דיווח: הפלסטינים סיכלו פיגוע שנועד להכשיל את מאמצי הרגיעה

מנגנוני הביטחון הפלסטיניים סיכלו פיגוע גדול ליד כביש 443 שכלל מטען רב עוצמה שהיה אמור לפגוע בשיירה של צה"ל. על פי הדיווח, מטרת הפיגוע היה כדי להכשיל את המאמצים להשיג רגיעה בין ישראל לחמאס ובוצע על ידי הג'יהאד האיסלאמי או חיזבאללה

מנגנוני הביטחון הפלסטיניים סיכלו בימים האחרונים פיגוע גדול ליד כביש 443. על פי החשד, מטען רב עוצמה היה אמור לפגוע בשיירה של צה"ל, כך דווח הבוקר ב'ידיעות אחרונות'.על פי הדיווח, מטרת הפיגוע היה כדי להכשיל את המאמצים להשיג רגיעה בין ישראל לחמאס.
 
המטען נמצא על ציר שמחבר בין הכפרים הפלסטיניים בית ליקיא ובית ענאן, מדרום לכביש 443, בצד הציר שנמצא בשטח C שבשליטה ישראלית מלאה. בציר זה נוסעות דרך קבע שיירות של צה"ל בדרכן לפעילות מבצעית בכפרים הפלסטיניים, לשם מעצרים ליליים וכדומה.
 
המטען הורכב משני בלוני גז שהוצמדו למטען נפץ ולכלי שהכיל כמות גדולה של מסמרים. הוא נחשף על ידי המנגנונים הפלסטיניים ופורק בידי יחידת הנדסה של כוחות הביטחון הלאומי הפלסטיני. על פי המקורות, מערכת הביטחון הישראלית עודכנה בזמן אמת על האירוע.

חקירת האירוע עדיין נמצאת בעיצומה, אולם על פי החשד מדובר בשיטת פעולה שבה משתמשים חיזבאללה והג'יהאד האיסלאמי. בבית לקיא קיים גרעין פעילים המזוהה עם הג'יהאד האיסלאמי אך נבדקת גם האפשרות שגורמים המזוהים או מופעלים על ידי חיזבאללה הם אלו שאחראים להנחת המטען.

אחד המקורות מסר כי הנחת העבודה היא שמניחי המטען ביקשו לבצע את הפיגוע בטווח הזמן המיידי, בימים שבהם הגיע המשא ומתן לרגיעה בין ישראל לחמאס לשיאו – וזאת כדי להכשילו. גודל המטען הצביע על כוונה לפגיעה משמעותית בכוח, עם נפגעים רבים.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים… וגם אם חטאנו בניך אנו… תודה לה' הטוב.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו