צילום: קובי גדעון, לע"מ

נתניהו ומלך ירדן נפגשו היום בירדן: שוחחו על התהליך המדיני

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "ראש הממשלה והמלך שוחחו על ההתפתחויות באזור, על קידום התהליך המדיני ועל קידום היחסים הכלכליים בין שתי המדינות. רה"מ נתניהו חזר על מחויבותה של ישראל לשמירת הסטטוס קוו במקומות הקדושים בירושלים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומלך ירדן עבדאללה השני, נפגשו היום (שני) בעמאן שבירדן. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי השניים "שוחחו על ההתפתחויות באזור, על קידום התהליך המדיני ועל קידום היחסים הכלכליים בין שתי המדינות". עוד נמסר כי נתניהו חזר על מחויבותה של ישראל לשמירת הסטטוס קוו במקומות הקדושים בירושלים.

בכלי תקשורת בירדן דווח כי המלך הדגיש בפניו של ראש הממשלה את הצורך להתקדם בפתרון הסכסוך עם הפלסטינים על בסיס פתרון שתי המדינות.

מדובר בפגישה ראשונה של השניים מאז פרשת המאבטח והשגרירות. כזכור בחודש יולי אשתקד ירה למוות מאבטח בשגרירות, זיו מויאל, בשני ירדנים לאחר שאחד מהם דקר אותו במברג. המאבטח נפצע באורח קל, שלף את אקדחו וירה למוות בדוקר בן ה-17. הירדני השני נפגע מכדור תועה ומת מפצעיו.
 
ביקורו של נתניהו בירדן מתרחש ימים ספורים לפני הגעת היועץ הבכיר לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ, חתנו ג'ארד קושנר והשליח המיוחד למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט לביקור בישראל, מצרים, ירדן, קטר וסעודיה. השניים ידונו בפתרון למשבר ההומינטרי ברצועת עזה ובשלבים הבאים בתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו