פרס ביטחון ישראל למפתחי פרויקט גילוי המנהרות

הנשיא, שר הביטחון, הרמטכ"ל ומנכ"ל משרד הביטחון העניקו הערב את פרס ביטחון ישראל למפתחי פרויקט גילוי המנהרות, שאותו הובילו כמה גופים. "מדובר במערך שאין דומה לו בעולם, ושהוביל למפנה במערכה לסיכול איום המנהרות"

הנשיא ראובן ריבלין, שר הביטחון אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל גדי איזנקוט ומנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אודי אדם העניקו הערב (שלישי) את פרס ביטחון ישראל עבור פעילויות ופרויקטים ביטחוניים. הפרס הראשון הוענק למפתחי פרויקט גילוי המנהרות, שאותו הובילו כמה גופים, בהם אנשים המנהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית במשרד הביטחון (מפא"ת), זרוע היבשה, אוגדת עזה, אלביט, רפאל ומשרד ראש הממשלה. בהודעת משרד הביטחון על הענקת הפרס נמסר כי "מדובר במערך שאין דומה לו בעולם, ושהוביל למפנה במערכה לסיכול איום המנהרות".

הנשיא ריבלין אמר בנאומו: "בהענקת הפרס הזה מבטאת מערכת הביטחון את אמונתה המוצקה בעליונותו של הגורם האנושי. המערכות והצוותים שזכו השנה הם עדות חיה לתמורות האדירות שחלו במפת האתגרים הביטחוניים העומדים לנגד ישראל. בראש ובראשונה אנו מתמודדים עם האיום האיראני, הרחוק והקרוב, אך במקביל נוצרות זירות לחימה חדשות – טרור הבודדים, סייבר, המלחמה התת קרקעית ואתגר ניהול החיכוך המתמשך והיומיומי עם אוכלוסייה אזרחית פלסטינית. על מנת להעניק לזירות האיומים החדשות מענה הולם רעננו את תורת הלחימה, הגדרנו מחדש את יעדי הפעולה, עדכנו את אופן פריסת הכוחות, ומעל לכל – פיחתנו מערכות מעולות".

ריבלין הדגיש, לצד זאת, כי "במוכנות שכזו, טובה ככל שתהיה, אין די. על מנת למנוע את המלחמה הבאה חובה עלינו לגבש אסטרטגיה שתשכיל לייצר חלופה מדינית לעימות. מאז ומתמיד כוחה של מדינת ישראל היה בהכרה הברורה של ראשיה כי עלינו לצעוד תמיד צעד אחד לפני האויב. על ההנהגה הישראלית לוודא כל העת כי איננו נתפסים לשאננות".
 
שר הביטחון ליברמן אמר כי "הזוכים השנה בפרס ביטחון ישראל שינו באופן דרמטי את המציאות הביטחונית במדינת ישראל. פרויקט גילוי המנהרות מבוסס על טכנולוגיה יחידה מסוגה בעולם, שהיא כמעט מדע בדיוני. בזכות המוחות שיושבים כאן, במפא"ת, בצה"ל ובתעשיות, לקחנו לחמאס את הנשק האסטרטגי שלו, שבו השקיע את רוב תקציב ההתעצמות שלו, מאות מיליוני דולרים. מנהרות התקיפה הפכו למנהרות קבורה. לא פחות מדהימה היא המערכת הטכנולוגית שסייעה בסיכול מאות פיגועי טרור. אפשר לומר באחריות שאזרחים רבים חבים לכם את חייהם".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו