ח"כ מייקל אורן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ח"כ מייקל אורן מתריע: "אנחנו לא משקיעים מספיק במלחמות ההסברה"

סגן השר במשרד ראש הממשלה שכיהן כשגריר ישראל בארצות הברית קובל על כך שישראל לא משקיע מספיק זמן ותקציבים במלחמת ההסברה מול הפלסטינים. "אף איש קונגרס לא מכיר את העובדות, המדיה התקשורתית הפנימה ללא סייג את הנרטיב הפלסטיני"

נכון לאוגוסט 2018 ,137 מדינות מתוך 193 המדינות באו“ם הכירו ב“מדינת פלסטין“. 137 המדינות שהכירו במדינה הפלסטינית עשו זאת מתוך מחשבה לקדם את השלום, ובכך לפתור את הסכסוך הישראלי – פלסטיני.

בתחילת השבוע נוכחנו לגלות אודות הידיעה שהפלסטינים פועלים לגירוש מדינת ישראל ממוסדות האו“ם בעקבות חקיקת חוק הלאום. אנחנו הרי מכירים את הפארסה הזו – גם אם לא היה נחקק חוק הלאום, הפלסטינים היו מחפשים תירוץ לפעול נגד מדינת ישראל במישור הבינלאומי. מטרת הפלסטינים היתה ונשארה אותה המטרה: למחוק את ישראל מהמפה.

לצערי, אותן 137 מדינות אשר הכירו ב“פלסטין“, מצד אחד מוצאות בעקביות ”פגם“ בפעולות ישראליות ומצד שני מתעלמות בבוטות מההסתה הפלסטינית לטרור, בסירובם לחזור למשא ומתן, והצהרותיהן הפומביות נגד יהודים. מה שמוביל אותן בקלות גם לטעות במחשבותיהן שהרשות הפלסטינית פועלת אך ורק למען השלום.

המדינות נראות נחושות לתגמל את הפלסטינים על כל מעשה של עקשנות ותוקפנות. הן דה פקטו, נותנות יד למזימה הזדונית של הפלסטינים לגרש את ישראל מהאו“ם, כשהמטרה הסופית היא לחסל את מדינת ישראל, וכל זאת ללא קשר לחוק הלאום.

ראוי לחשוב שהמטרה, שלפיה 137 המדינות הכירו ב“מדינת פלסטין“, היא לגרום לישראל ולפלסטינים לחזור למשא ומתן. אך כיצד אפשר לגרום לחידוש השיחות אם הפלסטינים כבר השיגו תוצאות ללא עלות? איך מדינת ישראל אמורה להשיב בחיוב לדרישה זו, בידיעה שהפלסטינים מתכוונים לנצל את מעמדם ולפעול נגד ישראל במוסדות בינלאומיים?

הבעיה אם כן, נעוצה אצלנו. אנחנו לא משקיעים מספיק זמן ובעיקר תקציב למלחמות ההסברה המתרחשות בעולם. העולם איננו יודע כיצד החמאס שורף מעברים וחופר מנהרות מתחתיהם, על מנת ליצור משבר הומניטארי ברצועה. במהלך אירועי חנוכת השגרירות יצא לי לתדרך מחוקקים אמריקאים פרו-ישראלים ואף להתראיין בכלי תקשורת בינלאומיים. הופתעתי לרעה מכך שאף איש קונגרס לא הכיר את העובדות שהצגתי במאמר זה ומהצורה שבה המדיה התקשורתית הפנימה ללא סייג את הנרטיב של הפלסטינים.

המחוקקים הללו נחשבים לחברינו הטובים ביותר בארה“ב אם לא בעולם. אם חברינו הטובים ביותר לא מכירים את העובדות הללו, כיצד אנו מצפים ששאר העולם יכיר אותן?

זה לא סוד שהחמאס ושאר ארגוני הטרור לא יכולים לנו בכח הזרוע ובעימות חזיתי. אז הם משדרגים את המלחמה למאה ה-21 . קרי, מלחמה משפטית.

מטרת הרקטות וההפגנות וכלל הירי מעזה איננה להשמיד את מדינת ישראל. המטרה של החמאס היא לגרור תגובה ישראלית קשוחה ולתבוע את ישראל בפורומים משפטיים בינלאומיים בגין פשעי מלחמה. הפעולות האחרונות של הפלסטינים באו“ם מהוות עוד זרוע באסטרטגיה הכוללת של הפלסטינים שמטרתה לערער על הזכות היסודית של מדינת ישראל להגדרה עצמית ואף לערוך דה-לגיטמציה לעצם קיומה של מדינת ישראל כמדינת לאום של העם היהודי.

קיים צורך מיידי להקים גוף בין-משרדי שירתום את כל האמצעים המדיניים, האזרחיים והמודיעיניים ויתאם פעולות עם ארגונים פרו-ישראליים בחו“ל. המטרה הראשונה היא לחשוף בפני העולם את המציאות בעזה – שבה ארגון ג‘יהאדיסטי רצחני מרעיב את האוכלוסייה על מנת להפוך אותה לתחמושת חיה המיועדת להרוג יהודים ולערוך דה-לגיטימציה למדינה. בלי כיפת ברזל מדינית ומשפטית, אין אנו יכולים להיות מופתעים כאשר העולם מעניק פעם אחר פעם מתנות לפלסטינים.

הכותב הוא ח“כ מייקל אורן שמשמש כחבר כנסת מטעם מפלגת כולנו ומכהן כסגן שר במשרד ראש הממשלה. הטור פורסם בעיתון 'יום ליום'.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו