צו נשיאותי: סנקציות יוטלו על זרים שמתערבים בבחירות בארה"ב

הנשיא טראמפ חתם היום על צו המאפשר להטיל סנקציות על גופים זרים שיתערבו. לפי הצו, גופי המודיעין יבדקו התערבות, יעבירו את הממצאים למחלקות המשפטים וביטחון המולדת - והסנקציות הכלכליות יוטלו באופן אוטומטי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם היום (ד') על צו נשיאותי שנועד להגן על מערכת הבחירות האמריקנית מפני התערבות זרה – וקובע כי ארצות הברית תוכל להטיל סנקציות נגד גורמים זרים שנמצא כי התערבו בבחירות.

הצו קובע כי סוכנויות המודיעין האמריקניות יבדקו אם נעשתה התערבות מצד אנשים פרטיים או גופים, ויעבירו את המידע הלאה למחלקת המשפטים ומחלקת ביטחון המולדת. לאחר מכן, על פי הערכת המחלקות באשר לאמיתות המידע וגודל השפעת ההתערבות – יופעלו באופן אוטומטי סנקציות על הגורמים הזרים.

ראש המודיעין בממשל האמריקני, דן קואוטס, מסר היום לתקשורת כי לרשות סוכנויות המודיעין יעמדו 45 ימים לבדיקת החשד להתערבות. לאחר מכן גם למחלקת המשפטים ולמחלקת ביטחון המולדת יעמדו 45 ימים להחליט אם יש לנקוט בצעדים בעקבות המידע. מחלקות האוצר והמדינה רשאיות להמליץ על סנקציות נוספות, ולהטילן.

היועץ לביטחון לאומי בממשל, ג'ון בולטון, מסר כי הסנקציות יכללו הקפאת נכסים, איסור על ביצוע עסקאות בינלאומיות, הגבלת גישה לגופים פיננסיים אמריקניים, ואיסור על אזרחים אמריקנים להשקיע בחברות המעורבות. בולטון ציין כי הטלת הסנקציות יכולה להתבצע תוך כדי או אחרי מערכת בחירות, על פי ההוכחות שנאספו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו