התפכחות? צרפת הודיעה כי תקפיא נכסים של גורמים איראניים

צרפת הקפיאה נכסים של משרדי המודיעין והביטחון האיראניים במדינה, וכן של שני אזרחי איראן, למשך שישה חודשים. הנכסים שהוקפאו קשורים לניסיון פיגוע שסוכל בפריז בחודש יוני. "מקרה חמור כזה על אדמתנו לא יכול לעבור ללא עונש"

צרפת החליטה היום (שלישי) להקפיא נכסים הקשורים למשרד הביטחון והמודיעין האיראני הפועלים בשטחה של צרפת, וכן נכסים של שני אזרחי איראן, למשך שישה חודשים. עוד נמסר כי מתקפת טרור שסוכלה ב-30 ביוני קשורה להקפאת הנכסים. לפי פרסומים בעבר, המוסד היה מעורב בסיכול הפיגוע על ידי העברת מידע לצרפתים. בטהרן הכחישו כל קשר כי נעשה ניסיון לבצע פיגוע טרור על אדמת צרפת ואמרו כי כל המקרה הוא עלילה שמטרתה להטות את דעת הקהל ולערער את מעמדה הבינלאומי.

"מתקפה מתכוננת בווילפנט סוכלה ב-30 ביוני", נמסר בהודעה משותפת של משרד החוץ, משרד הפנים ומשרד הכלכלה בפריז, "מקרה חמור כזה על אדמתנו לא יכול לעבור ללא עונש". לפי ההודעה, הוקפאו גם נכסים של כמה ארגונים המזוהים עם איראן, ושל הדיפלומט האיראני אסדוללה אסדי, שנעצר לאחרונה בגרמניה והוסגר לבלגיה.

ההחלטה התקבלה לאחר שבית המשפט בגרמניה גיבה אתמול החלטה להסגיר לבלגיה דיפלומט איראני החשוד במעורבות בניסיון פיגוע בפריז שסוכל בחודש יולי האחרון. אסאדוללה אסאדי הואשם בכך שסיפק את הפצצה למפגעים, שביקשו לתקוף תומכי אופוזיציה ברפובליקה האסלאמית.

על פי דיווחים בכלי התקשורת, הדיפלומט האיראני תכנן לפגוע בכנס של מתנגדי המשטר בטהרן, שהיה אמור להיערך בעיירה הצרפתית. סוכני מוסד, יחד עם מקביליהם מבלגיה, צרפת וגרמניה, ניהלו מצוד שחצה מספר מדינות. הפעילות שכללה פעולות מעקב, ציטוטים והאזנות הובילה לתפיסת חברי תא הטרור כשברשותם כלי קשר ומטענים.

המהלך מגיע למרות המחלוקת בין צרפת לוושינגטון לגבי הפרישה מהסכם הגרעין עם איראן. ייתכן כי הקפאת הנכסים האיראניים מצביעה על שינוי במדיניות של צרפת כלפי איראן ותוכנית הנשק הגרעיני שלה.

בשבוע שעבר נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר במועצת הביטחון של האו"ם, כי לכל חברי המועצה ישנה מטרה "למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני". הוא הוסיף כי סנקציות לא יכולות להספיק וכן שיש צורך בבניית אסטרטגיה משותפת וארוכת טווח בעניין המצב באיראן. על פי הדיווחים החודש שרי האוצר של צרפת, גרמניה ובריטניה פועלים להקמת מנגנון פיננסי מטעם האיחוד האירופי שיאפשר סחר חופשי עם איראן למרות הסנקציות האמריקאיות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו