צילום: פלאש 90

לקראת העברת השגרירות: נשיא גואטמלה נחת בישראל

אחרי ארצות הברית: מחר תעביר גואטמלה את השגרירות מתל אביב לירושלים. לקראת האירוע נחתה היום בישראל משלחת בכירים מגואטמלה בראשות הנשיא ג'ימי מוראלס "אני שמח ונרגש להיות כאן". בנוסף לנשיא הגיעו לישראל בכירי השרים והפרלמנט בגואטמלה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

אחרי המהלך ההיסטורי של ארצות הברית שהתממש אמש, וחניכת השגרירות האמריקאית בירושלים, מחר תעבור גם השגרירות של גואטמלה לעיר הבירה. היום (שלישי) נחת בישראל נשיא גואטמלה, ג'ימי מוראלס, על מנת לחנוך את השגרירות של מדינתו בירושלים. עבור גואטמלה, מדובר בהחזרת השגרירות לבירה, לאחר שבשנת 1980 החליטה המדינה להעביר את השגרירות מירושלים לתל אביב, ושם היא שכנה עד היום. עם נחיתתו היום בישראל אמר מוראלס: "אני שמח ונרגש להיות כאן".

בנוסף לנשיא מוראלס הגיעה לישראל משלחת בכירים מגואטמלה, ביניהם שר ההגנה, שר הכלכלה, נשיא הפרלמנט, נשיא בית המשפט העליון וכן עשרה חברי פרלמנט.

שר התיירות יריב לוין קיבל את פני המשלחת ואמר כי "רק אתמול התרגשנו בטקס העברת השגרירות האמריקאית לירושלים, ומחר נמשיך ברצף האירועים ונחגוג את העברת שגרירות גואטמלה לבירה. זוהי הוכחה נוספת שכאשר אנו עומדים על זכויותינו בכל רחבי הארץ, ובוודאי בירושלים, בסופו של דבר האמת מנצחת, וגם בעולם הולכים ומתרבים המכירים בזכויותינו אלה".

צפו: בניין השגרירות החדש בבירה

שגריר ישראל בגואטמלה, מתי כהן, אמר כי "מדובר בהחלטה אמיצה, לא קל להיות הראשון, אחרי הנשיא טראמפ, שמקבל את ההחלטה הזאת. אני מאמין שבשנה שנתיים הקרובות יעברו הרבה שגרירויות לירושלים".

עוד הוסיף כהן: "מדובר בסגירת מעגל היסטורית, ארצות הברית הייתה המדינה הראשונה לפני 70 שנה שהכירה במדינת ישראל לאחר הכרזתה, והמדינה שהגיע מיד אחריה, ביום הזה, ה- 15 במאי, הייתה גואטמלה, שהכירה גם היא בישראל. מדובר במערכת יחסים חמה מהרגע הראשון".

השגרירות החדשה בירושלים תפעל מתוך מתחם "הגן הטכנולוגי". מחר בשעה 10:00 יתקיים טקס חנוכת השגרירות בהשתתפות נשיא המדינה ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו. אחרי האירוע יקיים הנשיא פגישת עבודה עם ראש הממשלה נתניהו ועם הנשיא ריבלין.

מוראלס, נשיא גואטמלה, מתאכסן במלון קינג דיויד בירושלים ויבלה את היום במנוחה, לאחר טיסה של כמעט 24 שעות. בשבוע הבא צפויה אף פרגוואי להעביר גם היא את השגרירות שלה לירושלים. השגריר כהן האמון גם על הונדורוס אומר כי "יש גם מגעים קרובים עם הונדורוס ואני מקווה שתתקבל בזמן הקרוב החלטה גם שם להעביר את השגרירות".

"צעד היסטורי"

טרם המראתו של נשיא גואטמלה לישראל להשתתף בטקס חנוכת השגרירות, העניק ראיון בלעדי לבועז ביסמוט בישראל היום "אנחנו מאמינים שמבחינה היסטורית זה הצעד הנכון והדבר הנכון לעשות" אמר נשיא המדינה ממרכז אמריקה בהתייחסו להעברת השגרירות.

מוראלס סיפר בראיון על מה שהוביל לקבלת ההחלטה. "כששמענו שהנשיא טראמפ קיבל החלטה לחתום ולאשר את העברת השגרירות, אמרנו לעצמנו שזהו צעד אמיץ", הוא נזכר, "כמובן שאז גם התחילו הבעיות הרגילות… באו"ם היו נגד, הרבה אנשים לא אהבו את זה, אבל אנחנו אמרנו שאנו מאמינים שכך צריך להיות. לכן גם אנחנו הכרזנו על כוונתנו להחזיר את השגרירות שלנו לירושלים. וחשוב להדגיש את המילה הזו – 'להחזיר' – שהרי השגרירות הראשונה שלנו, שנפתחה אחרי הקמת מדינת ישראל, הייתה בירושלים".

הנשיא מוראלס הגדיר את ההחלטה להעביר את השגרירות לשאלת ביסמוט כאחת משני ההחלטות הכי גדולות שקיבל בתפקידו "אחד ההישגים הגדולים, ללא ספק, הוא החזרת השגרירות שלנו לירושלים. מעבר לכך, יש לנו נושאים היסטוריים, כמו המאבק שיש לנו עם בליז על שטח, שזו בעיה שקיימת כבר יותר מ-200 שנה. לאחרונה עשינו משאל עם כדי להחליט אם לפנות בעניין הזה לבית משפט בינלאומי. אני חושב ששתי אלה הן ההחלטות הכי גדולות שקיבלתי כנשיא". עוד הוסיף כי "העם שלנו מרוצה מההחלטה שלנו, שעברנו מדיבורים למעשים. זה מה שההיסטוריה שופטת".

על השאלה האם יש דיבור באמריקה הלטיניות על מדינות נוספות שיעבירו את השגרירות אמר "כן, יש הרבה שיחות בנושא ויש הרבה סקרנות של מנהיגים אחרים. הבנתי שמנהיגים רבים שוקלים מהלך דומה, ואני מניח שכמה מהם יכריזו על כך בקרוב, אבל עליי לשמור בסוד על השיחות שקיימתי".

על כך שהפלסטינים פחות יאהבו את הצעד אמר כי "תמיד להחלטות יש מחיר. אנחנו תומכים בבנות הברית שלנו ואנחנו תומכים במדינות שאנו חושבים שהן חברות שלנו, שאנו אחים שלהן ברמות שונות. נהוג לומר 'תמיד תאהב את החברים שלך' ולכן כשישראל צריכה אותנו יותר מתמיד, כמו עכשיו, אנחנו שם בשבילה".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הולה!!! קומוס טאס דון סניור? קה קרא דה לה פלטה?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture