איראן: "נקמתנו על הפיגוע תהיה קטלנית ובלתי נשכחת"

בתגובה לפיגוע במצעד הצבאי, נשיא איראן חסן רוחאני תקף את ארה"ב ואת מדינות המפרץ: "ארה"ב רוצה לגרום לכאוס באיראן - אך היא תיכשל". איראן זימנה לשיחה את שגרירי בריטניה, הולנד ודנמרק בטענה ש"אפשרו לחלק מחברי קבוצת הטרור לשהות בשטחן"

משמרות המהפכה של איראן איימו היום (ראשון) לנקום בצורה "קטלנית ובלתי נשכחת" נגד מבצעי הפיגוע במצעד הצבאי בעיר אהוואז, בו נהרגו 12 מאנשיהם. נשיא איראן רוחאני האשים כי מדינות המפרץ, המגובות על ידי ארצות הברית, מעניקות סיוע צבאי, כלכלי ופוליטי לקבוצות ערביות המתנגדות לממשלה בטהראן. עוד אמר רוחאני כי ארצות הברית נוהגת "כמו בריון כלפי שאר העולם", אבל איראן "מוכנה להתעמת עם אמריקה. אנחנו נתגבר על הסיטואציה ואמריקה עוד תתחרט על שבחרה בנתיב השגוי".

"אמריקה מעוניינת לגרום לכאוס וחוסר שקט במדינתנו כדי שהיא תוכל לחזור אליה, אך אלו פנטזיות והם לעולם לא יגשימו את מטרותיהם", הוסיף רוחאני, "אנחנו נתגבר על הסנקציות במחיר הנמוך ביותר האפשרי ונגרום לאמריקה להתחרט על האגרסיביות שלה כלפי מדינות אחרות, ובמיוחד איראן". בתוך כך גם משמרות המהפכה הגיבו לפיגוע והבטיחו תגובה "קטלנית ובלתי נשכחת" למבצעי ההתקפה על המצעד הצבאי.

בתוך כך, איראן זימנה לשיחה את שגרירי בריטניה, הולנד ודנמרק במדינה בעקבות אירוע הירי , בשיחה הביעו האיראנים בפני השגרירים את מחאותיהם על כך שהמדינות הללו "אפשרו לחלק מחברי קבוצת הטרור שביצעו את המתקפה לשהות בשטחן".

בטהרן קראו לדנמרק ולהולנד להסגיר את "מבצעי הפיגוע ועוזריהם". בהודעה מטעם משרד החוץ האיראני נאמר כי "אין זה מקובל שהאיחוד האירופי לא יסגיר את חברי הקבוצות הללו כל עוד הם לא ביצעו פשע על אדמת אירופה". כזכור, במהלך האירוע, שהתרחש באהוואז שבמחוז חוזסטן, פתחו החמושים בירי לכל עבר. חברי משמרות המהפכה, כאמור, וחיילים המשרתים ביחידות שונות בצבא האיראני, כמו גם אזרחים, היו בין הקורבנות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו