במהלך "שומר החומות": נעצרו לשווא ברמלה ויפוצו בעשרות אלפי שקלים • צפו

המשטרה תשלם פיצויים ללא פחות מ-17 צעירים יהודים, שנעצרו לשווא כשבאו לתמוך בתושבי העיר רמלה במהלך פרעות תשפ"א. הפיצוי יהיה על סך של עשרות אלפי שקלים בסך הכול, דבר שמהווה הודאה של המשטרה כי המעצרים היו לשווא

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

המשטרה תשלם 85,000 שקלים ללא פחות מ-17 צעירים יהודים, לאחר שעוכבו לשווא במהלך פרעות תשפ"א בעיר רמלה. הצעירים הגיעו לחזק את תושבי רמלה היהודים שסבלו מהפרעות, ומצאו עצמם מעוכבים שעות רבות בתחנת המשטרה ללא סיבה. עו"ד מנשה יאדו ואלעדי ויזל מארגון חוננו הגישו תביעה בשם הצעירים נגד משטרת ישראל בגין העיכוב הלא חוקי, ובמסגרת הסכמי פשרה תפצה המשטרה כל אחד מהמעוכבים ב-5,000 שקלים – שזה יוצא כאמור, בסך הכול 85,000 שקלים של פיצויים.

אחד מהבחורים שעוכבו לשווא מסר כי "אני וחברים הגענו לרמלה לחלק פיצות לתושבים היהודים, לעודד את רוחם במהלך כל הפרעות הקשות שהיו בקיץ. אחרי שסיימנו את החלוקה התחלנו לחזור לרכב, פתאום קופצים עלינו שוטרים. רק הלכנו ברחוב, לא עשינו שום דבר. הם לא הסבירו לנו למה אנחנו מעוכבים, לא הסכימו לומר כלום. בתחנה חיכינו 6 שעות לחקירה, וגם החוקרת בעצמה לא ידעה למה עכבו אותנו. לא ידעה מה לשאול בכלל, בסוף שוחררנו. אני מקווה שהמשטרה תלמד מהסיפור ושזכויות בסיסיות של חופש וחירות ישמרו".

עו"ד יאדו תיאר את אירוע המעצר "מדובר במעצר סיטונאי של 17 יהודים טובים בלילה אחד, בו ביצעה משטרת ישראל מבצע לניקוי רחובות רמלה מיהודים. פרעות תרפ"א הן לדיראון וחרפה כלפי משטרת ישראל שהוכיחה שהיא משקשקת מפחד מפני הערבים ומפקירה יהודים". לדבריו, הפיצויים מהווים מעין הודאה של המשטרה לגבי המעצר הסיטונאי. "השגנו פיצוי של כבוד לכל אותם צעירים שבאו להפיח רוח של זקיפות קומה לאומית בעיר המעורבת. ועל שום כך ורק על שום כך נעצרו שלא כדין על ידי המשטרה – אשר עכשיו מודה דה-פקטו כי ביצעה את המעצר הסיטונאי של יהודים שלא כדין ויש לומר בדורסנות", אמר.

אלעדי ויזל בירך על מתן הפיצויים. "טוב עשתה משטרת ישראל שבחרה לפצות את התובעים טרם הגיעו התביעות להיות נידונות בפני בית המשפט. השכילה המשטרה להבין כי לא תוכל להגן על מעשיה התמוהים והשערורייתיים", טען. "במקום לבצע את תפקידה להגן על תושבי רמלה היהודים שסבלו מפרעות קשות ולמצות את הדין מול התוקפים, בחרה המשטרה בפתרון הקל "וניקתה" את רחובות העיר מיהודים תוך ביצוע עיכובי שווא באופן סיטונאי וגרימת פגיעה קשה בחירות ובזכויות החוקיות של אזרחים שומרי חוק, שבאו לחזק את תושבי רמלה ומצאו את עצמם בסוף יום כלואים על לא דבר בתחנת המשטרה", הוסיף.

נזכיר כי לפי התביעה עברו הצעירים בין הבתים בעיר רמלה ועודדו את רוח התושבים. בעת חזרתם לכיוון רכבם במטרה לצאת מהעיר, עברו סמוך לקבוצת שוטרים שביקשו מהם לעצור. לא פחות מ-17 צעירים עוכבו על ידי המשטרה באותו הערב, ללא סיבה הנראית לעין. הם הועברו לתחנת המשטרה בה שהו שעות רבות מעל למותר בחוק, וחלקם אף עברו חיפושים בהפשטה בניגוד לחוק. הצעירים תבעו את המשטרה בגין העוולות שנעשו להם.

בסרטוני תיעוד המעצר שהצליחו חלק מהצעירים לצלם נראים שוטרים 'קוטפים' את אחד הצעירים מצומת הכינסה לעיר רמלה, למרות שלא עשה דבר. בסרטון אחר נראים שוטרים מכניסים את המעוכבים לניידת, כשברק מסביר תושב העיר שהעצורים לא עשו דבר "ברקע יש יריות, המשטרה באה לעצור חבר'ה שהגיעו לעזור לנו ולחלק לנו צ'ופרים". כאמור, המשטרה תשלם 5,000 שקלים פיצויים לכל תובע, המגיעים לכדי פיצויים בסך של 85,000 שקלים.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

צריך מצלמת גוף לא רק לכל שוטר צריך גם לכל אזרח

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture