צילום מסך

אחרי שנתיים: ארדואן החליט לבטל את מצב החירום בטורקיה

ארדואן מקיים את הבטחת הבחירות: בוטל מצב החירום שהונהג בטורקיה לאחר ניסיון ההפיכה. ארדואן השתמש בחוקי החירום במטרה לרדוף את מתנגדיו מבית. מצב החירום יוחלף בחוקים שעברו בפרלמנט ומטרתם "להילחם בטרור"

שורת החוקים הנוקשים שהונהגו בטורקיה בעקבות ניסיון ההפיכה הכושל שביצעו אלפי לוחמים בצבא טורקיה כנגד שלטון ארדואן, בוטלו אתמול באופן רשמי, בהתאם להבטחת הבחירות של ארדואן.

במהלך מערכת הבחירות לנשיאות טורקיה, כאשר היה נראה כי שלטון ארדואן נמצא בסכנה לאור ההתדרדרות בערך הלירה הטורקית, הבטיח הנשיא הטורקי כי יבטל את מצב החירום שהונהג במדינה בשנתיים האחרונות, במטרה להעביר לצדו קולות של מתלבטים שעדיין לא החליטו למי להצביע. המהלך הצליח, וסייע לנשיא בקרב קבוצות אוכלוסייה שונות שסבלו ממצב החירום הנוקשה.

באופוזיציה הטורקית לא התרשמו מביטול חוקי החירום ואמרו כי החוקים שנחקקו "כנגד הטרור" במטרה להחליף את מצב החירום הינם בעייתיים כמעט באותה מידה.

הסמכויות שהוענקו לארדואן בעקבות החלתו של מצב החירום אפשרו לו למגר את ההתנגדות לשלטונו ולהשליך לכלא רבבות בני אדם, ולפטר רבים אחרים שחטאם היחידי היה תמיכתם באיש הדת הטורקי המתגורר בארה"ב, פתהוללה גולן, המסוכסך עם ארדואן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו