סינוואר. צילום: פלאש 90

סינוואר בראיון נדיר לתקשורת הישראלית: "לא רוצה מלחמות"

ספין או רצון אמיתי בהסדרה ארוכת טווח? בראיון שהעניק מנהיג חמאס בעזה ל'ידיעות אחרונות' הוא מצהיר: "למי יש רצון להתעמת עם ארבע רוגטקות מול מעצמה גרעינית? במלחמה לא משיגים שום דבר. מה שאני רוצה זה סוף המצור"

המו"מ העקיף בין ישראל לחמאס תקוע, האש בדרום נמשכת ומנהיג הארגון בעזה מנסה במה שנראה כניסיון של הרגע האחרון לאותת שפניו עדיין להסדרה.

בראיון שהעניק ל'ידיעות אחרונות' מצהיר סינוואר כי "מלחמה חדשה היא לא האינטרס של אף אחד. בוודאי לא האינטרס שלנו. למי יש רצון להתעמת עם ארבע רוגטקות מול מעצמה גרעינית? במלחמה לא משיגים שום דבר". לדבריו, "אני לא אומר שלא אלחם יותר. אני אומר שאני לא רוצה עוד מלחמות. מה שאני רוצה זה את סוף המצור. המחויבות הראשונה שלי היא לפעול למען האינטרס של העם שלי. להגן עליו, ולהגן על זכותו לחופש ועצמאות".

לטענתו, לא חמאס אלא ישראל היא שאחראית למצב ההומניטרי הקשה ברצועה. "האחריות היא של מי שסגר את הגבולות, לא של מי שניסה לפתוח אותם מחדש. האחריות שלי היא לשתף פעולה עם כל מי שיכול לעזור לנו לשים סוף למצור. במצב הנוכחי, פיצוץ הוא בלתי נמנע".

על כוונות חמאס במקרה של הסדרה ארוכת טווח הוא אומר: "שקט מוחלט. והפסקת המצור".

סינוואר נשאל מה יקרה אם הפסקת האש הזאת לא תעבוד, והשיב: "ההסכם עדיין לא קיים. חמאס וכמעט כל שאר הארגונים הפלסטיניים מוכנים לחתום עליו ולכבד אותו. אבל לפי שעה יש רק את הכיבוש. חשוב להבהיר: אם נותקף, נגן על עצמנו. כמו תמיד. ותהיה לנו עוד מלחמה. אבל אז, בעוד שנה, את שוב תהיי כאן, ואני שוב אגיד לך שבאמצעות מלחמה לא משיגים שום דבר".

סוכל ניסיון חדירה; טרור האש נמשך • צפו

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תשמעו טוב מה שהוא אומר. גמרתי ואגמור.
אסור לעשות שלום עם מחבליא.
אסור גם להלחם איתם.
הפתרון המכבד הוא להביא משלחת גדולי רבני הדור לפגישה עם נציג מהפלסטינים עם ביבי נתניהו ונציגים מהכנסת להגיע בריקודים ובמחולות עם שלושה ספרי תורה. להניח ספרי מפרשים של יהונתן בן עוזיאל וכמה מהנביאים ולצטט עם פירוש את כל מה שנאמר על אחרית הימים וכן שכתוב על כך שישראל תנסה תהליכי שלום עם שאול תחתיה ומחבליא וכי לא יהיה שלום עם מחבליא אשר באו מאיי כפתורים והם לכם למוקש.
אח"כ להכריז כי אין בינינו שלום עמכם ואין אנו מעוניינים במלחמה עמכם. שאו ברכה ואנו נבחן אתכם והתנהגותכם לשנה תמימה.
אם נראה כי אין פיגועים ולא תכנון מנהרות ולא חדירות ונסיון פיגוע למשך כל השנה ההיא נוותר את עזה מהמצור. אח"כ נראה עוד כיצד ניתן לעזור למנוע מצור ולתת סיוע הומניטרי הן בעזה והן בערים פלסטיניות אחרות.
ואם לא תעמדו במבחן יהיה חיסול מוחלט של כל ארגון החמ"ס וניטרול ופירוז של עזה ביד קשה מאוד. עד כאן דברי לשוני.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו