צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

שקד: "אם לא נגיע לפשרה נבקש דחייה מבג״ץ ואני מאמינה שנקבל"

שרת המשפטים איילת שקד התייחסה לחוק הגיוס "נוכל להגיע לפשרה שתעמוד במבחן בגץ ושתהיה מקובלת גם על החרדים". לדבריה "בג״ץ לא יתערב שוב בחוק הגיוס ויתן לזה צ׳אנס". שקד הוסיפה כי יש "הבדל שמים וארץ בין החוק שעבר אתמול לחוק של יש עתיד"

שרת המשפטים איילת שקד מהבית היהודי התראיינה הערב לכלי התקשורת החרדיים והתייחסה בהרחבה לחוק הגיוס. השרה שקד חזרה על עמדתה כי חוק הגיוס הוא טוב לחרדים "חוק הגיוס הוא חוק טוב, נוכל להגיע לפשרה שתעמוד במבחן בגץ פשרה שתהיה מקובלת גם על החרדים. אני מבינה את הצורך של החרדים להכניס שינויים, מקווה ששאר השותפים בקואליציה יסכימו להם". לדבריה היא "קוראת לחרדים לא לעשות שינויים בחוק הקיים כדי שיעבור בג"צ. אם בכל זאת הם התעקשו צריך לקוות שליברמן יסכים".

שקד הוסיפה כי "לדעתי בג״ץ לא יתערב שוב בחוק הגיוס ויתן לזה צ׳אנס. בחירות זה לא הפתרון, אף אחד בקואליציה לא רוצה בחירות. אם לא נגיע לפשרה בשבוע הקרוב נבקש דחייה מבג״ץ ואני מאמינה שהדחייה תתקבל". עוד אמרה כי "הרכב בג"צ משתנה היה לי את הזכות לשנות אותו. בשנים הקרובות כאשר בג"צ ידרש לנושא גיוס בני ישיבות היחס יהיה אחר".

השרה התייחס לכך שלפיד טוען כי זה חוק דומה לשלו ואמרה כי "הבדל שמים וארץ בין החוק שעבר אתמול לחוק של "יש עתיד". אני שכנעתי אותם בזמנו לתמוך בחוק כזה בזמנו והם התעקשו להטיל סנקציות פליליות אישיות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו