צילום: הדס פרוש / פלאש 90

חוק הגיוס: אמסלם מסרב לכנס את הועדה כל עוד לא יושגו הסכמות

ח"כים מהסיעות החרדיות פנו ליו"ר הקואליציה בדרישה שיחדש את דיוני הועדה אך הוא מסרב להיענות לבקשה לפני שתגובש הסכמה כללית בין הצדדים. גפני: "נתניהו לא עוצר את חוק הגיוס ולא הורה לאמסלם לעצור דיונים. הבעיה היא אצלינו"

הקרב על חוק הגיוס: הח"כים במפלגות החרדיות מעוניינים לקדם את השלמת הליכי החקיקה של החוק בהקדם, זאת לאור הדד ליין הדחוק שהקציב בג"ץ. כמה מהם פנו לאחרונה ליו"ר הקואליציה, ח"כ דודי אמסלם (העומד גם בראשות הועדה הקואליציונית שמונתה כדי לדון בנושא) וביקשו שיחדש את דיוני הוועדה המיוחדת העוסקת בהכנת חוק הגיוס כבר במהלך פגרת הכנסת – כך פורסם הבוקר ב'כאן'.

ע"פ הדיווח, מקורביו של אמסלם מסרו בתגובה כי הוא מתכוון לסרב לבקשה. לדבריהם, "אין לו כוונה להתבזות ולכנס את הוועדה, כל עוד לא הושגו הסכמות בין ראשי הקואליציה בנוגע לקידום ולנוסח החוק. רק אם וכאשר יושגו הסכמות כאלה, אמסלם מתכוון לכנס שוב את הוועדה".

יו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני, התייחס הבוקר לנושא וטען כי הן נתניהו והן אמסלם מעוניינים מאוד לפתור את הסוגיה, אך מה שמונע את זה אלו חילוקי הדעות בתוך המפלגות החרדיות.

"נתניהו לא עוצר את חוק הגיוס להיפך הוא נותן לנו גיבוי מוחלט. הוא לא הורה לאמסלם לעצור דיונים", כך גפני שהוסיף: "הבעיה היא אצלינו".

חוק הגיוס: ה'מועצת' לא תתכנס; גדולי ישראל בסבב פגישות

חוק הגיוס • בלון חמצן: בג"ץ העניק לממשלה ארכה של 4 חודשים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו