צילום: דובר צה"ל

חברי הכנסת מכל הסיעות בקריאה לבטל את חוק גיוס חובה

היום התקיים כנס בנושא ביטול חובת הגיוס שבו השתתפו חברי כנסת מימין ומשמאל. בכנס הוצגה הצעת החוק של חה״כ מוסי רז ויהודה גליק לביטול חובת הגיוס. "אנחנו מציעים מודל שיסיים את הסכסוך בין חרדים לחילוניים, שמפרנס רק את מי שמחפש שנאה"

היום (שני) התקיים בכנסת כנס בנושא ביטול חובת הגיוס שבו השתתפו חברי כנסת מימין ומשמאל. בכנס הוצגה הצעת החוק של ח״כ מוסי רז מ'מר"צ' וח"כ יהודה גליק מ'הליכוד' בנוגע לביטול חובת הגיוס, והנושא נדון על ידי אנשי אקדמיה, צבא, נציגי החברה האזרחית וח״כים מכל קצוות הקשת הפוליטית.

ח"כ גליק: "אם יש נושא שמפלג את החברה הישראלית ולא מאחד אותו בארבעים שנה האחרונות – זוהי חובת הגיוס".
ח"כ רז: "אנחנו מציעים מודל שיסיים את הסכסוך בין חרדים לחילוניים, שמפרנס רק את מי שמחפש שנאה".
ח"כ מנחם אליעזר מוזס: "באיזו עוד מדינה יש גיוס חובה לנשים? רק בצפון קוריאה. החילונים לא באמת רוצים שבחורי הישיבה יתגייסו – הם לא יזהו את ילדיהם אחרי שלוש שנות שירות עם לומדי תורה".

ח"כ גליק אמר בדיון כי "אני עוסק בנושא מתוך פטריוטיות ואהבת הארץ – יש לנו רצון שהמדינה תהיה חזקה, אבל האמת היא שכיום כשליש מעם ישראל לא מתגייס כך שעובדתית הצבא הוא לא צבא העם. אם יש נושא שמפלג את החברה הישראלית ולא מאחד אותו בארבעים שנה האחרונות – זוהי חובת הגיוס וראוי לבחון מדי פעם את הנחות היסוד שלנו. לא יכול להיות שמה שהיינו זקוקים לו כשהיינו 600,000 איש ב-1948 לא משתנה כשאנחנו 8 מיליון איש בשנת 2018".

ח"כ רז אמר כי "הפכנו כבר לצבא חצי מקצועי והצבא מבין את זה היטב. השירות הולך ומתארך, ואנחנו בדרך לשם. הצבא הוא גורם מסליל מובהק, ארבעת העשירונים התחתונים כמעט ולא מתגייסים, ולכן לא מדובר בכור היתוך. יש קבוצות שלא מתגייסות ולא יתגייסו לעולם – כמה נמשיך להסית אחד נגד השני? כל מה שאנחנו מציעים זה גיוס חובה עם סייג אחד: מי שלא רוצה – לא צריך. זה מודל שיסיים את הסכסוך בין חרדים לחילונים שמפרנסים את השונאים ויאפשר למדינת ישראל להתעסק בבעיות האמיתיות שלה".

גם מטעם החרדים הייתה נציגות בדיון וח"כ מנחם אליעזר מוזס מ'יהדות התורה' אמר כי "אנחנו יודעים את האמת – השוויון לא קיים, אין שוויון בין אחד שיושב על הגדר בעזה לבין אחד שמשרת במרכז הארץ, כל הנושא השיוויוני הוא ויכוח אין סופי. יתרה מכך, באיזו מדינה חוץ מבישראל יש גיוס חובה לנשים? צפון קוריאה. החילוניים לא באמת רוצים שבחורי הישיבה יתגיסו – הם לא יזהו את ילדיהם אחרי שלוש שנות שירות עם לומדי תורה. גם בכיר ביטחוני בכיר אמר לי: 'אני לא יכול להחזיק חיילים שכוח סמכותו הוא הרבי ולא הקצין ולו הקצין בדרגה הגבוהה ביותר'."

יו"ר מפלגת זהות חבר הכנסת לשעב משה פייגלין השתתף גם כן בדיון ואמר כי "רוב הצבא מסכים על נושא ההתמקצעות, שורש המחלוקת הוא לא ביטחוני ולא כלכלי אלא נוגע לחשש של הציבור הרחב מאובדן מדורת השבט. הגיוס לצה"ל הוא הבר מצווה של הישראליות. השאלה היא איפה אנחנו תופסים את המדינה בחיי האזרח? אין דבר שיותר פוגע בחירות האדם כמו גיוס בכפייה".

ח"כ עיסוואי פריג' מ'מרצ' אמר: "נושא גיוס החובה הוא בעצם רצון לשמור את מדינת השבט, כאשר 20% מאוכלוסיית ישראל הלא יהודים ע"פ לאום, שחולקים גורל משותף, מודרים ממנה. צבא העם מתעקש להוציא אותם מחוץ לכור ההיתוך. אני נגד כפייה, חובת הגיוס היא חוק אנטי דמוקרטי. אני בעד לאפשר לכל אזרחי ישראל, יהודים כערבים, לבחור את דרכם – אסור לחסום בפניהם אף אפשרות להתקדם, ללא הבדל דת וגזע".

ח"כ דב חנין מ'הרשימה המשותפת' אמר: "אני תומך במהלך הזה ברמה העקרונית והערכית. אנחנו צריכים עוד אתוסים חוץ מהאתוס הצבאי, הגיע הזמן שהחברה הישראלית תייצר לעצמה אתוסים אחרים שסביבם היא מתאחדת. לא יהיה 'מה עשית בצבא?' אלא 'מה עשית בחיים? מה כל אחד עושה למען החברה שלנו?'"

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
12 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עדיף שהחכי"ם החרדים ישתקו עכשיו

אם יצליחו באמת לבטל את הגיוס בכפיה (בפרט גיוס בנות) אחרי זה לא יבינו איך יכול להיות שהיה כזה דבר במדינה דמוקרטית אין לזה שום היגיון!!!

ג"א מצטרף

סמוטריץ', פראיז' ודב חנין, זה שותפות של כמה הזויים יחד. ממש לא "חכי"ם מכל הסיעות". אם יצליחו לרתום לעניין כמה שרים וחכי"ם שפויים מהליכוד ומכולנו וכמובן את רה"מ, וזה יקרה רק ע"י קמפיין משובח, זה יהיה אדיר.

זאת השגחה פרטית. הרב אדלשטיין אמר בתחילת השבוע שגזירת הגיוס תתבטל.נבואתו היתה נכונה והתגשמה. ב'ה. נראה מה קורה הלאה.

בשביל החרדים ביטול גיוס חובה זה דווקא הכי מסוכן,
כי ברגע שלא חייבים כל החושים וההתנגדות לצבא מצד החרדים ירדו משמעותית
ואז ה"ציידים" ישתוללו ברחובות חופשי ויגייסו יותר בחורי ישיבות
ממה שהם מגייסים עכשיו.
תחשבו על זה……………

דוקא חושב שאסור לאבד את הזהות היהודית של אחינו שעדיין אינם שומתו"מ לצערינו, שתלוי הרבה בגיוס לצה"ל דוקא.
כמו"כ קיים מחסור בלוחמים ואסור להעצים את המחסור.

מעניין, מהג' עבירות החמורות שקורה בצבא, ומכור ההיתוך שמחלן כל חרדי שנקרה לשמה אתה לא מודאג, רק מאחינו שעדיין אינם שומתו"מ שתלויים הרבה בגיוס לצה"ל. באמת איפכא מסתברניק…

זה לא יעזור, אם לא יוכלו לגייס אותנו בכפיה הם יעשו הכל בשביל לבטל ברית מילה, שבת, חודש ותפילין.
מדינה אוכלת יושביה.

אז זה ה התרחיש שרוב הסיכויים שיהיה.
מלא ערבמלאיתגייסו לצהל.
שיהפכו את צהל לדעא"ש
מי ימנע את זה? בטח לא הדמוקרטיה ה"נאורה"

מכיר את הסיפור את הגשר הרעוע של חלם? שכחמיו הציעו לבנות בית חולים מתחתיו במקום לתקן אותו?
אך על הסברא הבאה גם חכמי חלם לא חלמו עליה:
לפרק את הגשר לחלוטין……

חוץ מהמילים "איפכא מסתברא" אין לו שום שמץ של מציאות…
לעצם הענין, אין סיכוי שאותם רשעים המצהירים בגלוי על "כור ההיתוך" שפירושו:
אין חרדים, אין חילונים, כולנו "ישראלים"…. רח"ל, יוותרו כ"כ מהר על היעדים והאחוזים הגדולים שהחוקים האחרונים דורשים מהציבור החרדי לשלוח לצבא.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו