"זועקים לסיוע מהממשלה, אך אין שיתוף פעולה": בטבריה זועמים • צפו ברגעי הרעידה

מפכ"ל המשטרה קיים ויעוד טלפוני עם כל סגל הפיקוד של המשטרה והנחה לרענן את כל הפקודות. יו"ר הוועדה הממונה בטבריה: "זמן רב אנו זועקים לסיוע מממשלת ישראל, אך לצערי אנו לא זוכים לא שיתוף פעולה ולא למציאת פתרון".

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד


תיעוד רעידת האדמה בקיבוץ אשדות יעקב שבבקעת הירדן

בהפרש של 12 שעות בלבד הורגשו אתמול והיום (ראשון) רעידות האדמה בצפון הארץ. בעקבות רעידות האדמה, קיים אחר הצהריים מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ויעוד טלפוני עם כל סגל הפיקוד של המשטרה, והנחה לרענן את כל הפקודות, את ההנחיות ואת הנהלים שקשורים לאירוע חירום, וכן לחדד את חלוקת הסמכויות והטיפול בין כל הגורמים האחרים שעוסקים בכך.

לפי המומחים, ישראל היא אחת מהמדינות שהפעילות הטקטונית בה מעלה את הסיכוי לרעידות אדמה. מנהל המכון הגיאולוגי, פרופסור זוהר גבירצמן, מסביר כי הלוחות הטקטוניים שמתחת לפני הקרקע מתפרסים על שטח של אלפי קילומטרים ובעובי של כ-100 ק"מ: "יש כעשרים לוחות בכדור הארץ. הם זזים באופן תדיר והחיכוך ביניהם יוצר את הרעידות. באזור שלנו יש את הלוחות של אפריקה ואירו-אסיה, ואנחנו ממוקמים על השבר הסורי-אפריקאי".

בתוך כך, יו"ר הוועדה הממונה בטבריה, בועז יוסף, חש את הרעידה היום בלשכתו אומר היום כי זמן רב הוא זועק לסיוע מממשלת ישראל, אך לצערו לא זוכה לשיתוף פעולה ולא למציאת פתרון. "ממשלת ישראל חייבת להיכנס לעובי הקורה ולפעול במיידית לחיזוק המבנים בטבריה כדי למנוע אסון", אמר.


הוא התייחס לשתי רעידות האדמה שהורגשו בעיר מאז הלילה ואמר: "טבריה נמצאת על קו השבר הסורי אפריקאי ובעיר ישנם עשרות בניינים ישנים שנבנו לפני תקן רעידות האדמה. לכן, הם מצויים בסכנה מוחשית לקריסה. זמן רב אנו זועקים לסיוע מממשלת ישראל, אך לצערי אנו לא זוכים לא שיתוף פעולה ולא למציאת פתרון".

לדבריו, "ממשלת ישראל חייבת להיכנס לעובי הקורה ולפעול במיידית לחיזוק המבנים בטבריה. מדובר בהשקעה גדולה שמחייבת החלטת ממשלה, לפני שיהיה מאוחר. ישנן למעלה מ-60 משפחות המתגוררות במבנים הבנויים ממש על קו השבר. ברעידת אדמה חזקה יותר, אנו צפויים חלילה לספור מאות הרוגים. יש לפעול מיידית – חיי אדם אינם הפקר".

בעקבות שתי רעידות האדמה שהורגשו בטבריה אמש סמוך לחצות והיום בשעת צהריים מוקדמת, המוקד העירוני של עיריית טבריה הוצף בגל של פניות מצד תושבי העיר, שדיווחו על חשש לתזוזות בבניינים בהם הם מתגוררים. קב"ט העירייה עמי ועקנין וסגן מהנדס העיר אלרם חלפון סיירו במוקדים השונים ובדקו מקרוב את תלונות התושבים.
סגן המהנדס אף סייר בדירות שבבניינים ובחן מקרוב את המקומות בהם קיים התפר של המבנים ומקומות נוספים שעליהם הצביעו התושבים.

יו"ר הוועדה הממונה בועז יוסף עמד בקשר רציף עם נציגי העירייה בשטח וגם שוחח עם פיקוד העורף, מהם ביקש לשלוח באופן בהול מהנדסים ואנשי מקצוע, שיעברו כבר מחר בין המוקדים השונים שעליהם דיווחו התושבים ויערכו בהם בדיקות מקיפות יותר עם האמצעים העומדים לרשותם.

כזכור, היום בשעה 12:28 התרחשה רעידה בעוצמה של 3.5 דרגות והיא הורגשה היטב בעפולה, בחיפה, בנצרת, בעמק הירדן ובגלבוע. לפי המכון הגיאולוגי, מוקד הרעש היה 16 קילומטרים דרומית-מזרחית לטבריה. ורעידה נוספת הורגשה אתמול בשעה 23:36 בעיקר באזור הצפון הייתה בעוצמה של 3.7 דרגות, והתרחשה בעמק הירדן, 16 קילומטרים צפונית-מזרחית לבית שאן. בין לבין אירעו רעידות משנה, אך עוצמתן הייתה נמוכה פחותה משתי דרגות. בחסדי שמים, בכל המקרים לא דווח על נפגעים או על נזק.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture