צילום: Rahim Khatib/ Flash90

צה"ל פעל לראשונה נגד משגרי העפיפונים • סיכום חדשות השבת

טרור העפיפונים נמשך, כאשר גם במהלך השבת השתוללו שריפות בכל אזור עוטף עזה. צה"ל ביצע ירי אזהרה לעבר מחבלים שעסקו בהכנות לשיגור. המשטרה פרסמה הנחיות לתושבי האזור. שגריר ישראל באו"ם תוקף את צביעות הארגון

סיכום חדשות השבת מתפרם באדיבות אתר 0404
– טרור העפיפונים: כלי טייס של חיל האוויר ביצע אחר הצהריים ירי אזהרה לעבר חוליית מחבלים שעסקה בהכנת בלוני נפץ. מדובר צה"ל נמסר כי כוחותינו רואים "בחומרה את השימוש בבלוני ועפיפוני תבערה ונפץ ויפעל למניעת השימוש בהם".

עפיפון עם מערכת הפעלה אותר בצהריים בשדה הסמוך לגדר המערכת ברצועת עזה. כתבת חדשות 0404, נועה מגיד, מוסרת כי חבלנים שהוזעקו למקום טיפלו בעפיפון והסירו את הסכנה הטמונה בו. במשטרת ישראל הדגישו כי על הציבור לנקוט במשנה זהירות בעת איתור חפצים חשודים כדוגמת עפיפוני התבערה והנפץ, להתרחק מהם ולדווח מיד למוקד 100.

כביש 34 נסגר אחר הצהריים לתנועת כלי רכב בין צומת יד מרדכי לשדרות בעקבות שריפה שפרצה כתוצאה מעפיפון תבערה. כתב חדשות 0404, ליעם גולן, מוסר כי במהלך היום הוזעקו לוחמי האש לפחות לעשר שריפות במועצות האזוריות שער הנגב ואשכול שפרצו כתוצאה מטרור עפיפוני התבערה.

– מחבלים ירו סמוך לכניסת השבת לעבר כוח צה"ל בצפון רצועת עזה. כתבת חדשות 0404, נועה מגיד, מוסרת כי זוהתה פגיעה בעמדה – אין נפגעים. בהתפרעויות שהתקיימו במהלך יום שישי בחמישה מוקדים שונים לאורך הגדר השתתפו כ-10,000 מחבלים ששיגרו עשרות עפיפוני ובלוני תבערה ונפץ, השליכו מטענים ורימונים לעבר כוחותינו, הציתו צמיגים וניסו להשחית תשתיות ביטחוניות. ארבעה מחבלים חוסלו במהלך ההתפרעויות וכ-618 נפצעו בדרגות פציעה שונות. בדובר צה"ל הדגישו אמש כי כוחותינו ערוכים "בכוחות מתוגברים להגנה על תושבי עוטף עזה ותשתיות ההגנה מפני ניסיונות טרור ופגיעה מצד ארגוני הטרור בראשם חמאס". מאז תחילת ההתפרעויות בסוף חודש מרץ האחרון, חוסלו לטענת הערבים 127 מחבלים, עוד כ-14,700 מתפרעים נפצעו.

– שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, התייחס לפנות בוקר להתפרעויות בגבול רצועת עזה ואמר כי "לצערנו, במקום לגנות את מחבלי חמאס, חלק מהמדינות מעוניינות לספק את צרכיהן הפוליטיים הפנימיים על ידי האשמת ישראל באו"ם. אנו גאים לעמוד על זכותנו להגן על אזרחינו שוב ושוב". מתאם פעולות הממשלה, אלוף כמיל אבו רוקון, התייחס אמש גם כן להתפרעויות ואמר כי "בחודשים האחרונים, מנהיגי חמאס הבטיחו חצייה המונית של הגדר, אך זה לא קרה… הניסיונות החוזרים ונשנים להפר את הריבונות הישראלית לא הביאו לדבר מלבד שפיכות דמים מיותרת. מנהיגי חמאס הצבועים התפארו במה שהם הולכים להשיג ואף השקיעו מיליוני דולרים כדי שהתכנית שלהם תצא לפועל, אך עכשיו זה כבר ברור: ארגון הטרור חמאס נכשל. למעשה, חמאס נכשל פעמיים – פעם אחת מכיוון שהוא השקיע כסף בטרור במקום לדאוג לצורכי האוכלוסייה ופעם נוספת כיוון שהעזתים לא הצטרפו לצעדת הפאודה".

– הבוקר נקבע במרכז הרפואי לגליל מותה של נערה כבת 14, תושבת כרמיאל, שנפצעה ביום חמישי לפנות בוקר באורח קשה מפגיעת רכב בצומת שזור שבכביש 85. כתב חדשות 0404, איציק וייס, מוסר כי בתאונה נפצעה נערה נוספת באורח קל והמשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע.

– רוכב אופניים חשמליים כבן 45 נהרג סמוך לכניסת השבת מפגיעת מונית בכביש 1, סמוך למחלף נתב"ג.

– ילדה כבת תשע פונתה הערב לבית החולים רמב"ם בחיפה כשמצבה קשה, לאחר שטבעה בחוף נאות בקריית חיים.

– שני נפגעי חרדה טופלו אחר הצהריים בעקבות שריפה שפרצה בחדר מדרגות של בניין מגורים בשכונת שנלר בנצרת. כתב חדשות 0404, ירון ליפשיץ, מוסר כי לוחמי האש השתלטו על השריפה ואיווררו את חדר המדרגות מהעשן שהצטבר בו.

– לוחם מהיחידות המיוחדות של צבא ארצות הברית נהרג אמש וארבעה נוספים נפצעו במהלך חילופי אש עם מחבלים מארגון הטרור א-שבאב באזור העיר ג'מאמה שבדרום-מזרח סומליה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

וואו מזעזע כמה שריפות! בשעה טובה צה"ל מגיב במשהו על הטרור המפחיד הזה, איזה הזוי מה שהוא אומר שם ברמקול, כאילו מישהו יקשיב לו הם בכוונה שולחים את הנשים והילדים הכי קרוב לגדר, כדי שהיהודים הרחמנים לא יפגעו בהם, לא באמת אכפת להם על חיי ילדיהם ונשיהם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו