צילום: דורון הורוויץ / פלאש 90

דיווח: כמעט התנגשות בין צבא רוסיה לחיזבאללה בגבול לבנון-סוריה

כלי תקשורת בלבנון מדווחים כי ביום שני האחרון פרסה רוסיה כוחות באזור הגבול בין סוריה ללבנון. המהלך נעשה ללא תיאום מוקדם עם חיזבאללה ששולט בשטח, מה שכמעט הוביל להתנגשות אלימה בין הצדדים - שנמנעה בסופו של דבר. כל הפרטים

עדות נוספת ליחסים המתוחים בין רוסיה לציר השיעי? כלי תקשורת בלבנון מדווחים הבוקר כי ביום שני האחרון נפרסו כוחות של צבא רוסיה באזור הגבול שבין סוריה ללבנון. פריסת הכוחות נעשה ללא תיאום מוקדם עם ארגון חיזבאללה ששולט בשטח – מה שכמעט הוביל להתנגשות אלימה בין הצדדים.

ע"פ הדיווחים השונים, צבא סוריה היה מעודכן במהלך ואף גיבה אותו ברמה זו או אחרת, אך חיזבאללה הביע התנגדות למהלך והרוסים פינו את כוחותיהם לאחר 24 שעות.

חודש אחד – 17 מכות: ההתרסקות הצבאית, המדינית והכלכלית של איראן

ההערכות הן כי הצבא הרוסי היה מודע שהפריסה תעורר זעם בקרב אנשי חיזבאללה, אך היה נחוש לבחון את גבולות הארגון. בהמשך, כך לטענת מומחים, יחזור הצבא הרוסי לאזור כמו גם לאזורים נוספים, כשהמטרה המוצהרת היא למנוע התנגשות בין הגורמים הצבאיים השונים הפועלים באזור.

מטרה נוספת עליה מדווחים גורמים מסויימים: מניעת התבססות איראנית באזורים השונים, כמו גם וידוא יציאת הכוחות האיראנים ככל שתושג הסכמה כזאת באופן סופי.

דיווח: רוסיה נתנה לישראל 'אור ירוק' לתקוף בסוריה

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

העיקר שהמיזבללה אה סליחה החיזבללה יצאו משם ולבסוף יחוסלו. לא צריך לסכל הטרור אלא חייבים לחסל ולעקור אותו מן העולם לנצח .

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו