מחלוקות פנים פלסטיניות מעכבות את המאמצים להגיע להסדרה בעזה

גורם מצרי בכיר אומר כי נשקלת האפשרות לשגר לעזה משלחת מצרית ביטחונית רמת דרג בניסיון לפתור חלק מהמחלוקות בקרב הפלסטינים. שר בקבינט: "השאלה אם תהיה מלחמה או רגיעה תלויה באדם אחד, וזהו יחיא סינוואר"

ברשות הפלסטינית ובמצרים מעריכים כי מחלוקות פנים פלסטיניות מעכבות את המאמצים להגיע להסדרה בעזה, כך מדווח הבוקר 'בישראל היום'.

גורם מצרי בכיר המעורה במגעים המתנהלים באופן ישיר ועקיף בין חמאס, ישראל והרשות הפלסטינית, אומר לעיתון כי נשקלת האפשרות לשגר לעזה משלחת מצרית ביטחונית רמת דרג בניסיון לפתור חלק מהמחלוקות בקרב הפלסטינים. לדבריו, המחלוקות העיקריות נכון לעכשיו הן בין הלשכה המדינית של חמאס, התומכת בפתרון דיפלומטי להסדרה ברצועת עזה – שתכלול רגיעה ארוכת טווח כפי שמציעים המצרים ומציע שליח האו"ם לאזור – לבין בכירי הזרוע הצבאית של הארגון, הגורסים כי רק עימות צבאי מול ישראל ישיג את הסרת המצור מעל רצועת עזה.

בעוד חמאס מאשים את יו"ר הרשות אבו מאזן ואת תנועת פת"ח בהכשלה מכוונת של מאמצי הפיוס הפנים פלסטיני והתנערות מהסיכומים ליישום הפיוס שהושגו בסיוע המצרים, מאשימים בפת"ח את חמאס בהפניית עורף לאינטרסים הלאומיים של הפלסטינים.

"המו"מ המביש שהנהגת חמאס מנהלת עם ממשלת הכיבוש הציוני, מהווה אישור בפועל לסעיפים החשובים ביותר של 'עסקת המאה' שתוביל
לקבורת התוכנית הלאומית הפלסטינית", נמסר מפת"ח, "המו"מ הזה מביא לבידודה של ההנהגה הפלסטינית הלגיטימית כפי שהיה בתוכנית ההתנתקות מעזה, שנעשתה ללא כל תיאום עם ההנהגה הפלסטינית החוקית".

בתוך כך, אמר אתמול שר בקבינט המדיני ביטחוני בישראל כי "השאלה אם תהיה מלחמה או רגיעה תלויה באדם אחד, וזהו יחיא סינוואר" (מנהיג חמאס בעזה). בישראל ובקהילה הבינלאומית ממתינים לתוצאות המגעים שמובילה מצרים ומעוניינים להימנע מעימות צבאי עם חמאס.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו