קיה סורנטו פרימיום – נסיעת מבחן

רכב הפנאי של קיה עובר מתיחת פנים של אמצע החיים כדי להשאיר אותו מעודכן מול המתחרים, במהלך הזה הוא קיבל מספר מערכות בטיחות מצילות חיים, נגיעות עיצוב קלות ולראשונה גם עם מנוע V6 אמריקאי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שום דבר לא הכין אותנו להתרחשות מיוחדת, היינו במהירות חוקית, הרמזור שנראה די רחוק החל להבהב והנהג מלפנים שהחליט לחטוף את הצהוב, בחר בשנייה האחרונה לבלום תוך כדי שהגלגלים שלו מעלים עשן מעוצמת הבלימה, התגובה שלנו הייתה לחיצה די חזקה אבל כנראה לא מספיק היסטרית בשביל המערכת האקטיבית שמותקנת בסורנטו, בשבריר שניה היא נטלה את השליטה על הרכב שפשוט עצר במקום בהחלטיות ללא דרמות ורק איתות החירום שנדלק כחלק ממהלך הבלימה הזכיר לנו שזה יכול היה להיגמר קצת פחות נחמד.

מעולם לא יצא לי לחוות בלימה אוטונומית מוחלטת שאני בתוך הרכב, אבל אחרי שזה קרה שמחתי מאד לנסוע ברכב שהוא חלק מהמהפכה האוטונומית שעוברת על עולם הרכב וכפי שכבר ציינתי בעבר, כמעט לכל יצרן רכב יש היום מערכות בטיחות אקטיבית, רק שבקיה זה עובד באופן מעורר השתאות בכל פעם מחדש, כך זה גם במערכת השומרת על הנתיב (ולא רק מצפצפת) מספר פעמים במהלך נסיעת המבחן עזבנו את ההגה דווקא בתוך סיבובים בכבישים מהירים (בדגש על כבישים שמסומנים כמו שצריך) מהפנט להתבונן על המערכת שלוקחת את השליטה באופן מוחלט, אפשר גם לספר לכם על מערכת להתראה על שטח מת שלא רק מדליקה אות אזהרה אלא גם משמיעה קול ומערכת לניטור אויר בצמיגים שמזהירה על לחץ אויר ירוד ושלחה אותנו לתחנת הדלק הקרובה למילוי אוויר. כל הפיצ'רים מצילי החיים הללו כולל בקרת השיוט האדפטיבית שניתן לנהוג איתה במשך שעות ללא צורך ללחוץ כלל על הדוושות, גורמים לנסיעה נעימה ורגועה ולבטיחות חשובה מאין כמוה.

מעבר לאמצעי הבטיחות שנוספו במתיחת הפנים של הסורנטו אין שינויים משמעותיים בעיצוב החיצוני, יש פנסים חדשים יקרים במיוחד (כן מחירה של כל יחידת תאורה כזו עולה מעל 13.000 ₪) הג'אנטים בקוטר 19 מגיעים בשני צבעים, יש כמובן את פנסי תאורת הקרח וכל העסק הזה, במיוחד שהוא מגיע בצבע שחור, מרשים מאוד.

תא הנוסעים עבר קפיצת מדריגה, לא עוד שחור מפהק אלא תא נוסעים מוקפד עם שילוב גוונים בהיר שמעניקים תחושת יוקרה, יש לוח מחוונים שהפך להיות דיגיטלי בחלקו והגה בעל עיצוב יוקרתי יותר.

הנדסת האנוש מעולה ורשימת האבזור ארוכה ארוכה, מה שחסר באופן מוזר ואף מציק זו מערכת אוורור למושבי העור.

השורה שנייה מעולה, גם כאן בולטים גווני העור, תאורת הלד האישית, הגג הפנורמי העצום, מרווח הרגליים המכובד, פתחי המיזוג ואף שני כניסות להטענת טלפון נייד.

הכניסה לשורה השלישית מסורבלת. אפשר רק מימין להזיז את הכיסא באופן מלא ומה עושים אם דווקא על הכיסא הזה מחובר כיסא תינוק בגודל מלא? מטפסים על המושבים? יכול להיות. מהרגע שנכנסנו לשם המצב מצוין , מרווח הרגליים יתאים גם לנערים ויש מיזוג מלא כולל בקרה.

תא המטען אינו ענק, רק 320 ליטר, אם אתם מוותרים על השורה השלישית תקבלו תא מטען עצום.

המנוע שנבחן קיים כבר בארה"ב תקופה ארוכה ורק לאחרונה עשה עלייה. מדובר על מנוע שש צילינדר המספק 277 כ"ס ומגיע עם תיבה חדשה בת שמונה הילוכים. בעולם שבו כל היצרנים עוברים למנועים קטנים, יש משהו מיוחד בנסיעה עם מנוע חזק , וכמו רכבים אמריקאים הוא מעביר את הדרך עם כח לא מבוטל ומצד שני גם לא משהו שנותן בעיטה מהצד של האחורי של המושב. מה שעוד אמריקאי ברכב הזה היא צריכת הדלק הגבוהה שעמדה בחלק מהזמן על 7 ק"מ לליטר. יש גם מספר מצבי נהיגה שאותם ניתן לכוון מראש כדי להגיע לנתוני צריכת דלק סבירים יותר, סטרט אנד סטופ אין בדגם הבנזין.

באופן מוזר מערכת הבלימה לא הייתה מוצלחת במיוחד ונדרשה רגל כבידה ללחוץ על הבלמים בכל פעם, שווה בדיקה אם לא מדובר רק בתקלה נקודתית של רכב המבחן.

הסורנטו מגיעה עם הנעה כפולה ובקרת מידרון וכפי שציינו בפעמים הקודמות, בשטח לא טכני במיוחד הסורנטו מפתיע ביכולתיו.

הגענו לסיום. הקיה סורנטו ברמת גימור פרימיום הוא אחד מרכבי הפנאי הטובים ביותר שקיימים היום בשוק הישראלי. הוא יכול להתחרות גם ברכבים שעולים 400.000₪, ואם בגירסתו הבסיסית הוא מתחרה בקודאיק והאאוטלנדר, בגירסת הפרימיום הוא בהחלט יכול להיות אופציה גם מול מתחריו האמריקאים כמו האקספלורר והטרוורס, שאמנם גדולים ממנו במידות אבל במחיר של 280.000 ₪ הם מגיעים בגרסותיהם הבסיסיות עם הרבה פחות אבזור ומערכות בטיחות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture