עכשיו זה כבר מוכח: משתלם יותר למכור דירה אחרי שיפוץ

איך מקבלים את ההחלטה על השיפוץ? עם מי כדאי להתייעץ? ולמה חשוב לשים לב? על כל זה ועוד בכתבה

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

אתם מחזיקים ברשותכם דירה למגורים או להשקעה. היא אמנם שמורה, אבל לא משופצת, בטח לא בהידור. לכם זה מספיק, אולי גם לשוכרים שלכם.
אלא שהם עוזבים לקראת תחילת שנת הלימודים הקרובה את הדירה, ועכשיו אתם ניצבים בפני הדילמה הבאה: להוציא את הדירה לשוק (למכירה או להשכרה) כמו שהיא או להשקיע בה שיפוץ מקיף (החלפת/שדרוג ריצוף, מטבח, שירותים, אמבטיה, כיורים וכו'.. חידוש תשתיות דוגמת צנרת, חשמל וכיו"ב). צדדי הדילמה ברורים: מחד, שיפוץ מקיף פירושו הוצאה של כמה עשרות אלפי שקלים. מאידך, מדובר בהשקעה שאמורה בוודאות להחזיר את עצמה – במידה והיא מתבצעת בשום שכל.

שיפוץ דירה – תמיד השקעה כדאית

אז איך מקבלים את ההחלטה על השיפוץ? עם מי כדאי להתייעץ? ולמה חשוב לשים לב? על כל זה ועוד בשורות הבאות.
ראשית נתחיל בעובדות: שוויה של דירה משופצת גדול מדירה זהה לחלוטין באותו אזור שאינה משופצת, בשיעור כפול ומכופל מאשר עלות השיפוץ, במיוחד אם מדובר בנכס במרכז הארץ ככלל ובתל אביב בפרט. לצורך המחשה: 2 דירות לא משופצות באותה עיר, אותו בנין, אותה קומה, אותו גודל, או בקיצור סטטוס זהה לחלוטין. הדירות מוצעות לשוק במחיר זהה של מיליון ₪. היה ואחת הדירות תעבור שיפוץ בסך 100 אלף ₪, מחירה יקפוץ אוטומטית למיליון ומאתיים אלף ₪.
הפער קיים גם בשוק השכירות. ההפרש בין דירה משופצת לכזו שאינה עומד על מאות שקלים בחודש לפחות, ובאזורי הביקוש הגבוהים הפער גדל עוד יותר. למשל בתל אביב הפער בין דירה משופצת לדירה לא משופצת באותה שכונה ואף באותו בניין עלול להגיע גם קרוב ל-1000 ₪.

כך תדעו לשפץ נכון

עכשיו נעבור להתלבטות: החלטתם לשפץ, אבל אינכם יודעים מהיכן לגייס את הכסף. בעניין הזה התשובה נחלקת לפי יעוד הדירה. אם בכוונתכם למכור אותה, מומלץ לכם ליטול הלוואה בנקאית קצרת טווח, אולי אפילו הלוואת בלון, היות ואתם תוכלו להחזיר את הסכום בשלמותו תכף עם מכירת הדירה (שכאמור, תפיק לכם רווח נאה על השיפוץ).
אם בכוונתכם להשכיר אותה, מומלץ לכם ליטול הלוואה בפריסה רחבה. אמנם עלות הלוואה תהיה יקרה יותר, אך אתם תוכלו לעמוד בהחזר החודשי שיהיה קטן יחסית, ויכוסה בסבירות גבוהה ע"י ההשבחה בדמי השכירות.
המלצה: אל תתעצלו. רגע לפני שאתם נוטלים את ההלוואה תתייעצו עם מכרים, מביני דבר, והכי חשוב – תעשו סבב בנקים. קצת פוקוס לצרכי השוואה ותוכלו להשיג דיל שתפור בדיוק למידה שלכם.
אז כלכלית אתם יודעים פחות או יותר איפה אתם אוחזים, עכשיו למנה העיקרית: סוג השיפוץ, איכות החומרים וזהות בעל המקצוע שיבצע את העבודה. מדובר על 3 שאלות נפרדות לכאורה, אבל אם אתם שואלים אותנו – מומלץ לכם להתארגן על בעל מקצוע טוב, כזה שיסגור לכם גם את הפינות האחרות.
קודם כל ולפני הכל תבררו אצל שכנים ומכרים, תשמעו ותקראו חוות דעת, תנסו ללמוד את השוק. לא בושה גם להזמין אליכם בעלי מקצוע כדי שיראו מקרוב במה מדובר ויתנו ההערכה גסה.
בחרתם בעל מקצוע? עכשיו תעברו לשלב הבא: תציגו בפניו את הדרישות והרצונות שלכם, ותטו אוזן להצעות שלו. הניסיון שהוא רכש חשוב, ולפעמים הרבה הערות קטנות שלו שעלולות להישמע "מעצבנות" הן אלו שיעשו את ההבדל בין עוד שיפוץ לשדרוג מושלם של הבית.
באופן כללי אל תתביישו לשאול אותו על העבודה שלו, להתעניין על כל האופציות, להיות מעורבים בבחירת החומרים וללוות את כל שלבי העבודה מקרוב. לא בושה גם לקבל חוות דעת מגורמים נוספים ולהציג לו אותם. כמובן, חשוב להקפיד על דיאלוג מכבד ולא ליצור אווירה חשדנית שעלולה לפגוע גם באיכות העבודה.
עוד נקודה חשובה: כדאי מאוד לערוך חוזה כתוב וחתום בין הצדדים לפני תחילת העבודות. כאב ראש קטן בהתחלה שיכול לחסוך הרבה חילוקי דעות ועוגמת נפש בהמשך.

הכי חשוב: זכרו! מדובר בהשקעה כספית גדולה. אל תתעצלו בבירורים ואל תתקמצנו על איכות החומרים וטיב בעלי המקצוע. תגדירו לעצמכם יעדים, תתייעצו, תבדקו, תבררו, תרימו טלפונים לחברים, תקפצו לראות עבודות בעצמכם, ותזכרו: עדיף כאב ראש בקטן התחלה מעוגמת נפש מתמשכת בהמשך.
B144 מציעים לכם שיפוצניקים וקבלני שיפוצים מובילים בתל אביב.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture