צילום: פלאש 90

בכיר בבית הלבן: יוזמת טראמפ צריכה להתקבל ברצון טוב אך תדרוש פשרות

פקיד בכיר בבית הלבן התייחס הערב לתכנית השלום של טראמפ ואמר כי "מטבע הדברים, אנו צופים שלכל הצדדים יהיו תגובות, הסגות ואפילו אי-הסכמות עם מה שנציע, וללא ספק יהיה צורך בפשרות". לדבריו, ההצעה "צריכה להתקבל ברצון טוב"

פקיד בכיר בבית הלבן אמר היום (שלישי) לאתר החדשות הישראלי 'וואלה' כי תכנית השלום בין ישראל והפלסטינים של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תדרוש פשרות משני הצדדים. "התכנית אמורה לקדם שלום ולא אלימות נוספת", אמר הבכיר. "כאשר נודיע על היוזמה, זה יקרה אחרי התייעצות עם שותפינו באזור, ותחת מסגרת שעוצבה כדי לקדם יציבות פנימית. מטבע הדברים, אנו צופים שלכל הצדדים יהיו תגובות, הסגות ואפילו אי-הסכמות עם מה שנציע, וללא ספק יהיה צורך בפשרות".

עם זאת, הבהיר הפקיד, כי ההצעה "צריכה להתקבל ברצון טוב, בדיוק כפי שהיא מוצעת עם רצון טוב". הפקיד התייחס לדבריו של יו"ר הוועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת, שאמר בסוף השבוע כי מטרתה של ארצות הברית לחסל את הרשות הפלסטינית. "האשמותיו הן לחלוטין לא נכונות", אמר.

הפקיד גם התייחס לחשש ממהומות בירדן שרוב אזרחיו הם פלסטינים בעקבות קידום שיתוף הפעולה ההדוק בנושא בין ממשל טראמפ לממלכה הירדנית. "היציבות בירדן היא בעדיפות גבוהה עבור ארצות הברית, וממשלת ירדן היא שותפת מפתח באזור. אנחנו מאמינים שהעם הירדני, אחרי שייקחו זמן לשקול את ההצעה במלואה, יכירו ברצון הטוב שהיא כוללת כלפי העם הפלסטיני". אתמול נפגשו בבית הלבן הנשיא טראמפ ומלך ירדן, טראמפ התייחס בפתח הפגישה לתכנית השלום ואמר נרשמה "התקדמות גדולה".

בסוף השבוע ביקרו באזור יועצי הנשיא למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט וג'ארד קושנר, בניסיון לגבש את הפרטים האחרונים של יוזמת השלום האמריקנית טרם הצגתה לציבור. בזמן שהם ביקרו בישראל, ירדן ומצרים, נציגי הרשות הפלסטינית המשיכו בחרם שלהם על נציגי ממשל טראמפ ובין הצדדים לא נקבעה פגישה.

טראמפ נפגש עם מלך ירדן: "התקדמות רבה בתכנית השלום"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו