בתמונה: ד"ר עזיז אסבר והרכב בו המפויח לאחר הפיצוץ

בכיר בסוכנות מודיעין במזרח התיכון: "המוסד חיסל את המדען הסורי"

הבכיר אמר ל'ניו יורק טיימס' כי המוסד הישראלי הוא זה שככל הנראה שתל את הפצצה שהרגה את מדען הטילים הסורי. הגורם עובד בסוכנות מודיעין שעודכנה על פעילות החיסול על אדמת סוריה. הדיווח חושף פרטים נוספים גם על יעד החיסול

בכיר בסוכנות מודיעין במזרח התיכון אומר אתמול לעיתון הניו יורק טיימס כי המוסד הישראלי הוא זה שככל הנראה שתל את הפצצה שהרגה את עזיז אסבר, מדען הטילים הסורי, בליל שבת האחרון. המקור, אשר עודכן בפרטי המבצע, מסר לעיתון כי זו הייתה הפעם הרביעית לפחות בה ישראל התנקשה במהנדס טילים בכיר של כוח אויב מחוץ לגבולותיה בשלוש השנים האחרונות.

הגורם, ששוחח עם הניו יורק טיימס על ה"המבצע החשאי", עובד בסוכנות מודיעין שעודכנה על פעילות החיסול על אדמת סוריה. לפי הדיווח, סוכנים ישראלים הטמינו פצצה במכוניתו של עזיז אסבר, שהתפוצצה סמוך לעיירה מסיאף – שם מיקמו בצבא הסורי את אחד ממתקני פיתוח הנשק המרכזיים ביותר.

הדיווח בניו יורק טיימס חושף פרטים נוספים גם על יעד החיסול – ד"ר עזיז אסבר. אסבר היה אחד ממדעני הטילים הבכירים בסוריה, אחראי על פיתוח טילים בליסטיים מונחים שיכולים להיות משוגרים אל ערים ישראליות ממרחק רב. אסבר עבד גם במפעל לייצור דלק לטילים בליסטיים.

לפי העיתון, עזיז היה אחראי לפיתוח ארסנל של טילים מונחים מדויקים ונהנה מגישה לדרגים הגבוהים ביותר במשטר הסורי ובזה האיראני. עוד דווח כי אסבר הוביל יחידה לפיתוח נשק המכונה "סקטור 4" ועסק בבניית מפעל נשק תת-קרקעי שנועד להחליף מפעל קודם שישראל השמידה בשנה שעברה.

לפי הדיווח, סוכנות הביון של הבכיר עודכנה לגבי מבצע ההתנקשות בעיירה אל-מסיאף, שבה ממוקם אחד ממתקני הפיתוח החשובים ביותר של צבא אסד. לדברי הבכיר, המוסד עקב אחר אסבר במשך תקופה ארוכה.

לפי הדיווח, בישראל סברו כי אסבר מוביל את יחידת "סקטור 4" במרכז הסורי למחקר מדעי וכי היה בקשר עם ארמון הנשיאות בדמשק ועם קאסם סולימאני, מפקד גיס קודס של משמרות המהפכה באיראן.

עוד עולה כי אסבר, סולימאני ואיראנים נוספים שיתפו פעולה כדי לפתח טילים מונחים מדויקים על ידי השבחת טילים "תשרין" סוריים מדגם SM-600. בנוסף, אסבר פיתח מפעל לייצור דלק מוצק לטילים ורקטות. בכיר המקושר למשטר בסוריה ובאיראן אמר לעיתון כי הוא סבור שישראל רצתה להתנקש באסבר בגלל תפקידו המרכזי בתוכנית הטילים של סוריה.

כלי תקשורת המזוהים עם המשטר הסורי דיווחו במוצאי שבת האחרונה כי אסבר נהרג עם בפיצוץ של מכוניתו בעיר זמן קצר לאחר שיצא מביתו. על פי הדיווחים, הפיצוץ ארע בסמוך למפעל נעליים בדרך המובילה לחמה. עוד על פי הפרסומים, באירוע נהרג גם נהגו של אסבר. באחת הגרסאות נטען כי המדען חוסל באמצעות לבנת חבלה שהוצמדה לרכבו, והופעלה מרחוק עם יציאתו מביתו. בתקשורת המזוהה עם המשטר נטען, כי טיל שוגר לרכב מכלי טיס – והשמיד את הרכב.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ציטוט: ' דיווחו במוצאי שבת האחרונה כי אסבר נהרג עם בפיצוץ של מכוניתו '
נ"ל שיש כאן 'פ' מיותרת, צ"ל: אסבר נהרג עם ביצוץ …

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו