צילום: פלאש 90

הכוננות בדרום: מפקד פיקוד הדרום "האירועים לא צפויים לזלוג ליישובים"

בצה"ל נערכים לעימותים הצפויים מחר בגבול: חשש מחציית הגדר וחטיפת חיילים. מפקד פיקוד הדרום, האלוף אייל זמיר מנסה להרגיע "האירועים לא צפויים לזלוג ליישובים ואין צורך להיערך לירי רקטות". גם בירושלים וביהודה ושומרון נערכים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

לא רק בצפון ובדרום: על רקע רצף האירועים במסגרת חגיגות יום ירושלים, נערכת המשטרה בכוחות מתוגברים במיוחד לאירוע היסטורי רב משמעות – העברת השגרירות האמריקאית לשכונת ארנונה בירושלים.

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשייך, התייחס הערב לחשש מפיגועים ואמר כי "בכל רגע נתון יש ניסיונות לייצר פיגועים ובכל רגע נתון כוחות הביטחון שב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל מסכלים אותם ובהצלחה בדרך כלל. לכן המצב הזה הוא מצב בסיסי ולא משתנה ותפקידנו כמשטרה היא לתת לאזרחים תחושת ביטחון של שגרה לאפשר להם לנהל את כל האירועים כעניין של שגרה".

מפכ"ל המשטרה התייחס לאירוע העברת השגרירות. "כמו בכל אירוע תמיד יש פוטנציאל לאירוע נפיץ, החוכמה היא לא לחכות לו, לא במעטפת של השגרירות ולא במעטפת של ירושלים, אלא לעבוד כל הזמן באופן שוטף ושיטתי כדי להסיר איומים ובסופו של דבר לתת גם מענה אבטחתי הדוק לאירוע כזה או אחר ותפקידנו שלא ירגישו אותנו".

חשש מחטיפת חיילים; חמאס מפרק עמדות


צפו: מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר בתדרוך למפקדים

עפיפון בוער שנשלח מרצועת עזה נחת בסמוך לבית ביישוב במועצה האזורית שער הנגב. האש כובתה ולא היו נפגעים באירוע. עפיפוני תבערה נוספים גרמו לשריפות חורש באזור הקיבוצים נחל עוז וסעד. הלהבות כובו.

השליח המיוחד של טראמפ למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, הביע הערב עמדה תקיפה נגד הבערת שדות בעוטף עזה באמצעות בקבוקי תבערה המחוברים לעפיפונים. בחשבון הטוויטר שלו כתב גרינבלט: "עפיפונים עם פצצות ובקבוקי מולוטוב אינם 'הפגנה שלווה' – זה טרור, חד וחלק". גרינבלט, שהערב השתתף גם בטקס במשרד החוץ לרגל העברת השגרירות מחר, הוסיף: "חמאס אחראי והוא מחמיר את המצב עבור הפלסטינים בעזה".

בתוך כך בישראל התגבשה הערכה כי לאור ההכנות שחמאס עושה לקראת טקס פתיחת השגרירות האמריקנית בירושלים מחר ויום הנכבה גברה מאוד הסבירות להסלמה מלחמתית בגבול עזה.

על פי דיווח באתר 'ynet' להערכת גורמים בישראל, חמאס מעוניין ליצור מצב של משבר כדי שהקהילה הבינלאומית תחלץ אותו מהמבוי הסתום שאליו נקלע ומהמצוקה שבה נמצאים שני מיליון תושבי עזה. לפי ההערכות, חמאס לא יירתע מלשלוח נשים, ילדים וזקנים לגדר כדי לגרום לקהילה הבינלאומית לחלץ אותו ממצוקתו הכספית והשלטונית וגם לכרסם בלגיטימציה של מדינת ישראל להגן על עצמה.

על-פי ההערכות, האירועים לאורך הגדר יתחילו כבר מחר. חמאס אינו רוצה לחכות ליום הנכבה ויתחיל באירועים כבר מחר וישתתפו בהם עשרות אלפים. משימת צה"ל היא למנוע חדירה ולמנוע פריצת הגדר, חדירה ליישובנו בלי לפגוע בלגיטימיות של מדינת ישראל בזירה הלאומית והבינלאומית. על פי ההערכות הישראליות, חמאס רוצה למרות הכול למנוע משבר, אבל אינו רוצה לוותר על שלטונו ברצועה ולכן יימנע ככל האפשר מהסלמה.

לפי ההערכות בישראל, יש סיכוי גבוה שהמהומות ייצאו משליטה ואז לחמאס לא תהיה ברירה והוא ייאלץ לפתוח בירי רקטות ובפעולות אחרות. כמו כן יש אפשרות להסלמה מפיגועי טרור בחסות ההמונים שירוצו לגדר.

החשש: חציית הגדר. צילום: דובר צה"ל

חמאס החליט להקדים את צעדות ההמונים בניסיון לפרוץ את גדר הגבול לשטח ישראל, למחר, יום שני, היום שבו חונכים את העברת השגרירות לירושלים. במקור, הצעדה הגדולה הייתה מתוכננת ליום שלישי, הוא "יום הנכבה", אבל חמאס רוצה שהאירוע יתמשך כמה שיותר וכך יהיו במהלכו יותר הזדמנויות לפרוץ את הגדר מול צה"ל.

מסיבה זו, חמאס גם ירכז את עשרות האלפים שהוא מתכוון להביא לאזור הגדר לעשרה עד עשרים מוקדים במקום חמישה-שישה, כפי שהיו בששת ימי השישי מאז ליל הסדר ב-30 במרץ, שבו התחילו האירועים. הכוונה היא שהאירועים יימשכו מיום שני ועד יום שישי הראשון של הרמאדן כולל יום שישי.

לפי כל הסימנים, אין לחמאס תוכנית מסודרת לסיום האירועים, אלא הוא רוצה ליצור מצב משברי והוא מוכן להקריב את חייהם של פלסטינים רבים מעזה כדי ליצור את התהודה הבינלאומית הרצויה. בצה"ל מתכוננים לאירועים שימשכו ללא הפסקה ביום ובלילה כמה ימים.

במהלך האירועים האלו, ייתכן מצב שבו חמאס יתחיל לירות לשטח ישראל ולשגר רקטות ואז תיפתח מערכה נוספת, מה שמכונה סבב לחימה בעזה. אפשר להעריך שבחמאס יודעים כי אם יפתח סבב לחימה כזה, חמאס עלול לאבד את השלטון ברצועה. זו בדיוק הסיבה שבגללה הוא נמנע בשלוש השנים האחרונות מלשגר רקטות וטילים לשטחנו. בשבועות האחרונים היו לחמאס סיבות רבות לפתוח בלחימה מוגבלת נגדנו אם משום שצה"ל חשף מנהרות תקיפה שלו והשמיד אותן ואם בגלל ההרוגים שחמאס סופג בימי שישי האחרונים על הגדר מבין אנשיו וגם מקרב אזרחי עזה.

כך צה"ל נערך מול צעדת חמאס

הערב העריך הפרשן הצבאי של 'חדשות 2' כי כך צפויים להיראות האירועים על גבול הרצועה: בצד הפלסטיני צפויים להגיע החל ממחר (שני) כ-300 אלף ואפילו 400 אלף מפגינים. הם לא רק ינסו לחבל בגדר אלא גם לפרוץ אותה: לחתוך אותה ולהיכנס לשטח ישראל – ברגל, רכובים באופנועים או אפילו מתחת לקרקע באמצעות מנהרה. יהיו ניסיונות בחסות ההמון לחבל בציוד הנדסי, ואולי אפילו לחטוף חייל.

מולם נערך צה"ל במספר טבעות הגנה: הראשונה בקו הגבול ממש – ג'יפים שיסיירו על הגדר, מצויידים באמצעים לפיזור הפגנות ומעליהם מל"טים ורחפנים. לאורך הגדר המקיפה את עזה, 64 קילומטרים אורכה, נפרסו עמדות צלפים וביניהם טנקים.

לחיילים הוגדר שמי שיתקרב לגדר, יחבל בה, או יחצה אותה – ייפגע. בצה"ל מעריכים שהפלסטינים יחפשו תמונת ניצחון, כמו חדירה לאחד היישובים צמודי הגדר, כמו בכרם שלום שנמצא 400 מטרים מהגדר – ואפילו חטיפת חייל.

ההיערכות על הגדר. צילום: דובר צה"ל

בטבעת האבטחה השנייה מוצבים מאות רבות של חיילים, כולל כוחות התערבות של יחידות מיוחדות, צלפים ובמקרה הצורך גם טנקים ומסוקי קרב. מי שיעבור את קו ההגנה הראשון – ייפגש בהם. בסופו של דבר צריך לזכור: אחת המטרות הגדולות של צה"ל היא לסיים את האירוע הזה עם מינימום נפגעים, גם בצד הפלסטיני, מתוך ניסיון שלא לדרדר את המצב – הרגיש ממילא.

‏אלוף פיקוד הדרום אייל זמיר אמר הערב לראשי הרשויות בעוטף עזה לקראת הימים המתוחים סביב רצועת עזה: "אתם יכולים להיות רגועים. צה"ל פרוס בכוחות מתוגברים ויעשה כל שנדרש כדי למנוע חצייה של הגדר. האירועים לא צפויים לזלוג ליישובים ואין צורך להיערך לירי רקטות".

//www.jdn.co.il/video/994618

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני מציע להעתיק את שטח הטישטוש סביב הרצועה ובשטח לפזר מוקשים -כך העובר -דמו בראשו

גם ברמת הגולן צריך לשים לב. גם שם יכול להיות זליגות.

חברה מה עם ה"בואש" למה לא זורקים את זה שם???
האם השתמשו עם כולם בהפגנות החרדים?
לעניות דעתי צריכים לגרום שהפלשטנים (הטעות במקור) יחזרו אחרי ההפגנות עם פנים חמוצות (עקב סירחון צריבות עקיצות וכו') זה לא יעזור בפעם אחד, אבל אחרי כמה הפגנות במצטבר, זה ישפיע עליהם (ע"י התניה רעה) להפסיק לבוא.

אם השם לא ישמור עיר שווא שקד שומר …..
ש משיח יבא עוד לפני שמתרץ פה מלחמה .. ודי בזה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture