשם זאת לאחר תקופה בה הרבי היה מעט חלוש ומיעט לצאת ממעונו שבשיכון החסידות בבני ברק.



ושמחת השבוע האחרון הייתה השמחה הגדולה בחצר הקודש גור. כמו חסיד אמיתי התייצב ׳שיריים׳ בשעה מוקדמת ברחוב ירמיהו בירושלים ותפס מיקום טוב בדיוק מול מקום החופה בכדי לחזות בפניהם של הצדיקים שהגיעו להשתתף בשמחה הגדולה. בשעת החופה עיניו זלגו דמעות של התרגשות כאשר הוא ראה את הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף משוחח דקה ארוכה עם כ״ק הרבי מגור שליט״א. כך או כך, לאחר מעמד החופה מיהר ׳שיריים׳ לבית המדרש של החסידות שם הוא ראה את רבבות החסידים מקפצים ומשוררים לכבוד שמחת רבם.

בשמחת השבע ברכות שנערכה באולם יוקרתי בירושלים הוא ראה מחזה מעניין כאשר ילד פלא כובד לרגש את הרבי ואת המשתתפים בשירתו העדינה. מלבד זאת ראה ׳שיריים׳ מסך ענק שהוצב במקום לטובת המשתתפים. הוא בטוח שהשידור נעשה באמצעות הדרכים הכשרות וחלילה חלילה לא באמצעות האינטרנט המסוכן שרבים חללים הפילה.


ובעיר וקדיש מן שמיא נחית ראה ׳שיריים׳ את כ״ק האדמו״ר משומרי אמונים בני ברק אר הגיע למקום לשפוך שיח ולהעתיר לישועת הכלל והפרט. בתוך כך, רק במהלך השבוע האחרון הגיעו צדיקים רבים למקום בכדי לקרוע שערי שמים על נגיף הקורונה שייעלם כבר לצמיתות ועל כך שלא יוכלו הרשויות לפגוע בציון של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי. בדיוק בכתיבת השורות הללו התבשר ׳שיריים׳ על החלטתם של שרי הממשלה לאשר מענק למשפחות הרוגי אסון בר מירון. אז למרות שבוא נורא כועס וזועם על הממשלה הארורה הזו הוא חייב להודות להם על פועלם למען המשפחות השבורות שמתקשות להינחם. תודה איווט, תודה סער ותודה ליעקב אשר שדחף ולא הרפה מאז האסון הנורא.

ואי שם עשרות קילומטרים מעל לקרקע האמריקאית ראה ׳שיריים׳ שקיעות בלימוד מהי. היה זה במהלך מסעו של כ״ק האדמו״ר מסאטמאר יחד עם קבוצת חסידים. הרבי שנודע כגאון עולם לא פספס אף רגע ושקע מיד על תלמודו עוד בטרם המטוס המריא ועד להגעה. ׳שיריים׳ רק מקווה שהקוראים יתחזקו מעט מן התמונה הזו וישקדו על התורה ועל העבודה.

אפרופו טיסות, מי שצעד לאיטו לעבר המטוס הפרטי היה הרבי מקוזניץ שמצליח לסחוף אחריו המונים ביבשת האמריקאית. בשדה התעופה בניו יורק בוא ראה כיצד הרבי צועד יחד עם מספר מצומצם של מקורבים לעבר המטוס הפרטי כשהוא לבוש במעיל הפרווה ומתענג על שירת המקורבים. התיעוד לפניכם.

ושמחה עצומה נערכה במהלך השבוע האחרון. היה זה שמחת האירוסין לבנש״ק המפורסם הרב שמעון מנחם נחום פרידמן בן הזקונים של כ״ק האדמו״ר מסאדיגורה זיע״א. הבן שהתארס בניו יורק שבארצות הברית זכה ששני אחיו האדמורי״ם הגיעו למקום ושמחו בשמחה העצומה בממלכת בית סאדיגורה.

והאדמו״ר מסאדיגורה בבני ברק היה באמצע טיש ט״ו בשבט שעה שהוא התבשר על שמחת אירוסי אחיו הקטן. החסידים מיד החלו לשורר ניגוני שמחה כאשר פניו של הרבי נהרו באור יקרות. ׳שיריים׳ מצטרף אף הוא לרבבות המאחלים והוא משגר ברכת מזל טוב חמה ולבבית.

וכ״ק האדמו״ר ממעזיבוז שערך טיש לכבוד ראש השנה לאילנות למרות חולשתו הרבה התקשה עד למאוד בפיצוח הקוקוס. לאחר נסיונות ממושכים שכללו הבאת מברג החליט הרבי להעניק את הזכות לאחד מחסידיו שהצליח במשימה המורכבת. מי שהיה שם בכדי לצלם היה איתמר קירשבוים האגדי שלא מפספס אף אירוע.

רגע לפני סיום ׳שיריים׳ מאחל שבת שלום לרבבות קוראיו ובריאות איתנה לכולם. אפרילכע׳ן שבת יהודים.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
3 1 הצבעה
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אי אפשר לראות את הסרטונים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture