צילום: ויקיפדיה

המודח הבא? טראמפ תקף את שר המשפטים שמיהר להגיב

התובע הכללי האמריקני ג'ף סשנס הגיב לביקורת שהשמיע כלפיו הנשיא דונלד טראמפ, שאמר כי הוא "מעולם לא הצליח להשתלט" על משרדו. "כל עוד אני התובע הכללי, הפעולות של משרד המשפטים לא יושפעו לרעה מכל שיקול פוליטי". הערכה: הנשיא יפטר אותו

לאחר שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ביקר בחריפות את התובע הכללי האמריקני ג'ף סשנס כמי שאינו מסוגל לשלוט במשרד המשפטים, סשנס ענה הלילה (חמישי) באופן בוטה ונדיר על דברי הנשיא, כך לפי סוכנות הידיעות רויטרס. "השתלטתי על משרד המשפטים מהיום הראשון שהושבעתי", אמר סשנס והמשיך: "וכל עוד אני התובע הכללי, הפעולות של משרד המשפטים לא יושפעו לרעה מכל שיקול פוליטי".

סשנס, סנאטור אמריקני ותיק ותומך מוקדם בריצה של טראמפ לנשיאות, משך אש מכיוונו של הנשיא בחודש מרץ 2017 כשהחליט לא להתערב בפרשת הבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2016. החלטה זו מנעה ממנו מלפקח על החקירה הפדרלית בשאלה האם קמפיין הבחירות של טראמפ שיתף פעולה עם השלטונות במוסקבה להטיית תוצאות הבחירות. טראמפ, כזכור, ממשיך לקרוא לחקירה "ציד מכשפות".

מוקדם יותר ביום חמישי, טראמפ החריף את הטון הביקורתי שלו כנגד התנהלות משרד המשפטים, בראיון שהעניק לרשת "פוקס ניוז", שבו תקף גם את האף.בי.איי. "מיניתי תובע כללי שמעולם לא השתלט על משרד המשפטים", טען הנשיא בריאיון לרשת "פוקס", "הוא לקח את העבודה, ואז אמר, 'אני הולך לפסול את עצמי'. אמרתי, 'איזה מין אדם זה?'". עם זאת, טראמפ הבהיר ל"פוקס ניוז" כי הוא "לא יתערב" בתחומים של משרד המשפטים.

הסנאטור הרפובליקני לינדסי גראהם, שנחשב למקורב לטראמפ וגם לתומך בסשנס, אמר כי הוא מאמין שטראמפ ימנה תובע כללי חדש אך כדאי שזה ייעשה אחרי הבחירות לקונגרס בנובמבר. מקור המקורב לנשיא הביע ספקות לגבי נכונותו של טראמפ לפטר את סשנס לפני הבחירות אך אמר שלכתו לאחר נובמבר ריאלי ביותר. "ביום טוב סשנס הוא גור פצוע", אמר המקור לסוכנות הידיעות רויטרס. "אני יודע שזו עמדה קשה מבחינתו, אבל אני חושב שהדחתו בנסיבות האלה תהיה רעה עבור המדינה, רעה עבור הנשיא, ורעה עבור משרד המשפטים", טען הסנאטור הבכיר ג'ון קורנין.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו