ארה"ב הציעה לאסד: נסיג כוחותינו תמורת הוצאת האיראנים מדרום סוריה

על פי דיווח בעיתון המזוהה עם חיזבאללה, משלחת אמריקנית ביקרה בדמשק ודרשה גם להבטיח פעילות של חברות נפט במדינה ותיאום מודיעיני על אנשי טרור. בכיר סורי דחה את הדרישות בנימוק הבא: "לא נשנה את עמדתנו כלפי בעלות בריתנו"

ארצות הברית הציעה למשטר אסד הצעה שבמסגרתה תסיג את כוחותיה מסוריה תמורת הבטחה כי איראן תוציא את כוחותיה מדרום המדינה, כך דווח הבוקר (שלישי) בעיתון הלבנוני אל-אח'באר, המזוהה עם חיזבאללה. על פי הדיווח, האמריקנים דרשו תמורת הסגרת הכוחות התחייבות נוספת, ולפיה חברות אנרגיה אמריקניות יוכלו לפעול בתחום הנפט במזרח סוריה, וכן דרשו מידע מודיעיני שיש בידי אסד על אנשי טרור שעלולים לפעול במדינות המערב. בסוריה דחו את ההצעה.

בחודש שעבר, על פי הדיווח, הגיעה בחשאי לדמשק משלחת של קציני מודיעין אמריקנים. הקבוצה נועדה עם ראש המשרד לביטחון לאומי בסוריה, עלי ממלוכ. הבכיר הסורי אמר לאמריקנים כי נוכחותם במדינה היא בבחינת "כיבוש", ואם נכנסו למדינה ללא רשות – יוכלו גם לצאת ממנה באותו האופן.

ממלוכ אף דחה את הדרישה של וושינגטון להסיג את הכוחות האיראנים מדרום סוריה. לדבריו, מדינתו היא חלק מציר רחב, וכי עמדתה של דמשק לגבי טהראן ברורה. "ההצעה האמריקנית לא תשנה את עמדתנו כלפי בעלות הברית שלנו", אמר.

הבכיר הסורי דחה על פי הדיווח גם את הדרישה הכלכלית של האמריקנים. הוא אמר כי לא יינתנו הקלות לחברות ממדינות שלחמו נגד סוריה, אבל יהיה אפשר לדון בעניין כששלב השיקום של סוריה יעמוד על הפרק. על הדרישה לתיאום מודיעיני והעברת מידע שבידי דמשק על פעילי טרור, אמר ממלוכ כי לא יהיה תיאום כזה, כל עוד אין יציבות בקשרים המדיניים בין סוריה לארצות הברית.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו