"הערך הכי חשוב בעיני זהו ניצחון". צילום: פלאש 90

ליברמן: "החלטתי על מי אמליץ לתפקיד הרמטכ"ל הבא ומי יהיה סגנו"

הקצינים עוד לא יודעים אבל שר הביטחון החליט יהיה הרמטכ"ל הבא וגם על מי יהיה סגנו: "חיפשתי אדם שידבר איתי במונחים של הכרעה וניצחון". על רצועת עזה: "בבחירות חופשיות ברצועה אין שום סיכוי שהחמאס ינצח". על הרמטכ"ל היוצא: "פרטנר אמיתי"

לקראת תום כהונתו של הרמטכ"ל הנוכחי רב אלוף גדי אייזנקוט, מספר שר הביטחון אביגדור ליברמן בראיון ל'ידיעות אחרונות' כי כבר בחר על מי להמליץ לתפקיד הרמטכ"ל הבא, אבל המועמד המאושר טרם יודע. "כבר החלטתי על מי אמליץ לתפקיד הרמטכ"ל הבא וגם על מי יהיה סגנו", הקצינים האלה כבר יודעים? "עדיין לא".

"לכל המועמדים יש יתרונות וחסרונות, אני חיפשתי אדם שידבר איתי במונחים של הכרעה וניצחון. בדיונים עם אנשי צבא אני שומע יותר מידי ביטויים כמו 'זירה מדינית' ו'משמעויות משפטיות'. הערך הכי חשוב בעיני זהו ניצחון, לא הסברים", אמר ליברמן בראיון.

על המצב ברצועת עזה אמר שר הביטחון כי "קיימות שתי אופציות: להפיל את חמאס באמצעות צה"ל ולשלם מחיר לא פשוט, כולל הצורך לשלוט בעזה, או לנסות להביא למצב שהאזרחים בעצמם יפילו את השלטון. הדרך השניה מבטיחה הרבה יותר יציבות", עוד הוסיף כי "בבחירות חופשיות ברצועה אין שום סיכוי שהחמאס ינצח. אני לא מנחש, אני יודע. זו הערכה מוסכמת".

על הרמטכ"ל היוצא, גדי אייזנקוט אומר ליברמן, "אחד התפקידים של הוא להבטיח יחסי אימון עם הצמרת הצבאית, וכאן מצאתי ברמטכ"ל אייזנקוט פרטנר אמיתי, כמובן שמידי פעם יש חקירות, אבל הכל מתנהל באופן בוגר, בלי עלבונות מותרים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו