צילום: מרים אלסטר / פלאש 90

העירייה לתאגיד: בלי חילולי שבת • התאגיד: לא תלוי בנו

בשנה הקרובה צפויה להיערך בירושלים תחרות זמר בינלאומית, תוך חילולי שבת המוניים. בעיריית ירושלים דרשו מנציגי התאגיד - הגוף שישדר את האירוע - התחייבות שהאירוע יערך ללא חילולי שבת, אך בתאגיד טענו כי לוחות הזמנים לא תלויים בהם

בעוד מספר חודשים צפויה להיערך בירושלים תחרות מוזיקה בינלאומית, בעקבות ניצחונה של ישראל בתחרות לפני כחודשיים. על התחרות אחראי תאגיד השידור האירופאי ועל קיום התחרות בארץ אחראי תאגיד השידור הציבורי הישראלי.

האירוע צפוי להערך בסוף השבוע ולכלול חזרות המוניות שיערכו בשבת, כמו גם אלפי תיירים ומאות מאבטחים שיציפו את רחובות ירושלים באותם ימים. בפגישה שנערכה אמש (ראשון) בין נציגי עיריית ירושלים לתאגיד, דרשו נציגי העירייה התחייבות מהתאגיד "שלא לחלל את השבת במסגרת ההכנות לתחרות, ובקיום התחרות עצמה". לפי הדיווח ב'ynet', גורם ירושלמי ציין כי הצורך בשמירת השבת הוא "צורך ישראלי שלא כולל רק את עיריית ירושלים".

נציגי התאגיד דחו את הבקשה והשיבו כי זה לא תלוי בהם, אלא בהחלטת איגוד השידור האירופי, המארגן הבינ"ל של האירוע.

כזכור, לפני כחודשיים כבר, מיד לאחר שהתברר כי האירוע יערך בירושלים, פנה סגן שר הבריאות יעקב ליצמן לשר התקשורת ושרת התרבות, בדרישה למנוע את חילול השבת באירוע האירוויזיון.

בנוסף, בעבר פנה חבר מועצת העיר ירושלים יוחנן ויצמן לראש העיר ניר ברקת בדרישה כי העירייה לא תסייע לחילולי השבת ההמוניים – "אבקשך להודיע כבר כעת כי עיריית ירושלים לא תתן את ידה להפרת סטטוס קוו חמורה שכזו ולא תאשר כל סיוע תקציבי ועירוני להיערכות לתחרות, כל עוד לא יציגו המארגנים בפני העירייה תכנית פעולה אחרת שאינה כרוכה בחילול שבת".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הכל בסדר?

למממממ- מה הבעיה שלך? מה לא ברור לך?
תשאלי ברור יותר, לא הובנת מספיק.

אם ליצמן רוצה באמת שלא יהיה חילולי שבת – שיואיל בטובו לעלות על מטוס ושיפגר שם מנכ"ל תאגיד השידור הארופאי, ויבהיר לו שזה יסוד חשוב אצלנו.
הגויים מעריכים יותר את הערכים היהודיים מאשר ה'ערב רב'.
בפרט כאן, שזה באמת תלוי בתאגיד השידור הארופאי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו