צילום: פלאש 90

ח"כ ביטן: "יהיה קשה להעביר את חוק הגיוס עד סוף המושב אך זה אפשרי"

לדברי ח"כ דוד ביטן "צריך לצמצם את הסנקציות, מה שחייב להיעשות הוא להוריד את הסנקציות הכלכליות החריפות". והשופט שביטל את חוק הגיוס אומר "בג"ץ מתערב בחוק הגיוס במקום שבו הוא רואה אי שיוויון משמעותי"

יו"ר הקואליציה לשעבר, ח"כ דוד ביטן מ'הליכוד' התייחס הערב בראיון ל'קול ברמה' לסאגת חוק הגיוס ואמר כי "יהיה קשה מאוד להעביר את החוק עד סוף המושב אך זה לא משהו שלא ניתן לעשות". לדבריו, "אין לליכוד אינטרס ללכת לבחירות על חוק הגיוס ושהנושא יהיה בסדר היום של הממשלה הבאה".

ביטן הוסיף כי "צריך לצמצם את הסנקציות! אי אפשר להתקדם עם המיכסות…הח"כים של אגודת ישראל פתוחים לפשרה. מה שחייב להיעשות הוא להוריד את הסנקציות הכלכליות החריפות".

יו"ר הקואליציה לשעבר התייחס לקרב שמתנהל על תפקיד יו"ר האופוזיציה: "לא רוצה להגיד את מי אני מעדיף כיו"ר האופוזיציה, לא רוצה לקלקל לאף אחת. יחימוביץ' ולבני ראויות ויעשו לנו בלגן…".

על הבחירות לראשות עיריית ירושלים אמר: "נתניהו עושה טעות שלא מביע תמיכה באלקין. זה בגלל הלחץ מליברמן ודרעי. אבל בסופו של דבר זה יקרה".

בתוך כך, השופט בדימוס אליקים רובנשטיין התראיין הערב למהדורה המרכזית של 'קול חי' והתייחס לחוק הגיוס שהיה בין מבטליו בגרסתו הקודמת. "בג"ץ מתערב בחוק הגיוס במקום שבו הוא רואה אי שיוויון משמעותי. זה נכון שלא כל החיילים בצבא מסכנים את חייהם, אבל כך בנוי צבא – החייל מתייצב והמערכת מחליטה לאן לשולחו. ואילו יש צעירים רבים שמראש פטורים מהתהליך הזה. זו מהות הנקודה עליה עומד בג"ץ".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו