אילוסטרציה, ויקיפדיה

קפטן הסירה מצאה בקבוק מסרים שנשלח לפני מלחמת העולם השנייה

בקבוק עתיק עם הודעה מסתורית שנמצא באגם מישיגן עורר עניין רב במדינה האמריקנית, כאשר רבים התגייסו למצוא את זהות השולח המסתורי • התגלית נפתרה לבסוף, לאחר שבתו של בעל הבקבוק יצרה קשר עם קפטנית הסירה שמצאה את הבקבוק מתחת לסירתה

קפטן הסירה ג'ניפר דאוקר עורכת במשך הקיץ סיורים קבועים בנתיבי המים של מישיגן, אולם דבר לא הכין אותה לתגלית ההיסטורית שמצאה באחד הימים במים שתחת הסירה שלה לאחר שצללה במטרה לנקות את החלונות הממוקמים בתחתית הסירה, נמצא בקבוק שהכיל בתוכו הודעה.

מבדיקה ראשונית שערכה התברר כי הבקבוק שמצאה נכתב בשנת 1926, טרם פרוץ מלחמת העולם השניה. בידי דאוקר, בעלת חברת ספינות, אוסף של בקבוקים וממצאים נוספים שמצאה בים בשעת צלילה, הבקבוק הירוק המיושן שמצאה תפס את עיניה מהרגע הראשון.

"הוא ישב על קרקעית הנהר כעשרה מטרים מתחת למים", אמרה ל- CNN. "בהתחלה חשבתי שזה רק בקבוק, ואז כשהרמתי אותו מהקרקעית ראיתי שבתוכו הודעה עתיקה". כאשר עלתה מעל פני המים עם הבקבוק, היא הציגה אותו בפני בעלה.

לדבריה, הבקבוק התמלא בחלקו עם מים במהלך השנים בהם שהה בקרקעית הנהר, אך עדיין היה בו חלק מפקק השעם שנועד להגן על המסר שהיה בו. עם זאת, המסר נשמר היטב למרות השהייה הארוכה מתחת למים.

בהודעה שנמצאה בתוך הבקבוק נכתב: "האם מי שימצא את הבקבוק הזה יחזיר את גזיר העיתון המצורף לג'ורג 'מורו, המתגורר בצ'בויגן, מישיגן. דאוקר פרסמה את המידע במטרה להחזיר את המציאה לבעליה. "צ'בויגן היא עיירה קטנה, ואולי נצליח להגיע אל יורשיו של האיש ששמו נכתב על הבקבוק", הוסיפה בתקווה.

אלא שהתפנית בעלילה הגיעה מהר מאוד. בתו של ג'ורג 'מורו, מישל פרימו, פנתה אליה וסיפרה לה כי היא בתו של האיש אליו נשלח הבקבוק לפני כמעט מאה שנה. פרימו סיפרה לדאוקר כי אביה היה בן 17 או 18 כשכתב את הפתק והלך אל צפון מישיגן כדי לזרוק את הבקבוק לנהר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו