שר הביטחון ליברמן בסיור ביישובי הצפון. (צילום:אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

ליברמן: "ההסכמים לא מחייבים אותנו, רק האינטרס הביטחוני של ישראל"

שר הביטחון אביגדור ליברמן סייר בישובים צמודי הגדר בגבול הצפון וקיים מפגש עם ראשי המועצות: "אנחנו רואים התכנסויות באנקרה, בטהראן, בז'נבה ובמקומות נוספים, אותנו זה לא מחייב. אנחנו נקפיד על קוצו של יוד לשמור על כל ההסכמים הקודמים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, סייר הבוקר בישובים צמודי הגדר בגבול הצפון, על מנת לעמוד על התקדמות התכנית שיזם למיגון ישובי הצפון ושאושרה לאחרונה בקבינט. ליברמן ביקר בין השאר במטולה, בקרית שמונה, בזרעית ובשלומי וקיים מפגש עם ראשי מועצות מהצפון. "השנה הגדרנו 21 ישובים צמודי גדר כיעד ראשוני בחשיבותו, מבחינת הטיפול וההשקעה של פיקוד העורף, של רח"ל, של כל הגופים הקשורים לטיפול בישובים צמודי הגדר. אנחנו גייסנו השנה כ-220 מיליון שקל לכל הטיפול, גם בישובים צמודי הגדר וגם בכל המקלטים הציבוריים וכל מוסדות החינוך והרווחה בטווח של עד 9 ק"מ מהגבול ואפילו עד ל-20 ק"מ מהגבול" אמר ליברמן.

שר הביטחון שיבח את שיתוף הפעולה בין הגורמים השונים האחריים על מיגון הישובים ואמר כי "אני גם רוצה להודות לראשי הרשויות על שיתוף הפעולה בין היחידה להתיישבות של משרד הביטחון, רח"ל, פיקוד העורף, פיקוד הצפון, קציני ההגמ"ר, ראשי הרשויות והקב"טים. יש פה שיתוף פעולה שהוא נדיר ואנחנו כבר רואים את התוצאות. אנחנו מתכוונים לטפל בכל המרכיבים; התראה, דרכי מילוט, מערכות התראה וכמובן מקלטים. בשלב השני אכנס גם לטיפול בממ"דים ולכל בית למעשה, לכל תושב בקו העימות ולישובים צמודי הגדר, חייב להיות גם ממ"ד צמוד ולא רק מקלט ציבורי".

"חשוב לשים לב לכל השינויים מעבר לגבול, אני מתכוון למה שקורה בסוריה. אנחנו רואים התכנסויות שונות במקומות כאלו ואחרים, גם באנקרה, גם בטהראן, גם בז'נבה, גם במקומות נוספים, מדברים אחרי הקרב על אידליב על העיצוב מחדש של סוריה". ליברמן הבהיר כי "מבחינתה של מדינת ישראל, עם כל הכבוד וכל ההערכה לכל ההסכמים וכל ההבנות- אותנו זה לא מחייב. מה שמחייב אותנו זה אך ורק האינטרס הביטחוני של מדינת ישראל. כל שאר ההבנות וההסכמות שמגיעים אליהן בכל מיני מקומות, פשוט מבחינתנו לא רלוונטיות. ואנחנו נקפיד על קוצו של יוד לשמור על כל ההסכמים הקודמים ועל האינטרס הביטחוני הישראלי".

ליברמן התייחס לדברים שאמר בראיון ל'ידיעות אחרונות' שכבר החליט מי יהיה הרמטכ"ל הבא ואמר לכתב ששאל מתי אנחנו נדע? "כשכולם ידעו גם אתה תדע ולא שנייה אחת קודם".

סיוון יחיאלי, יו"ר פורום ישובי קו העימות וראש מועצת כפר ורדים אמר כי "אני רוצה לדבר בשם יישובי קו העימות כולם. אנחנו צריכים להגיד תודה לשר ולהגיד משהו שבאמת לא קרה כאן בעשרות השנים האחרונות, שלא היה מקרה כזה שהמדינה הכינה תכנית כל כך מקיפה ומפורטת ולקחה את התכנית הזו לביצוע. כשהשר נכנס לתפקיד, אני רוצה להגיד לכם שאנו כתבנו לו מכתב וביקשנו להיפגש אתו והוא נפגש איתנו מיד, ומאז נפגש אתנו עוד הרבה פעמים. הוא ביקר כאן באזור המון פעמים ועכשיו אנו רואים שהתוכנית שעליה דובר לא מזמן, יוצאת לפועל וזוהי בשורה אמיתית ליישובי הצפון. זאת הולכת להיות מהפכה ברמת ההגנה והמיגון שמוענקת לתושבי הצפון. אנחנו רוצים להגיד לך אדוני השר, תודה רבה ולכל השותפים: לצה"ל, לפיקוד צפון, לפיקוד העורף, לרח"ל, ליחידה להתיישבות, לקק"ל, למשרד האוצר ולכל השותפים שמאפשרים את המהפכה הזו, כי היא בעיניי הולכת להיות מהפכת המיגון האמיתית באזור הצפון".

גבריאל נעמן, ראש מועצת שלומי: "אני שמח מאוד היום לבשר לכל תושבי קו העימות ובמיוחד בדגש על תושבי הגדר, ע"פ מה ששמענו היום מהשר במילים מאוד ברורות ומפורשות, שכל בית בשלומי ובכל מקום יהיה לו ממ"ד. אני חושב שזו בשורה גדולה מאוד וזה ביטחון משמעותי ליישובי הגליל. זו אמירה ששמענו את זה ממך, ואצלך מילה זו מילה. אני מודה לך מאוד בשם כל תושבי שלומי ובוודאי כל תושבי קו העימות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture