צילום: פלאש 90

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים – "הסכמים יש לכבד"

שר הביטחון שוחח על כך בשיחות שקיים בנושא ולא פסל את העברת הישיבה מחומש למאחז שפונה ויוסדר כיישוב • הישיבה תיקרא על שמו של יהודה דימנטמן הי"ד • יוסי דגן: "זו הצעה לא לגיטימית - לא לעסוק בספינים לא רלוונטיים"

כתבות נוספות בנושא:

הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

בצל המחלוקת בנוגע לישיבה בחומש ומתווה אביתר, לאחרונה הוצג מתווה חדש לשר הביטחון בני גנץ בנוגע לשני המאחזים לפיו הוצע פינוי הישיבה בחומש תמורת הסדרת מאחז אביתר שפונה שיהפוך ליישוב, כך פורסם הבוקר (חמישי) ב'כאן רשת ב'.

לפי הדיווח של זאב קם, המתווה הוצג לגנץ על ידי גורמים במערכת הפוליטית ומחוצה לה שהציעו כי הישיבה בחומש תפונה אך לעומת זאת היישוב אביתר יוסדר ותוקם בו אותה ישיבה עליה דובר בהסכם בין שר הביטחון לאנשי אביתר, כשבפועל המתווה מעביר את הישיבה מחומש לאיבתר.

עוד הצעו אותם גורמים כי הישיבה ביישוב אביתר תיקרא על שמו של יהודה דימנטמן הי"ד שנרצח בפיגוע בסמוך לחומש. לפי הגורמים ששוחחו עם גנץ לאחרונה, גנץ בעצמו שוחח על אותו מתווה בשיחות שקיים ולדבריהם הוא לא פסל אותו.

מלשכת שר הביטחון נמסר: "שר הביטחון מנהל את המדיניות ביהודה ושומרון מתוך אחריות ביטחונית, מדינית ולאומית. מציעים לשרים ולגורמים מטעם עצמם, להתעסק בנושאי משרדיהם ולא בנושאים שאין להם השפעה עליהם".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הגיב בחריפות לפרסום המתווה ואמר כי מדובר בהצעה לא לגיטימית. לדבריו, "מעולם לא הוצגה הצעה שכזו, וטוב שכך – כי זו הצעה לא לגיטימית. הסכמים יש לכבד. ממשלת ישראל צריכה להקים את הישיבה באביתר כי כך היא סיכמה בהסכם מסודר, ולא לעסוק בספינים לא רלוונטיים".

"זו כבר הפעם השניה שגורמים פוליטיים מנסים להפיץ את הספין המוזר הזה – כבר בפעם הראשונה הבהירה ישיבת חומש שהצעה כזו לא הוצגה בפניהם ושהם לא יקבלו הצעה מוזרה כזו בשום אופן, לא מובן מה האינטרס של גורמים פוליטיים לנסות להפיץ ספינים מוזרים כאלה שוב".

דגן הוסיף כי "את הישיבה בחומש הממשלה היתה צריכה לאשר כבר מזמן – בחומש! אין דבר מוסרי יותר מכך, לתקן את איוולת הגירוש מצפון השומרון, עוד לפני הרצחו של יהודה דימנטמן הי"ד – ובודאי אחריו. עצם הדיבורים על פינוי הישיבה מחומש לאחר הרצח הם פרס לטרור" – אומר דגן".

בתוך כך, לאחר שלא הוגש מתאר ליישוב למרות שבעת הפינוי הוחלט בממשלה על הסדרת היישוב, פנה ח״כ איתמר בן גביר בשאילתה לסגן שר הבטחון ח״כ אלון שוסטר ובקש לבדוק מה קורה עם קיום ההסכם: "עברה חצי שנה מאז פינוי היישוב אביתר, מערכת הביטחון הייתה אמורה לסיים כבר את תהליך סקר הקרקעות. עקרונית אמורה כבר להיות מוגשת הצעת מתאר ליישוב, למה קיום ההסכם מתעכב?מה הצפי לסיום סקר הקרקעות? אחרי שהיועץ המשפטי אישר את המתווה, מה קורה?"

סגן שר הבטחון ח"כ אלון שוסטר השיב: "במסגרת הסקר נמצאו קרקעות אותם אפשר להכריז כקרקעות מדינה, הוחלט כי תישקל הליכי תכנון להקמת מוסד חינוכי. שר הביטחון וכל המערכת תנהל את הנושא בצורה אחראית תוך ראיה של מכלול השיקולים הביטחוניים, המדיניים ובהתאם לסיכומים".

ח"כ איתמר בן גביר הוסיף לשאול, "אני לא מבין, אם נעשתה בדיקה ואפשר להכריז על חלק מהאדמות כאדמות מדינה כמו שאמרת, למה לא לאפשר התיישבות?". בתגובה השיב שוסטר, "בהסכם הוחלט על מוסד חינוכי וזה מה שיהיה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture