שי הלוי, רשות העתיקות

צפו: הראשון לציון והעותק הקדום ביותר של מגילת איכה

העותק הקדום ביותר של מגילת איכה הוצג בפני הגאון רבי יצחק יוסף בעת שביקר, לפני שנה, במעבדות שימור המגילות של רשות העתיקות • המגילה נמצאה במערות קומראן, ומתוארך לימי הלל הזקן. מגילת איכה כוללת חמש קינות על חורבן הבית הראשון

ערב צום תשעה באב אשתקד, ביקרו יחדיו הראשון לציון והרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף וסגן שר האוצר ח"כ יצחק כהן במעבדות שימור מגילות מדבר יהודה של רשות העתיקות בירושלים, שם הציגו בפניהם את העותק הקדום ביותר של מגילת איכה, שהשתמר במשך למעלה מ-2000 שנה.

בביקור הוצגו כתבי- יד עתיקים רבים, בהם: תהילים מימי רבן שמעון בן גמליאל, תפילין מימי שמעון בן שטח, אגרות בר כוכבא מתקופת רבי עקיבא ועוד, וכן ממצא הרלוונטי ביותר לערב ט' באב – העותק הקדום ביותר של מגילת איכה שנמצא במערות קומראן, ומתוארך לימי הלל הזקן. מגילת איכה כוללת חמש קינות על חורבן הבית הראשון.

לאחר שהראשון לציון וסגן השר יצחק כהן קראו בהתרגשות את הקינה הראשונה במגילת איכה הקדומה, הביע הראשל"צ את התפעלותו: "מגילות מדבר יהודה הן העדות הקדומה ביותר להמשכיות המסורת היהודית כבר 2000 שנה. זהו נכס לאומי ראשון במעלה" בסיום הביקור הודה לרשות העתיקות על עבודתה והדגיש ש"חשוב מאוד לשמר את המורשת התרבותית הזו לטובת הדורות הבאים".

הראשל"צ התרגש מצפייה בעותק הקדום ביותר של מגילת איכה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו