קבר שמואל הנביא (צילום: פלאש 90)

תוך כדי חילול שבת מחפיר: עבודות במתחם ציון שמואל הנביא

במהלך השבת האחרונה, עבדו במתחם קבר שמואל הנביאה באגרים וטרקטורים לסידור הכביש למתחם. לדברי העובדים ע"י הם הוחתמו על חוזה שחייבים לעבוד בשישי ובשבת. משרד הביטחון: "לא היה שום היתר לכך, אנחנו בודקים מה לעשות בתגובה"

במהלך השבת האחרונה, עבדו במתחם קבר שמואל הנביאה באגרים וטרקטורים בכל המרץ לסידור הכביש למתחם, כך נחשף הערב ב'קול ברמה'. כשנשאלו העובדים ע"י תושב הר שמואל לפשר מעשיהם, ענו שכך חתום בחוזה שחייבים לעבוד בשישי ובשבת.

בתגובה לפניית 'קול ברמה' הודה מתאם הפעולות בשטחים, כי "בימים אלו מתבצע פרויקט לשדרוג כביש גישה, הקמת מערכת תאורה והנחת תשתיות באתר הקבר של שמואל הנביא. ביום שבת, באופן חד פעמי וללא אישור או ידיעת המנהל האזרחי, התבצעו עבודות במתחם. כשנודע הדבר בגין פנייתכם, התקיימה שיחה למול קבלן העבודות במסגרתה הובהר כי אין אישור לבצע עבודות בימי שבת במתחם. קיבלנו הבטחה שהדברים יבדקו ולא יחזרו".

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: קבלן העבודה אדם שאינו יהודי ורצה לחסוך יום בתשלום של הכלים של החפירות, ולכן אילץ את העובדים לעבוד בשבת. במשרד הביטחון אומרים שלא היה שום היתר לכך והם בודקים מה לעשות בתגובה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו