צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

שלב לפני העברת השגרירות? "בולגריה תפתח קונסוליית כבוד בירושלים"

כך חשף נתניהו בפתח ישיבתה השבועית של הממשלה. על פגישתו עם קושנר וגרינבלט: "היתה תמיכה מוחלטת בעמדותינו ובפעולותינו להבטיח את ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה בתחום יישובי עזה. הדברים האלו ברורים"

"בסוף השבוע פגשתי את ג'ארד קושנר וג'ייסון גרינבלט לשתי פגישות חשובות. שוחחנו על התהליך המדיני, על סוגיות האזור וגם הייתה התמקדות מיוחדת במצב בעזה. אני חייב להגיד שהייתה תמיכה מוחלטת בעמדותינו ובפעולותינו להבטיח את ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה בתחום יישובי עזה, דברים שנאמרו גם באופן פומבי על-ידי נציגי הממשל האמריקני. עלתה גם השאלה כיצד אפשר לפתור את הבעיה ההומניטרית בעזה מבלי לחזק את חמאס. הדברים האלו ברורים – קודם כל איך שומרים על הביטחון, ואיך מונעים התלקחות רחבה, אם הדבר בכלל אפשרי", כך אמר ראש הממשלה בפתח ישיבתה השבועית, הבוקר.

הוא הוסיף: "אני הבעתי הערכה גדולה לנשיא טראמפ, למזכיר המדינה פומפאו וכמובן לשגרירה היילי על התמיכה הרצופה והאיתנה באו"ם, שבאמת מרשימה מאוד".

בהמשך חשף נתניהו: "אתמול שוחחתי בצאת השבת עם ראש ממשלת בולגריה ידידי בויקו בוריסוב. הוא החליט, אחרי שהיה כאן בביקור כמה ימים קודם לכן, כצעד ראשון לפתוח קונסוליית כבוד כאן בירושלים. הוא טרח להסביר לי בשיחה הזאת שהקונסול הזה לא יטפל רק בענייני בולגריה בירושלים, אלא בענייני בולגריה בכל מדינת ישראל. אמרתי לו שזה צעד מבורך, שאני מקווה מאוד שיוביל לפתיחה במהרה של שגרירות בולגריה הרשמית והשלמה בירושלים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו