Yonatan Sindel/Flash90

ביטן נחקר שוב במשטרה; שב לשתף פעולה עם החוקרים

ח"כ דוד ביטן נחקר הבוקר בפעם התשיעית בפרשה בה הוא חשוד בקבלת שוחד. פרקליטו של ביטן הדגיש כי יו"ר הקואליציה לשעבר מוכן לעימות עם מעורבים נוספים בפרשה. לאחר ששתק בחקירותיו הקודמות, שב ביטן לשתף פעולה עם חוקרי המשטרה

הבוקר התייצב ח"כ דוד ביטן (הליכוד) ביחידת להב 433 לחקירה נוספת – התשיעית במספר. פרקליטו של ביטן, עו"ד אפרים דימרי, הצהיר הבוקר: "הוא מתכוון להתייחס לשאלות המשטרה וככל שיהיה עימות הוא מתכוון להתעמת".

כבר בחקירתו הקודמת שב ביטן לשתף פעולה עם החוקרים ולהשיב לשאלותיהם, וזאת, לאחר שבחלק מחקירותיו שמר על זכות השתיקה בשל טענותיו להדלפות.

ביטן נחקר שמונה פעמים בחצי השנה האחרונה בחשד שקיבל שוחד בעת שכיהן כסגן ראש עיריית ראשון לציון וכן במהלך כהונתו כחבר כנסת. על פי החשד, ביטן סייע להטות מכרזים לטובת אנשי עסקים, והם שילמו לו באמצעות חברו משה יוסף, שהפך לעד מדינה. התשלומים, כך חושדים במשטרה, שימשו לכיסוי חובותיו של ביטן.

לפני כשלושה חודשים התראיין ביטן והתייחס לשלב בחקירתו בו שתק: "דיברתי 40 שעות בשלוש החקירות הראשונות. כשראיתי שיש הדלפות באופן מגמתי, החלטתי שאני לא אדבר ושאדבר רק בסוף. השתמשתי בזכות הטבעית שלי לא להמשיך ולדבר".

"ברור שבסוף אענה על כל השאלות, יש לי גם תשובות טובות", הוסיף אז ביטן. "אני יכול להגיד באופן כללי שיש לי תשובות לכול. בסופו של תהליך אני חושב שאצא מהעניין הזה בלי שום בעיה. הייתי צריך להיות שר ובעקבות החקירה נחסמתי ולא מוניתי לשר. היעד שלי כרגע זה לצאת זכאי".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו